Weedgebruik en dopingcontrole

anonimus

Newbie
Goedeavond iedereen :grin:

Ik heb hier even een acount aangemaakt omdat ik een dringende vraag heb

Ik ben krachtsporter en wil wedstrijden gaan doen, nu heb ik me een tijdje geleden opgegeven om een wedstrijd mee te draaien, so far so good, maar nu komt het...

Al een dikke 10 jaar rook ik dagelijks weed en 2 weken geleden werd me vertelt dat er op die wedstrijd, die volgende week is, een dopingcontrole zal plaatsvinden, toen ze me het vertelden heb ik de keuze gemaakt om voor die wedstrijd te gaan en heb ik het blowen gelaten voor wat het was

Op de dag van de wedstrijd zal ik dus een 3-tal weken niet geblowt hebben en nu werd me verteld dat ik voor een negatieve dopingcontrole 5-6 weken moet gestopt zijn?! :openmouth:

Met andere woorden dus, I'm F*****.....

Nu is mn vraag, zijn er manieren om de weedsporen sneller te kunnen laten verdwijnen uit de urine? Ik heb gehoord dat er in de smartshops iets te verkrijgen is dat het kan maskeren, zien ze dit dan in die controle of niet?!

pawelonius

Belezen gebruiker
Het is zo dat de cannabinoiden oplossen in je vetweefsel. een manier om het sneller uit je systeem te krijgen is om veel vet te verliezen, dan zal de thc etc meekomen.
verder weet ik niks voor je, sorry

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Search functie en google. Zijn al heel veel topics over geopend. Niet perce voor de krachtsport of dopingcontrole maar de plastest bij de dokter of in dienst zijn hetzelfde.

Als je zolang zoveel geblowt hebt kan het wel 6-8 weken duren ja.
Ook kans dat het bij jou binnen 3 weken niet meer aantoonbaar is, iedereen verschilt.

Als ik jou was zou ik bij de apotheker of smartshop ( weet niet percies waar deze te verkrijgen zijn) een plastest voor wiet kopen. En net voordat je de wedstrijd nog kan cancele ( of hoe dat ook werkt?) die test doen. Test je negatief, heb je stuk meer zekerheid dat het gaat.

Geeft het positief aan, zou ik paar weken wachten en daarna dubbel zo hard inzetten.
Stoppen om te sporten is namelijk altijd slim om te doen.

anonimus

Newbie
Bedankt voor de reacties!

Vet verliezen op een week tijd zie ik niet zitten, ben al 1 van de lichtste op het veld en de wedstrijd afzeggen zie ik al helemaal niet als optie. Ik mag door een wildcard meedoen aan een kampioenschap en het is helemaal niet gegarandeerd dat ik me volgend jaar weer kan plaatsten...

Oom Klaas

Badass junkie
Er zijn geen manier om het sneller uit je lichaam te laten gaan.
Sommigen doen er 4 dagen over om 5 jaar dagelijks thc uit hun lichaam te krijgen,
anderen 2 maanden.

90% van de thc afvalstoffen kan je sneller laten "verdwijnen", maar de overige 10% moet je lichaam toch echt zelf doen.

stuikeuh

Belezen gebruiker
lol ze gaan gewoon zoeken op steroiden en uppers.
ze gaan echt niet zoeken op cannabis alsof je daat sterker van word.
Ik wordt er in ieder geval lui van

anonimus

Newbie
@Oom Klaas Hoe laat je die 90% dan sneller verdwijnen?!

@stuikeuh Toch wel! Hier in België staat het op de dopinglijst en zoeken ze er 100% zeker weten op, begrijp het zelf ook niet maarja... 't is zo

Oom Klaas

Badass junkie
anonimus zei:
@Oom Klaas Hoe laat je die 90% dan sneller verdwijnen?!

@stuikeuh Toch wel! Hier in België staat het op de dopinglijst en zoeken ze er 100% zeker weten op, begrijp het zelf ook niet maarja... 't is zo

Geen idee, maar volgens mij is dat zo ben er ook niet echt zeker van.
Voor alcohol heb je 't wel, maar de uiteindelijke reststoffen duren gewoon zo lang als je lichaam er over doet daar heb je geen invloed op...helaas.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Heb eens gehoord dat carbobel (pilletjes met koolstof) kan helpen om thc sneller uit je lichaam te verwijderen.. Is te koop in elke apotheek

anonimus

Newbie
Dan moet ik wel weer oppassen dat die pilletjes dan weer niet op de lijst staan, hir in België kun je zelfs geschorst worden als je 4 maanzaadbroodjes eet voor de wedstrijd las ik op de dopinglijn sit, go figure

Op het wietforum kreeg ik deze link https://www.opengrow.com/index.php?show ... drug+testn misschien wel interressant, creatine gebruiken en trainen doe ik sowieso al :grin:

Purple haze

Bewuste gebruiker
stuikeuh zei:

Nee je mag als top sporten ook geen drugs gebruiken. Pas is er in nederland nog een voetvaller geschorst die een joint had gerookt

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Purple haze zei:
stuikeuh zei:

Nee je mag als top sporten ook geen drugs gebruiken. Pas is er in nederland nog een voetvaller geschorst die een joint had gerookt

Klopt, maar zouden ze bij elke doping controle ook testen op wiet?

afraidtech

Bewuste gebruiker
Chemical zei:
voetballers mogen zich kapot zuipen aan de alcohol maar weed, neen weed mag niet.

maar daarintegen vind ik weer, je bent een sportman of je bent het niet, als de wiet belangrijker is dan je sport, dan ben je naar mijn mening geen sportman.

en dat geld ook voor alcohol :grin:

en daarom sport ik niet :P

Bovenaan