Okee dan dude...
Als je naar je shopje toe was gegaan (wat je blijkbaar graag doet, vanwege al je vragen) hadden zij antwoord kunnen geven op elke vraag.
De politie weet nu vaak al wie er bij shops binnengaan, ze mogen je id altijd inzien en de meeste camera's die ophangen in/rond shops zijn van de gemeente en staan direct op het politie bureau.
Dat je gegevens openbaar worden hoef je dus niet bang voor te zijn. Althans, zo is dat nu het geval. Mits de wet op de privacy niet veranderd kan hier niets mee gebeuren.
Het soort pas dat je krijgt verschilt per shop, wil je zo graag weten of die van jou roze, vierkant of geribbeld is: Vraag het na bij je shop.
Nederlanders die in België wonen kunnen lid worden van een shop, net als Belgen die in Nederland wonen MITS ze ingezetene zijn. Je moet dus of ingezetene zijn of ingeschreven staan bij een Nederlandse gemeente.
Dubbelgangers... Je zou inderdaad met 2 mensen die op elkaar lijken met 1 pas kunnen kopen. Heb je verschillende id kaarten dan val je al door de mand.
En ja, je mag ook 10 wietpassen hebben per persoon, van verschillende shops. Niemand kan mij verbieden om door de weeks in Breda wiet te halen (student) en in het weekend als ik bij paps en mams ben in Goes, toch? Je mag dus gewoon lid zijn van meedere coffeeshops.
Het was onder de oude omstandigheden toch ook al mogelijk meer dan 5 gram per dag te halen, door simpelweg meedere shops af te lopen.
Ik vind je vragen niet erg doordacht, en raad je aan even een willekeurige shop binnen te lopen in een van de drie zuidelijke provincies. Zij kunnen je precies vertellen hoe en wat, hoewel het op mijn verhaal zal neerkomen.