Welke gbl?

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Beste mensen ik wou gisteren gbl bestellen maar nu zie ik 2 soorten op die site staan syntetische en organische gbl, nu dus de vraag welke moet ik hebben? ik zelf neem aan dat het organische moet zijn maar zeker weten doe ik het niet wie weet welke ik moet hebben? dan kan ik komende week zelf eens g gaan maken.
en als mense nrecepten hebben dan zou ik ze graag willen hebben heb ooit een topic er over geopend maar die kan ik nergens terug vinden.
gegroet :wave:

Frisko

Badass junkie
ThunderBunny zei:
Beste mensen ik wou gisteren gbl bestellen maar nu zie ik 2 soorten op die site staan syntetische en organische gbl, nu dus de vraag welke moet ik hebben? ik zelf neem aan dat het organische moet zijn maar zeker weten doe ik het niet wie weet welke ik moet hebben? dan kan ik komende week zelf eens g gaan maken.
en als mense nrecepten hebben dan zou ik ze graag willen hebben heb ooit een topic er over geopend maar die kan ik nergens terug vinden.
gegroet :wave:
lees wa rond,ge zult zien,de antwoorden zijn er...
zou alleen nie te veel hier(en nergens trouwens) rondvertellen da ge zelf gaat maken.
daar komen troubles van geloof me :wave: (spreek uit ervaring zoals ge wrs ook wel weet) :)

200466

Experimenterende gebruiker
Neem de synthetische maar, anders krijg je een gelig eindproduct en hij is ook goedkoper..... De samenstelling is hetzelfde. In principe is alles chemisch, zelfs water...

Ellesdee

Badass junkie
200466 zei:
Neem de synthetische maar, anders krijg je een gelig eindproduct en hij is ook goedkoper..... De samenstelling is hetzelfde. In principe is alles chemisch, zelfs water...
bullshit

komt door te hoge verhitting dat ie geel wordt

Frisko

Badass junkie
Ellesdee zei:
200466 zei:
bullshit

idd,komt omdat ie te hevig gereageerd heeft... :)

iceman4u

Newbie
ghb

op een site heb ik gezien dat de synt wit doorschijnend is en de organic heeft een gelig kleurtje :mrgreen: :wave:

200466

Ellesdee zei:
200466 zei:
bullshit

Temperatuur als eens gemeten tijdens het koken? Vertel me eens bij welke temperatuur het geel wordt dan? En vertel ook eens waar je in kookt, glas of RVS... En welke kleur glas? En met of zonder deksel? Hoe snel verwarm je het? Hoe snel koel je het af? Welke temperatuur hebben de ingrediënten als je ze toevoegd? Welke volgorde gebruik je als je kookt?

Er zijn namelijk een hele rits factoren die een gele kleur kunnen veroorzaken.
Nu mag jij zeggen welke, weten we gelijk je niveau, Ellesdee...

200466

hendriekoek zei:
Hoe kan er orghanische gbl zijn... bestaat niet lijkt me...

***** Remover Organic gamma-Butyrolactone 99,9+% FLACON 1000ml (VE6) gamma-Butyrolactone Synonyms: 4-Hydroxybutyric acid gamma-lactone; BLO; endo-cis-5-Norbornene-endo-2,3-dicarboxylic anhydride Molecular Formula: C4H6O2 Formula Weight: 86.09 Registry number: 96-48-0 MDL number: MFCD00005386 Density: 1.12 Melting point: -45 °C Boiling point: 204-205 °C nD20: 1.4355-1.4375 Flash point: 98 °C

€ 109,00

===============================================

Cleaner 1000ml Synthetic gamma-Butyrolactone 99,9+%

inkt & paint remover / cleaner

1000ml

Verpakking in dubbel afgesloten HDPE wijdhalsfles.

(Overdoos = 4x VE)

€ 179,00
===============================================
Check it out...

200466

200466 zei:
Ellesdee zei:
200466 zei:
bullshit

Temperatuur als eens gemeten tijdens het koken? Vertel me eens bij welke temperatuur het geel wordt dan? En vertel ook eens waar je in kookt, glas of RVS... En welke kleur glas? En met of zonder deksel? Hoe snel verwarm je het? Hoe snel koel je het af? Welke temperatuur hebben de ingrediënten als je ze toevoegd? Welke volgorde gebruik je als je kookt?

Wat is Ellesdee toch stil.... :grin:

davie

Wijs gebruiker
200466 zei:
Heeft Ellesdee soms een OD gehad? Het is wel erg stil de laatste tijd hoor!

Wat ben jij een dikke eikel zeg. Hoe kun je dat nu op dit moment zeggen.

En je maakt pas sinds een ½ jaar GHB en denkt de master te zijn. Deel je info dan ipv jezelf zo op te stellen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
davie zei:
200466 zei:

En je maakt pas sinds een ½ jaar GHB en denkt de master te zijn. Deel je info dan ipv jezelf zo op te stellen.

Lijkt me mooi, kun je niet een handleiding schrijven voor ons? :)

200466

davie zei:
200466 zei:

Weet niet wat er aan de hand is maar mijn opmerking was meer bedoelt als een prikkel voor Ellesdee om te reageren! Als ik iemand gekrenkt heb dan spijt me dat! Natuurlijk gun ik niemand een OD!!!
Tot zover mijn excuses.

Dat ik hier pas een half jaar rondhang wil toch ook niet zeggen dat ik pas een half jaar op deze wereld rondhuppel? De reden dat ik nogal naief hier het forum binnenkwam was om te kijken hoe hoog of laag het niveau hier is. De reden dat ik mijn ervaring niet met iedereen deel is omdat als ik ergens op reageer er direct, net als Ellesdee, gereageerd wordt met "Bullshit"! Ik durf te wedden dat de ervaring van Ellesdee grotendeels gebaseerd is op wat hij/zij hier en daar gelezen heeft en niet uit de praktijk komt.

En nogmaals: Mocht er iets aan de hand zijn met Ellesdee dan is het NOOIT mijn bedoeling geweest om daar op in te spelen of iemand te kwetsen! Sterkte Ellesdee.

pino

Newbie
Naar mijn weten is er niet zoiets als organische GBL, hoewel het wel in kleine hoeveelheden in wijn voorkomt. Ik kan me echter niet voorstellen, dat iemand het eruit gaat lopen halen. Waarschijnlijk bedoelen ze dat het een organisch verantwoord schoonmaak middel is. In plaats van dat de GBL organisch is. Overigens zou ik de goedkoopste kiezen of het nu organisch of synthetisch is. 99,9 % GBL blijft 99,9% GBL. Misschien zijn de verontreinigingen anders, dat kun je zien op de MSDS sheet. Die is vaak wel te vinden op de site van de verkoper.

angel-devil

pino zei:
Naar mijn weten is er niet zoiets als organische GBL, hoewel het wel in kleine hoeveelheden in wijn voorkomt. Ik kan me echter niet voorstellen, dat iemand het eruit gaat lopen halen. Waarschijnlijk bedoelen ze dat het een organisch verantwoord schoonmaak middel is. In plaats van dat de GBL organisch is. Overigens zou ik de goedkoopste kiezen of het nu organisch of synthetisch is. 99,9 % GBL blijft 99,9% GBL. Misschien zijn de verontreinigingen anders, dat kun je zien op de MSDS sheet. Die is vaak wel te vinden op de site van de verkoper.

is het slecht om Min 99,95% Gammabutyrolactone te gebruiken? Wat zou er in de 00.05% zitten? Staat er namelijk niet bij..
alvast bedankt

200466

is het slecht om Min 99,95% Gammabutyrolactone te gebruiken? Wat zou er in de 00.05% zitten? Staat er namelijk niet bij..
alvast bedankt
[/quote]

De overige o,o5% is residu van produktiestoffen die zeer moeilijk te verwijderen zijn. Alleen foodgrade en medical Gammabutyrolactone is nog zuiverder, maar ook niet 100%. Is ook niet leuk om te gebruiken vanwege de prijs.
Echter bij de juiste procesgang van GBL naar GHB verdwijnen de reststoffen bijna geheel als sneeuw voor de zon. Van groter belang is dat je foodgrade Natrium-hydroxide gebruikt, daar zit geen vervuiling in en de prijs is maar iets hoger dan die van gootsteenontstopper...

Ellesdee

Badass junkie
200466 zei:
200466 zei:
Ellesdee zei:
200466 zei:
bullshit

Wat is Ellesdee toch stil.... :grin:
hahaha lol xD
ik zie dus nu pas je post :)
post al een tijdje niet meer zo veel op df :grin:
vandaar dat ik je reactie heb gemist
maar goed
ik ben geen chemicus, ben gewoon erg goed in info opzoeken :grin:

Bovenaan