Weed roken bij klierkoorts

yens

Newbie
Ik heb klierkoorts en op wikipedia staat dat je van alcohol en geneesmiddelen maagbloeding kunt krijgen als je klierkoorts hebt. Mijn broer zegt dat weed ook als geneesmiddel wordt beschouwd. Klopt dit?

Arthur King

Wijs gebruiker
Wiki zegt het volgende:
Wikipedia zei:
Omdat de ziekte gepaard gaat met een leverontsteking, ook als daar geen symptomen van optreden, wordt aanbevolen de lever niet te belasten met b.v. alcohol. Dat gebruik van matige hoeveelheden paracetamol schadelijk zou zijn is niet bewezen, hoewel er wel incidentele meldingen van hepatitis bij mononucleose na paracetamolgebruik zijn.

Je lever wordt met alcohol en geneesmiddelen belast omdat de lever deze stoffen moet afbreken, een maagbloeding lijkt me sterk.
Ik vermoed dat wiet roken geen schadelijk effect heeft op de lever. Als je helemaal zeker wilt zijn, moet je je wiet pluggen, op die manier omzeil je de lever. :P

Maar dit is wat ik kan bedenken met mijn biologie, dus het is onder voorbehoud.

Arthur King

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Is zoiets permanent? Nee toch?

Wikipedia zei:
Er is geen behandeling tegen klierkoorts. Behandeling met antivirale middelen als aciclovir heeft weinig zin. Het beste is voldoende rust nemen, ook in de chronische fase als de patiënt aan de beterende hand lijkt. Verschillende alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld homeopathie, aycronto, bioresonantie) claimen een remedie tegen klierkoorts te hebben. Ieder wetenschappelijk bewijs hiervoor ontbreekt vooralsnog.

Purple haze

Bewuste gebruiker
yens zei:
Ik heb klierkoorts en op wikipedia staat dat je van alcohol en geneesmiddelen maagbloeding kunt krijgen als je klierkoorts hebt. Mijn broer zegt dat weed ook als geneesmiddel wordt beschouwd. Klopt dit?

Als je wiet wil roken naast je medicatie kun je dat beter aan je arts vragen, die weet er meer van :)

Arthur King

Wijs gebruiker
Klierkoorts of de ziekte van Pfeiffer valt in de meeste gevallen mee. Ik zie geen probleem om daarbij wiet te roken, als je het maar niet te gek maakt waardoor je weerstand verlaagt.

Niet samen met alcohol/geneesmiddelen is voor je lever slecht, omdat die bij klierkoorts wat belast wordt zo als ik zei. Er is GEEN genezing voor deze ziekte, zoals ook op Wiki staat, maar de symptomen gaan over.

Kortom, maak je niet druk, één of twee jointjes op zijn tijd kunnen geen kwaad, ben je para voor klierkoorts, wacht dan.

Bovenaan