Welke paddo's zijn dit ?

vlerck

Newbie
Hallo mensen,

In mijn tuin vond ik een cluster paddestoelen, waar ik een foto van heb gemaakt. Ze lijken enigszins op kaalkopjes, maar zijn niet zo spits als die ik op foto's heb gezien.
Is er iemand die me van wat meer info kan voorzien ?
Alvast bedankt !
foto: http://tinypic.com/r/14viefs/7
Groeten,
Vlerck.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
als ik me niet vergis zijn dit gazon vlekplaatjes al ben ik niet 100% zeker. deze bevatten een miniem aan werkzame stof, dus zeker NIET eten je zal er eerder ziek van worden...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ga ook me met de gazonvlekplaat..

Ziek worden is volgens mij wat overdreven, buikkrampen kunnen wel voorkomen bij hoge hoeveelheden.

vlerck

Newbie
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties !
Ik zal ze wel netjes laten staan en me er niet aan wagen...
Toch maar eens een kweeksetje kopen dan :)

Groeten,
Vlerck.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heel netjes om ze te laten staan :)

Er zijn er wel veel, en op een mooie locatie ook!
Afgezien van de fietstrapper dan:P

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Ik ga ook me met de gazonvlekplaat..

Ziek worden is volgens mij wat overdreven, buikkrampen kunnen wel voorkomen bij hoge hoeveelheden.

van dit type zal je zowiezo grote hoeveelheden moeten knabbelen dus aan die buikkrampen en/of misselijkheid zal je niet kunnen ontkomen vrees ik. de waarde van de tripstofjes in deze paddestoel zal verwaarloosbaar zijn, zeker in nederland en belgië.

grts

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja, maar wanneer er een vergissing plaats vind met kaalkopjes en je eet een dosis daarvan zal het wel meevallen. Dat is niet zo erg veel.
Kaalkopjes zijn vrij potent hoor!

Uiteraard zijn de buikkrampen niet uit te sluiten.
Maar zelfs met kaalkopjes of cubensis paddenstoelen kun je flink last van je buik krijgen.
Of zou dit enkel door het effect van de trip komen?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
kaalkopjes zijn zeker potent, het is me lievelings paddo.
ik vind dat zelf geplukte kaalkoppies (psilocybe semilanceata) echt de beste trip geven, warm en relaxed.

over die buikkrampen, denk dat dit niet te wijten is aan de trip zelf maar door de bij-stofjes.

grts

Maddog

Bewuste gebruiker
kaalkopjes lijken een beetje op "tietjes"

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoewel ze niet allemaal het 'tepeltje' hebben! Zonder dat uiterlijke kenmerk zou ik ze wel laten staan om vergissingen te verkleinen.

Bovenaan