Wat wil jij met wiet?

Steeds meer jongeren ondervinden problemen door het gebruik van wiet of hasj. In het afgelopen jaar hebben 2000 jongeren contact gehad met een hulpverlener. Volgens een schatting zijn er minstens 20 duizend (10 keer zoveel) jongeren die zo veel blowen dat ze hierdoor in de problemen komen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat ze minder goed op school presteren, geldproblemen hebben, zich terugtrekken en ruzie krijgen met ouders en vrienden. Er zijn veel jongeren die niet weten hoe ze hiermee moeten omgaan.

Om deze jongeren te helpen, ben ik bezig met een onderzoek voor mijn afstuderen aan de Universiteit Twente. Mijn onderzoek gaat over het ontwikkelen van een website voor jongeren die twijfelen over hun gebruik of met problemen te maken krijgen doordat ze veel blowen. Deze website geeft niet alleen informatie, maar geeft ook allerlei tips om te stoppen met blowen of minder te blowen. Om deze site voor de jongeren aantrekkelijk te maken, heb ik jouw hulp nodig. Jouw mening wordt gebruikt bij het ontwerpen van de website.

Als je zelf ervaring hebt met blowen en dit regelmatig doet zou ik je willen vragen om een vragenlijst in te vullen. Ook als je zelf geen hulp wil of twijfels hebt over je gebruik, is jouw mening belangrijk voor jongeren die wel hulp zoeken of vragen over hun gebruik hebben. Je kunt de vragenlijst invullen door te klikken op de volgende link of deze te kopiëren in de adresbalk van je browser:
http://www.studentenonderzoek.com/?qid=12384&ln=ned

Er wordt eerst gevraagd om een e-mailadres in te vullen. Als je deze niet wil invullen, kun je een willekeurige letter invullen.

Ik wil je alvast heel erg bedanken voor de genomen moeite. Ik ben altijd via e-mail te bereiken voor opmerkingen of vragen over dit onderzoek via jgrolleman @ hotmail.com.

Jorne Grolleman

spacekonijn

Badass junkie
7.

Hoeveel dagen per maand blow je gemiddeld?

bij deze vraag kun je geen twéé-cijferig antwoord invullen :wink:

1tm9 dus maar ik wou rond de 20 invullen eigenlijk

spacekonijn

Badass junkie
hoeveel joints rook je gemmideld op een typische blow-dag?

dus stel we roken met 3 personen 3 joints... dan moet ik hier 1 invullen?

A

Anonymous

Gast
ze willen mijn email adres :openmouth: Stelletje gekken strx krijg ik spem binne!

Deranged

Badass junkie
Ik wil dat het effect van wiet weer boeiend wordt, vandaar dat ik ook al zo'n drie maanden geen wiet meer heb gerookt. :smoke:

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Ik wil dat het effect van wiet weer boeiend wordt, vandaar dat ik ook al zo'n drie maanden geen wiet meer heb gerookt. :smoke:

ga ik ook wel eens proberen :)
wanneer ik wiet niet meer boeiend ga vinden.
maar ik denk dat dit nog een tijd gaat duren :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Me~plantu~isme~moat zei:
Deranged zei:

ga ik ook wel eens proberen :)
wanneer ik wiet niet meer boeiend ga vinden.
maar ik denk dat dit nog een tijd gaat duren :mrgreen:

heheh, idd, voor mij net zo :)

En hoezo zou je jongeren kunnen helpen via een site?

De jongeren die echt in de problemen zitten door wiet komen vaak niet eens op een forum als deze...

spacekonijn

Badass junkie
SpacingBen zei:
De jongeren die echt in de problemen zitten door wiet komen vaak niet eens op een forum als deze...
en waar baseer je dat op?
weetje hoeveel mensen er de hele dag lauw achter de pc zitten met een jointje... waarom dan niet ff op forums checken?
zitten hier trouwens genoeg mensen die er mee willen stoppen met het ze niet lukt..

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
SpacingBen zei:
en waar baseer je dat op?
weetje hoeveel mensen er de hele dag lauw achter de pc zitten met een jointje... waarom dan niet ff op forums checken?
zitten hier trouwens genoeg mensen die er mee willen stoppen met het ze niet lukt..

ja okj... daar zeg je wat... naja ik baseer het op 90% van mijn vrienden die een probleem hebben met blowen en niet eens de moeite voor mij willen nemen eens een site te bezoeken die hen de waarheid kan vertellen...

Maarja, mijn vrienden zijn natuurlijk weer heel anders dan de meesten anderen en het zal wel niet op gaan in het algemeen...

Toch ben ook ik niet op dit forum omdat ik denk dat drugs/blowen slecht voor je is...

Freaky high

Bewuste gebruiker
vind het gedacht om een zelfhulp site voor blowers te ontwerpen maar een stom idee, het zal niet goed werken denk ik want veel jongeren die blowen doen het graag en willen niet stoppen, zoals mij zelf dus :stoned:
wat ik voel als ik blow is onbeschrijflijk, ik voel me dan gwn goed in mijn vel en mijn dag kan niet meer stuk... ik heb dan zeker niemand nodig die aan mijn kop komt zagen dat ze me willen helpen met "mijn probleem" :confused:

BacingsPen

Badass junkie
Freaky high zei:
vind het gedacht om een zelfhulp site voor blowers te ontwerpen maar een stom idee, het zal niet goed werken denk ik want veel jongeren die blowen doen het graag en willen niet stoppen, zoals mij zelf dus :stoned:
wat ik voel als ik blow is onbeschrijflijk, ik voel me dan gwn goed in mijn vel en mijn dag kan niet meer stuk... ik heb dan zeker niemand nodig die aan mijn kop komt zagen dat ze me willen helpen met "mijn probleem" :confused:

Sluit ik me voor een deel bij aan, zie jij het gevaar?

Freaky high

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
Freaky high zei:

Sluit ik me voor een deel bij aan, zie jij het gevaar?
wat bedoel je met gevaar? ik zie er geen gevaar bij aan, het heeft niet zo een grote invloed op mijn dagelijks leven, bij jou wel mss Spacingben??

Dags

Bewuste gebruiker
denk dat het best handig kan zijn. Denk dat ze het een beetje op herkenning van situaties moeten gooien(vergeetachtigheid,moeilijk je nest uit komen etc.) en genuanceerd te werk gaan,niemand zit te wachten op het afzeiken van drugs(daar hebben we de kranten en politici al voor :mrgreen: )

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Dags zei:
denk dat het best handig kan zijn. Denk dat ze het een beetje op herkenning van situaties moeten gooien(vergeetachtigheid,moeilijk je nest uit komen etc.) en genuanceerd te werk gaan,niemand zit te wachten op het afzeiken van drugs(daar hebben we de kranten en politici al voor :mrgreen: )

prcies :mrgreen:

Bovenaan