Weegschaal

Drientje

DF-koning
Hoe zit dat nou met weegschaaltjes? Ik wil een precisie weegschaal aanschaffen maar wat is dan het beste. een van 0,1 gram of een van 0,01 gram. 0,01 gram is dan hoeveel milligram? 10? Misschien klinkt het stom maar ik kom daar dus echt nooit uit hoe dat nou zat... (misschien terug naar school)
Ik wil nl geen fouten maken, niet dat ik ineens ipv 20 mg, 200 mg doseer en mezelf het ziekenhuis in weeg...

Thanks!

Drientje

DF-koning
Thanks! Ik zat ook al in die richting te denken maar wou het toch maar even vragen voor de zekerheid!!

X

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Eentje van 0.01 is beter want bij eentje van 0.1 is er bij kleine hoeveelheden die je moet wegen veel minder precisie en kan je misschien net wat teveel afwegen.

Flameon

Badass junkie

Handig tabelletje, zoals we het vroeger op school hebben geleerd.
Nul eraf, nul erbij etc. 0.01 gram = 10 mg als ik me niet vergis

dain

Bewuste gebruiker
Hoeveel heb je ervoor betaald eigenlijk? Ik zit zelf ook wel met het idee een weegschaal aan te schaffen, maar al te veel geld is het me ook niet echt waard.

dain

Bewuste gebruiker
Super, voor dat geld wil ik er zelf al wel eens een bestellen, al moet ik nog wel uitzoeken hoe ze zich thuis niet gaan afvragen waarom ik een weegschaal heb besteld :rolleyes: .

Ik veronderstel dat er als je het pakje aankrijgt wel duidelijk opstaat dat het een weegschaal is enzo, of is het gewoon een dichtgeplakt ding zonder aanwijzing wat erin zit?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
shokora zei:
1mg = 1/1000 g dus 0.001g

Dus 0.1g is 100mg en 0.01g is 10mg.

Is 0,01g nu 10 mg of niet?

Ik heb de weegschal al besteld dus terug kan ik niet meer haha, is eentje van 0,01g

LOL Drientje,

Er kan maar 1 Doseerkoning zijn en dat ben ik !!

1 mg = 0,001
10 mg = 0,010 oftwel 0,01

33 mg is geen 0,33 !!!!

Dat kan fataal worden ...

acidboy

Badass junkie
Precies Stonie, de doseerkoning.

Behalve dat een 'vmg' niet bestaat?

Edit: staat beetje dubieus nu het weer veranderd is, I rest my case.

Drientje

DF-koning
Haha, precies stonie, jij mag van mij best de doseerkoning zijn, ben ik wel de doseerkoningin, goed?

Regeren we samen het doseerkoningkrijk... Belasting hoef je niet te betalen, alleen drugs :grin:

Drientje

DF-koning
^jeps, ik weet nog niet helemaal zeker of hij accuraat is. vrijdagavond ga ik hem testen met een andere weegschaal

Bovenaan