Weed-verslaving

Vinzilla

Newbie
hoi, ik ben Vinnie 20 jaar
ik gebruik Weed sinds mijn 12de en eigenlijk heb ik er nooit egt problemen mee gehad
de laatste 4-5 maanden is dit echter drastisch aan het veranderen

de zin in het roken zelf en het high worden is eigenlijk compleet verdwenen.
maar toch kom ik elke dag weer aan die dagelijkse grammetjes.
liefst van al hou ik er gewoon mee op, maar ik besef dat het te laat is voor me om te stoppen zonder medische/professionele hulp.

M.A.W. mijn lichaam en mijn brein ROEPT om Weed, elk uur van de dag. Bij de kleinste gebeurtenis/woordkeuze/film/song of eender wat maak ik de connectie met Weed. vaak zelfs zonder het te beseffen.

Door mijn eetkicks die ik krijg van de Weed krijg ik er nuchter geen hap meer in.
Sport, Bioscoop, ... heb ik al in tijden niet meer gedaan, omdat ik gewoon altijd de voorrang geef aan die vuile Joints.

Zonder Weed voel ik me slecht, chagrijnig, nergens zin in, hoofdpijn, misselijk, slapen tot s'avonds 10 uur, hevig trillen, elke beweging is te veel moeite en ik heb er genoeg van

Ook de vriendenkring is een probleem omdat basicly als ik er over nadenk, al mijn vrienden gebruiken, waardoor ik toch in een soort van cirkel terrecht kom.

In het verleden al een paar keer geprobeerd te stoppen maar ik hou het gewoon geen 3 dagen vol. Ik kan er mentaal maar ook fysiek gewoon niet tegen

Heeft iemand goede tips want dit kan zo echt niet meer verder

M.V.G. Vinnie

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zoals je zelf al zegt eigenlijk zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan, misschien dat je wiet nu gebruikt als zogenaamde 'zelfmedicatie' en er een ander middel/manier is dat je niet meer hoeft te blowen.
Het is duidelijk dat je dat achter je wilt laten in ieder geval, goed begin maar de eerste stappen zijn vaak het moeilijkst. Een (verslavings-)arts zou moeten weten wat een betere/goede oplossing is op lange termijn. Als je minder blowt/gestopt bent zal je ook vanzelf minder linken gaan leggen in films en dergelijke lijkt me. En word het een kwestie van tijd voordat die gedachtegang er compleet uit is!

Als je op vakantie gaat neem je dan ook wiet mee? Of heb je daar niet zo'n moeite het te laten?

Heel veel succes mocht je het nodig hebben!

Vinzilla

Newbie
25tolife zei:
Als je op vakantie gaat neem je dan ook wiet mee? Of heb je daar niet zo'n moeite het te laten?

ik had begin december een weekje gepland naar de franse alpen. Deze is niet doorgegaan omdat ik er gewoon geen zin in had.
Ik kan me slechts heel vaag herrineren wanneer ik me de laatste keer heb geamuseerd zonder gebruik van Weed.

Ik heb wel enorm veel moeite om de stap te zetten van naar de dokter te gaan. omdat ik hiermee mezelf wel cadeau geef aan de medische wereld waarin vele theoriën nog niet zijn bewezen. Ik heb wel de stap gezet om mijn beste maat die ook op regelmatige basis Weed gebruikt verteld dat ik er genoeg van heb, maar dit werd gewoon niet serieus genomen omdat ik de dag erna gewoon weer aan het blowen was.

misschien ook even melden dat zomer 2010 borderline, asperger en ADHD is vastgesteld

Vinnie, je bent net als toen ik een jaar geleden was.. Afkicken is een ware hel, omdat je een wereld moet verlaten die je gewoon bent.. naar het onbekende.............!
Maar het moet gewoon, echt waar ~ de gezondheidsproblemen die gaan volgen voor je lichaam en je hersenen maken je anders volledig kapot..
Begrijp dat afkicken van wiet een lange weg is waar ik zelf nog niet helemaal uit ben.. normale mensen gaan we nooit meer zijn, ons geheugen kunnen we wel vergeten en je gaat al de mensen waar je nu mee omgaat in de steek moeten laten (toch als ze ook gebruiken..)
Je bent op je 12 begonnen, dan je ga daar ook weer terug beginnen als je begrijp wat ik bedoel.. geestelijk ga je agressieaanvallen krijgen, flashbacks, druk op je lichaam en hoofd.. je gaat het koud hebben en toch zweten, buiten is het misschien -10°C.. maar toch ga je misschien geen koude voelen..ook omgekeerd 30°C en kou hebben.. je hersenen zijn omzeep geholpen door de wiet en moeten min of meer terug hergeprogrammeerd worden..

Nu nog weet ik soms niet wat ik gisteren gedaan heb en komen er zaken in mijn geheugen boven die ik al van mijn 12 jaar vergeten was.. echt niet normaal.

lichamelijk is het vooral de eerste weken afzien, maar toch voel ik soms nog de muziek tegen mijn lichaam afspelen in plaats van in mijn oren .. weird! Je gaat in moeilijke periodes altijd terugsnakken naar een jointje en dan is het aan jezelf (helemaal alleen) om te zeggen, ik wil dit niet meer, ik haat het, ik verafschuw het.. Je moet wiet gaan beschouwen als je vijand wil je het overwinnen en het de totale vernietiging toewensen

Kom de eerste maanden zelfs niet in de buurt van een coffeeshop of mensen die blowen.. als je het ruikt ben je zo weer verkocht.. je moet dat milieu gaan mijden en het is mogelijk dat veel van die mensen je gaan haten omdat je hen "in de steek laat" om iets te gaan doen wat zij nog niet kunnen of beseffen.. bij de "nuchtere" mensen moet je ook niet aankloppen, die gunnen je geen greintje symphatie en begrijpen je situatie toch niet.. je gaat jaloers worden op beide !!

De nuchtere zijn min of meer gelukkig en moeten niet afkicken.. en de chillers hebben nog steeds wat ze nodig hebben en hebben er dus ook helemaal geen last van..

De eerste week is op alle vlakken de ergste, je gaat wensen dat je dood was.. maar onthoud er zijn ergere verslavingen.. vooral je hart gaat tekeer, adrenaline, slecht humeur
Alles wat je met de wiet beleefde in geest en lichaam, gaat nu in een omgekeerd 10x sterker effect voelbaar zijn

Je moet je huisarts op de hoogte brengen, maar die schrijft toch maar een vervangmiddel voor waar je ook weer aan verslaafd kunt geraken.. gewoon stoppen en de afkick in al zijn ellende overwinnen.

Je moet veel melk drinken, er zit een stof in .. genaamd "selenium" die slechte stoffen uit je lichaam sneller verwijdert.. Je kunt ook bij het kruidvat langsgaan en "selenium - zink" tabletten kopen en vraag naar iets waar "VITAMINE E "inzit (komt ook voor in spinazie, eieren en tomaten). En koop ook van die OMEGA 3-6-9 tabletten, goed voor de stofwisseling in je lichaam terug op gang te brengen. Samen zorgen deze 3 ervoor dat alles wat sneller, beter en soepelder in orde komt

Denk aan je gezondheid enne.. SUCCES makker "Welcome to hell and follow the way to heaven"

Bovenaan