Wegen

Jordgubb

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen! Ik, als nieuweling, heb mij natuurlijk niet zonder reden aangemeld. Zit namelijk met een aantal vragen, waarvan de meest brandende ook gelijk de meest domme vraag is. Hoe weten jullie in hemelsnaam hoe veel iets weegt? Ik las eerder dat een lijntje 100mg zou zijn... Maar mijn 'nauwkeurige' keukenweegschaal weegt 'op vijf gram nauwkeurig' dus daar heb ik weinig aan. Ik gebruik heel weinig, dus veel inzicht wat gewichten betreft heb ik niet. Vandaar deze vraag! En waarom ik het wil weten, geen idee.. Ben gewoon benieuwd. Groetjes, Jordgubb!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een gram kopen en in 10 gelijke hoopjes verdelen of een weegschaal die tot meerdere getallen achter de komma afweegt hè (:

Jordgubb

Tja, de oplossing ligt dan eigenlijk wel voor de hand. Hee, maar hoe weet je dat een gram ook werkelijk een gram is?

Wij halen onze speed lekker safe uit Aachen (terwijl we dus in het absolute noorden wonen) via bekenden (geen eigen Dealer) maar vaak hebben we het idee dat het veel minder is dan waar we voor betalen. Vandaar dat het inderdaad ook handig zou kunnen zijn om het te wegen. Als we genaaid worden kunnen we wellicht op zoek naar een ander :)

Jordgubb

lysergine25 zei:
Jordgubb zei:
Goede tip, thanks! Wel prijzig, trouwens.

Dus je koopt liever goedkope pep dan dure pep he .....

dacht ik al .....

Oh wacht even ben ik er zo een? Wat mijn probleem is dat wij via een vriend krijgen en dat we vermoeden dat er onderweg nog wat weggesnoept wordt, dat wil ik wel controleren. Maargoed, er gebeuren volgens mij zowieso weinig rechtvaardige dingen in dit wereldje.

Autsider

Belezen gebruiker
altijd testen, al komt het van je beste vriend.

ik heb weegschaaltje van 16 euro gekocht was 10mg kan wegen (officieel 1mg precies maar vertrouw het niet zo laag)

ik woog het eerst, maar nu doe ik het op het oog, 30-50 mg per keer.

Ik had tijdje terug goedkope pep, was 7 euro per gram, werkte maar 4 uur en kreeg er lever en hart kramp van. Het was ook zo weer op omdat je steeds bij moest nemen, bleek dus later ook rommel te zijn. Daarna dure bijna pure pep gekocht en daar doe ik nu al best lang mee omdat je weinig nodig heb voor zelfde effect.

Jordgubb

Ja onze pep is best duur, maar niet zo best.. De enige echte speed van topkwaliteit hadden we een keer in Berlijn. Superklein lijntje en superveel effect. Ik wou dat we hier zelf een dealer hadden! Maarja, we kopen vijf gram en dat doen we eens per drie maanden, dus een ommetje naar Aachen is dan nog wel te doen. Zou mezelf niet vertrouwen met een dealer :wink:

Om gewichten op het oog aan te leren zal toch wat meer ervaring nodig zijn. Bedankt voor de tip iedereen! Volgende keer als ik in Amsterdam ben zoek ik zo een smartshop eens op :wink:

sjelepopi

Belezen gebruiker
Autsider zei:
Ik had tijdje terug goedkope pep, was 7 euro per gram, werkte maar 4 uur .

Hmm dat is niet goed om te lezen. :P Ik betaal 4 euro de gram. En was 8 uur lang toch goed fit. Waarvan ik er minstens 4 uur lang hard van ging.

Kan ik speed laten testen waar ik ook pillen in lever of hoe doen jullie dat testen?

Autsider

Belezen gebruiker
sjelepopi zei:
Autsider zei:

Hmm dat is niet goed om te lezen. :P Ik betaal 4 euro de gram. En was 8 uur lang toch goed fit. Waarvan ik er minstens 4 uur lang hard van ging.

Kan ik speed laten testen waar ik ook pillen in lever of hoe doen jullie dat testen?

testen? gewoon testservice

4 uur is geen pep, in mijn geval was het 44% cafeïne en 1% pep,

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Jordgubb zei:
Oh wacht even ben ik er zo een? Wat mijn probleem is dat wij via een vriend krijgen en dat we vermoeden dat er onderweg nog wat weggesnoept wordt, dat wil ik wel controleren. Maargoed, er gebeuren volgens mij zowieso weinig rechtvaardige dingen in dit wereldje.

Ik vind het redelijk normaal dat er wat 'weggesnoept' wordt. De mensen waarlangs je via via ligt te bestellen doen ook moeite en nemen ook risico, dus waarom zouden ze dat voor niets doen. Uiteraard moeten ze hier wel eerlijk in zijn.

sjelepopi

Belezen gebruiker
Autsider zei:
sjelepopi zei:
Autsider zei:

testen? gewoon testservice

4 uur is geen pep, in mijn geval was het 44% cafeïne en 1% pep,

Is cafeïne erg slecht voor je?

En hoeveel gram moet ik ongeveer meenemen naar zo'n testservice?

Jordgubb

Ik vind het redelijk normaal dat er wat 'weggesnoept' wordt. De mensen waarlangs je via via ligt te bestellen doen ook moeite en nemen ook risico, dus waarom zouden ze dat voor niets doen. Uiteraard moeten ze hier wel eerlijk in zijn.[/quote]

Daar heb je wel gelijk in, maar we gebruiken toch samen, en het komt zowieso uit ons zakje. Dus ik begrijp niet waarom ze van tevoren wat weg zouden snoepen terwijl ze zowieso wel van ons krijgen. Maargoed, het is wel altijd gezellig en zo vaak gebruiken we niet dus het is niet echt een ramp. :wink:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Jordgubb zei:
Ik vind het redelijk normaal dat er wat 'weggesnoept' wordt. De mensen waarlangs je via via ligt te bestellen doen ook moeite en nemen ook risico, dus waarom zouden ze dat voor niets doen. Uiteraard moeten ze hier wel eerlijk in zijn.

Daar heb je wel gelijk in, maar we gebruiken toch samen, en het komt zowieso uit ons zakje. Dus ik begrijp niet waarom ze van tevoren wat weg zouden snoepen terwijl ze zowieso wel van ons krijgen. Maargoed, het is wel altijd gezellig en zo vaak gebruiken we niet dus het is niet echt een ramp. :wink:[/quote]

snoepen is jatten
jatten is fout
je laat je simpel weg dus gewoion naaien

1 gram moet 1050 mg uitslaan op de weegschaal

als het minder is moet je direct kappen met die lui

:hearteyes:

:wave:

Jordgubb

Ach nou begrijp ik waarom de meeste mensen niet aangeven waar ze wonen. Krijgen ze ook niet zulk commentaar. Hmpf.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Met Hoorn, Hoogkarspel en Lutjebroek is niets mis hoor .......

Een echte West Fries weet precies wat een gram weegt nou ? Ja denk ...

Ik ben 100% West Fries opgetrokken uit de klei geboren in de bollen velden mishandelt door de bolle boeren ...

:tearsofjoy:

:hearteyes:

:wave:

Het enige foute aan hoorn is dat : Piet Hein wordt vereerd terwijl deze man erger was dan Hitler !
Standbeeld kan ook gewoon weg ....

psych-out

Bewuste gebruiker
als je meer bgint te gebruiken, je schaaft je kennis van speed iedere keer bij op dit
prachtige drugsforum, dan leer je op de duur wel wat een gram is nat of droog.
of koop een weegschaaltje, is wel prijzig, maar dat moet je voor je zelf uitmaken en ik denk
dat dit in jou geval weggegooid geld is. Want wat ga je doen als je net een gram hebt gekocht en je weegt het en het is geen ganse gram? trug naar je dealer en je 0.1gr opvragen?
zo'n weegschaal is goed als je met de verkoop ervan begint. maar dat kan je beter niet doen.

succes :wave:

neena

Newbie
wegsnoepen is fout, vraag dan wat euros meer voor het risico.

ivm. wegen; het is niet echt precies, maar 1 gram zou ongeveer hetzelfde zijn als 1 vakje van een kauwgomstrip (sportlife en dergelijke).
heb het ook maar horen zeggen, maar als het echt nodig is kan je je daar altijd op baseren.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
LSDmathXtc zei:
of koop een weegschaaltje, is wel prijzig

Valt best wel mee. Er zijn vrij dure schalen, maar ik heb een prima schaaltje die tot op de milligram nauwkeurig weegt op de kop getikt voor, naar ik meen, 25 - 30 euro inclusief verzendkosten vanuit Hong Kong naar Nederland. Ding is redelijk basic, maar doet precies wat het moet doen, namelijk spullen nauwkeurig afwegen.

Mocht er interesse zijn.. ik wil best even m'n oude mails doorspitten om te leverancier van het schaaltje te achterhalen, was als ik me niet vergis een grote electronica-supplier.

tripkop

Belezen gebruiker
LSDmathXtc zei:
als je meer bgint te gebruiken, je schaaft je kennis van speed iedere keer bij op dit
prachtige drugsforum, dan leer je op de duur wel wat een gram is nat of droog.
of koop een weegschaaltje, is wel prijzig, maar dat moet je voor je zelf uitmaken en ik denk
dat dit in jou geval weggegooid geld is. Want wat ga je doen als je net een gram hebt gekocht en je weegt het en het is geen ganse gram? trug naar je dealer en je 0.1gr opvragen?
zo'n weegschaal is goed als je met de verkoop ervan begint. maar dat kan je beter niet doen.

succes :wave:

Die weegschaal heb je dan ook niet om je dealer te controleren (want wat ga je daar, realistisch gezien, aan doen?) maar om steeds je dosis te kennen.

It's the smart thing to do.

Bovenaan