Welke grinder gebruik jij?

dailysmoker18

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen!

Ik heb kort geleden een nieuwe grinder gekocht en ik vroeg me af welke grinders jullie hebben en welke jullie het chillst vinden(en waarom). Plaats het hier onder en zet er een foto en een beschrijving bij aub.

Bijlagen

• Grinder.JPG
    Grinder.JPG
    14,9 KB · Weergaven: 1.548

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod

Deze 4-delige grinder heeft een doorsnede van 5 centimeter en is voorzien van:

handig opvangbakje voor het verzamelen van het vermalen goedje;
magneten in de deksel en scherpe tanden;
zeefje en opvangbakje voor het verzamelen van pollen.
kleur: groen.

Niet van dat type merk, staat geen merk op hier en is misschien ook wel ietsje kleiner dan 5cm.
Handig ding dat al jaren meegaat, makkelijk schoon te maken, grind vlotjes en soepel. Geen klachten erover :wink:

:stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wedden van niet?
Je komt qua tijd misschien in de buurt als je hele droge wiet hebt...

Denk dat hoeveelheid ook nog wel uitmaakt, maar ik gooi er snel een half grammetje in. Wanneer je dit met je vingers moet doen ben toch wel even bezig.
En hoewel ik het heerlijk vind dat je vingers helemaal naar je wietje ruiken, er blijft toch aanzienlijk wat hars achter op je vingers. Kun je er wel weer vanaf krijgen enzo, maar tijd win je er niet mee...

Dit is de mijne : :stoned: :rolleyes:

Hazekees

Uploaded with ImageShack.us
.

Ik vind dit de allerfijnste crusher, €3,50 bij zowat elke coffeeshop. Hij is gewoon zo simpel, je moet alleen best veel kracht zetten mja..

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
@Peptalk, wat bekijk jij het weer groots :tearsofjoy: , awesome!

@hazekees, voor dat plastiek-achtig gedoe ben ik echt niet, heb er eerder een afkeer van.
Denk zelfs dat er na een tijdje micro-stukjes plastiek mee in je gecrushte wiet komen...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat denk ik niet. Er zit na 10 keer gebruiken al zo'n enorme laag hars aan de binnenkant dat dit me wel goede bescherming lijkt. Gevolg is inderdaad dat je erg veel kracht moet zetten en hij lawaai gaat maken.
Daarnaast vind ik die er ook gewoon te standaard en goedkoop uitzien. Wel gemakkelijk te vervangen.

Ik kies toch altijd voor metaal.. Lekker makkelijk schoonhouden (sommige middelen tasten de plastic versies aan), super efficiënt ( 1 heel rondje draaien en het is prima fijn) en liggen door het gewicht lekker in de hand.
Nadeel is weer dat er vaak zo'n magneetje in zit om de 2 helften bij elkaar te houden (makkelijk) maar in dat middelste stukje zitten dus geen pinnetjes en blijft alles ongecrusht ophopen.
In het midden geen wiet stoppen verhelpt dit al.

Deze heb ik echt: :P

Samen met nog een tiental andere die weet ik veel waar liggen.
Paar van kuntstof maar meeste van metaal en nog wat van hout met metalen pinnetjes.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Dat denk ik niet. Er zit na 10 keer gebruiken al zo'n enorme laag hars aan de binnenkant dat dit me wel goede bescherming lijkt. Gevolg is inderdaad dat je erg veel kracht moet zetten en hij lawaai gaat maken.
Daar kan je best gelijk in hebben :wink: , toch blijf ik het niet vertrouwen...heb het vroeger gezien dat de topjes van de plastieken pinnetjes wat gaan 'afbreken', beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik zweer ook bij chrome/metaal, lekker handig, zoals pep zegt in 1 rondje is alles fijn, handig in gebruik evenals handig in schoonmaken. Wel iets duurder maar heb ik er gerust voor over, kom je toch lang mee hoor met een deftige grinder.

Verder heb ik er ook nog ergens een hoopje houten en meer simplistische metalen liggen, geen zin om te zoeken. Diegene die ik nu gebruik vind ik de beste dat ik ooit heb gehad ^^kijk eerdere reply.

Grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mja, die pinnetjes kunnen gaan afslijten ja.

Maar, vooral de verchroomde versies zijn ook dubieus hoor. Dat laagje lak gaat er namelijk loeisnel vanaf. Eigenlijk zonder dat je het merkt (in goed dag of TL licht is het wel te zien)

Jij hebt ook een mooi exemplaar, heb er ook een paar met 'n zeefje maar dit vind ik toch wat omslachtig. Op het begin is het leuk, maar het raakt snel verstopt. Daarnaast heb ik alles wat er doorheen valt liever in m'n wiet zitten. Als ik stuff wil, maak ik dat wel in grotere porties.
Echter, dat zeefjes zorgt wel voor ene hogere grinder, waardoor je veel meer houvast hebt.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat zeefje raakt hier nooit verstopt, bij elk gebruik doe ik de wiet eruit en tik ik met het 'dekseltje' tegen de bodem, dit zorgt toch al een tijdje voor geen verstopt zeefje...veel valt er echter niet door :) , maar ik doe het er ook niet voor. Maar hetgeen dat toch al zo van de wiet afvalt mag gerust in het bakkie onderin, leuk om later een mespuntje doorheen de tabak te halen :stoned:

dailysmoker18

Ik maak mijn zeefje altijd schoon met een tandenborstel ( geen gebruikte natuurlijk :tearsofjoy: ). Het werkt best goed. Alleen gaat het opvangen van polm in het onderste bakje niet echt heel snel...
Ben benieuwd wat de effecten zijn als je dat oprookt :mrgreen:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
dailysmoker18 zei:
Ben benieuwd wat de effecten zijn als je dat oprookt :mrgreen:

Potent spul hoor die skuff, ga niet voor overdaad, wees er zuinig mee. Je zal versteld staan hoe weinig je ervan nodig hebt en hoe lekker het smaakt :stoned:

Bovenaan