Welk tripmiddel voor een beginner?

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Welk tripmiddel raden jullie iemand aan die nog nooit getript heeft? Vroeger was ik niet geïnteresseerd in trippen onder het motto: trippen is voor hippies :wink: (grapje). Maar nu ik die afleveringen van spuiten en slikken zie ziet het er wel aangenaam uit :) . Ik ben zeker niet van plan om zomaar ineens te trippen. IK wil het gewoon ooit is doen als de omstandigheden perfect zijn. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat het beste is voor mee te beginnen.

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Is trippen wel een aanrader voor mij? Ik vind het effect van wiet niet zo leuk, kwordt er moe van en misselijk en soms ga ik er slecht van. Het spacey effect van mdma daarentegen vind ik wel erg leuk omdat de moeheid en de misselijkheid uitblijven. Ik heb op xtc ook al wat 'getript' (als je het zo kan noemen), ik had hallucinaties en mijn perceptie was veranderd. Dit vond ik wel aangenaam. Op welk effect trekt echt trippen het beste?

erwin krol

Bewuste gebruiker
Je kan trippen voor het kleurtjes kijken,maar eiegnlijk moet je dat beschouwen als afleiding. de gedachten die je normaal niet hebt zijn in mijn ogen interessanter, zeker als je verder van de dagelijkse werkelijkheid staat komt er van alles in je op.

Eigenlijk is er geen beginnersmiddel; lsd paddo's 2c-b en dmt zou ik zeggen. In een goede setting, elaxted dosis en met betrouwbare mensen die er wat ervaring mee hebben is misschien wel het belangrijkst. En zelf kunnen relativeren, hoe vaak denken mensen niet dat ze ergens in blijven hangen? Je denkt op een bepaalde afwijkende manier zolang het middel werkt is in 99,99% waarheid. Ik hoor altijd via va van mensen maar de eerste hanger moet ik zelf nog tegenkomen.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat het voor iedereen anders is welk tripmiddel je mee moet beginnen. Ik ben zelf begonnen met paddo's omdat ze legaal zijn, maar ik denk dat een wat lagere dosis LSD misschien wel een beter begin middel is, omdat het in mijn ogen makkelijker te sturen was.
Van tripmiddelen wordt je niet moe als van wiet, dus dat je wiet niet leuk vind heeft niks te zeggen over wat je van trippen vind. Paddo's kunnen wel misselijkheid veroorzaken en LSD niet, maar paddo's zijn weer geschikter vanwege de kortere werking.
Ik trip zelf voor het visuele effect én de gedachtes, alles eraan is het waard om het te doen, het geheel, het gevoel. Het is allemaal leuk en anders dan de gewone realiteit. Je kan het het best doen met goede vrienden op een plek waar je je veilig voelt.
Maar ik raad óf paddo's of een lage dosis LSD aan voor de eerste keer.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ja paddestoelen of lsd lijkt me ook prima. Aangezien je paddestoelen gewoon makkelijk en legaal kunt kopen bij de smartshop heb ik dat als eerst geprobeerd. Van paddestoelen en zeker lsd krijg je eerder (een klein beetje) energie, in plaats van moeheid.

Larz

Belezen gebruiker
hebben mensen dat ook dat ze zo een raar gevoel krijgen in hun knieën en in je buik. (vind ik niet onplezant).
op et einde van mijn trip heb ik altyd zo'n klote spierpijn in mijn knieën.

azgaza

Badass junkie
Larz zei:
hebben mensen dat ook dat ze zo een raar gevoel krijgen in hun knieën en in je buik. (vind ik niet onplezant).
op et einde van mijn trip heb ik altyd zo'n klote spierpijn in mijn knieën.

Bij paddo's? Ik krijg daar alleen een leeg warm rubberig gevoel van lichamelijk. Zo omschreef ik het ooit onder invloed, en ik vind het nog steeds voldoen. Maag voelt warm en leeg, en alles is heel rubberachtig.

Bij lsd heb ik zelf alleen een soort van zweverig gevoel in mijn achterhoofd dat samen gaat met nekspanning, en soms het gevoel dat er haar voor mijng ezicht zit terwijl dat helemaal niet zo is (of een haar in mijn mond, die er ook niet is). Verder bij LSD gen lichamelijke bijwerkingen.

Bewild

Bewuste gebruiker
Het enigste wat ik soms heb met lsd (lees wel: alleen bij een hoge dosis) is dat ik een tinteling voel over heel mijn lijf, alsof ik de lsd-energie door men lijf voel stromen en dat gevoel kan soms wel overweldigend zijn, maar hoeft niet altijd onaangenaam te zijn.

psych-out

Bewuste gebruiker
als je een beginende tripper bent zou ik eerst een lichte paddo soort nemen
daarna kan je zwaarder gaan ik zou niet ineens met LSD beginnen omdat dit toch vrij lang duurt als je het bv niet leuk vind. en daarna zou ik zeggen dat je 2C-B is moet probere maar dat moet je echt juist afmeten. ayuasca vind ik persoonlijk niks. ketamine is GOOd
maar LSD is en blijft nummer 1 maar dat mag iedereen voor zijn eigen uitmaken
veel succes en drugs is geen SPEELGOED gebruik verantwoord en met mate

L

Lid 6909

Gast
ik zou niet beginnen met paddo's, paddo's is wat meer overweldigend vind ik dan LSD bijvoorbeeld.
paddo's kun je moeilijker waarderen, het chill vinden.

lsd is net je eerste liefde :grin:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
kwart portie paddo's lijkt mij ideaal, verwacht er niet teveel van maar het is een ideale introductie. je hebt nog vele jaren om de dosis geleidelijk aan op te drijven en het trippen onder de knie te krijgen om er op die manier het meeste uit te kunnen leren.

TrippyShit

Badass junkie
Kwart portie? Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een kwart portie gedroogde equadoriaanse wel een keer aardig getript heb. Onderschatte het wel misschien dat het hierdoor kwam.
Maar om nou als 1e tripje een kwart portie te nemen vind ik zelf weer wat TE voorzichtig. Een half portie mexicaanse zou ik zelf zeggen. Das een mooie kennismaking.

Edit: of 2c-b. Maar paddo's zijn makkelijker te krijgen natuurlijk.

Bovenaan