Welke dosis XTC?

jackhan

Belezen gebruiker
Ik krijg wat gemixte signalen als ik op het internet lees naar de dosis xtc.

Sites spreken vaak over een max van 1.5mg per kg over een hele avond. Maar als ik op een fora kijk wordt er vaak eerder gekeken naar dit als max als start.
Bijv. https://drugsforum.nl/threads/te-lage-of-juist-te-hoge-dosis-xtc.66340/ spreekt over een startdosering van 100mg op 55kg. Terwijl dat al boven de 1.5mg per kg ligt als max.

Ik weeg 90kg (en ben sportief) en als ik met 135mg de hele avond (lees een feestje van 8 uur) zou moeten doen dan werkt dat amper na een paar uurtjes.
Meestal zit ik iets lager als startdosering en neem dan elk 1-2 uur bij. Zodat ik uiteindelijk max 2 neem.

Hebben jullie hier extra info over? Bedankt alvast!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
leesvoer: ⬇️

jackhan

Belezen gebruiker
leesvoer: ⬇️

Dank voor je reactie. Ja daar staat dus wat ik al weet. Er wordt daar wederom een getal genoemd maar er staat geen tijdsbestek bij. Zeker als je rondkijkt op het forum overschrijdt iedereen deze als je kijkt naar gebruik over de gehele avond.

BraboF

Badass junkie
Tsja, de werkelijkheid en verstandigheid liggen ook ver uit elkaar.
Gisteren op 6 uur tijd 2 pillen op. Totaal 440mg

Ik ben 1,74m en 63kg. Heb een top avond gehad. Nu nergens last van

Het meest verstandige is inderdaad 1,5mg per kg lichaamsgewicht. Na 6uur is bij mij het leukste er wel vanaf, dus het is verstandig om op een feest van 8uur niet te vroeg te beginnen (in mijn geval).

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Nu nergens last van

Zegt de man die blij is dat hij morgen vrijaf heeft omdat die een kater heeft 🧐🤣.

Die aangeraden dosis en pauze zou er moeten voor zorgen dat je de dag na gebruik een leuke afterglow doormaakt. Dat de kater amper merkbaar is. Dat er nog energie is om relaxte dingen te doen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zeker als je rondkijkt op het forum overschrijdt iedereen deze als je kijkt naar gebruik over de gehele avond.
Dat geldt zeker niet voor iedereen. En ook al was dat zo, betekend dat niet dat het goed en gezond is toch?
Het is een advies om zo “verstandig” mogelijk om te gaan met mdma en je brein, is geen wet of vaste verplichte regel.
Deze site doet heel graag aan harm reduction. Dus ja velen nemen te vaak en teveel.
Dan is het goed om mensen juist te informeren zodat nieuwelingen niet denken dat het normaal goed gebruik is.

maar er staat geen tijdsbestek bij.
Het tijdsbestek: 1 avond, 1 feest of 1 festival. Dus per x. Niet per week of maand. Dan 2 a 3 maanden pauze en kun je weer 1x nemen. Zelfs na een klein “halvie” geldt de 2 a 3 maanden regel.
mdma werkt nou eenmaal veel te kort om een heel festival “hard” te gaan.

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @jackhan welkom op het forum!

1,5 mg per kilo lichaamsgewicht is een goed uitgangspunt als je niet teveel wilt gebruiken. Het is een “voorzichtig” maximum waar veel mensen zich niet helemaal aan houden. Ik neem soms ook net een klein beetje meer. 😅

Ik weeg 90kg (en ben sportief) en als ik met 135mg de hele avond (lees een feestje van 8 uur) zou moeten doen dan werkt dat amper na een paar uurtjes
Het is goed om je te beseffen dat mdma gewoon echt niet zo lang werkt. Bij mij is het ook vaak maar ergens tussen de 2-6 uur afhankelijk van dosis en hoe het toevallig valt…

Meestal zit ik iets lager als startdosering en neem dan elk 1-2 uur bij. Zodat ik uiteindelijk max 2
Wat jij doet doen heel veel mensen op feestjes. Volgens mij is dat niet optimaal. Zelf geef ik er de voorkeur aan redelijk veel (2/3 of 3/4) van wat ik wil gebruiken als startdosis te nemen. Ik neem dan vrij snel (na 1,5 of 2 uur) bij en neem daarna niets meer bij. Op die manier heb je een leuk en heftig effect zonder dat de schadelijkheid te hoog is. Dit is ook de manier waarop Shulgin (de chemist die mdma ontdekte) het aanraad om te doen. Dat eindeloos bijpakken van kleine beetjes is relatief inefficiënt.

Bovenaan