Welke verslaving?

Kibokoni

Newbie
Mijn ex woont in Mombasa. Ik heb er een leuke tijd gehad, maar kwam er vrij vlot achter dat er veel geld weglekte (aankopen die veel goedkoper waren dan hij zei, aankopen die helemaal niet gedaan werden). Hij zweerde bij hoog en bij laag dat hij niet meer gebruikte, zag er wel mager uit, maar wel rustig, niet agressief zoals in zijn verslavingstijd. Ik heb hem een tijdje geloofd, omdat hij een verklaring had voor het geld dat weglekte (ging zogenaamd naar arme familie, maar later kwam ik erachter dat dat geld daar nooit aangkomen is) en omdat hij zo rustig, gezellig en lief was.
UIteindelijk, als ik alles op een rijtje zet, moest hij iedere dag weg, meestal 's morgens, maar ook wel eens wat later 's middags. Bleef dan meestal een uurtje of 2, 3 weg. Zat 's morgens eindeloos op de wc met een sigaret.
Ik denk dat hij toch nog steeds gebruikt. Ondanks dat zijn gedrag heel normaal is en net als vroeger voor dat hij gebruikte. Ik heb geen idee wat hij precies gebruikt. Vroeger gebruikte hij crack, maar daar werd hij heel opgefokt en agressief van en dat kon ik nu helemaal niet ontdekken.
Eigenlijk ben ik vreselijk teleurgesteld omdat hij beloofd had niet meer te liegen en dat nu toch weer gedaan heeft. Ik ben nu terug, maar heb gehoord dat hij daar in MOmbasa op dit moment totaal door het lint gaat. Loopt schreeuwend over straat, is agressief, loopt te huilen etc.
Wat zou hij daar in Mombasa gebruiken nu? Heeft iemand een idee?

endor

Badass junkie
Ik heb echt geen idee.
Het kunnen zoveel verschillende drugs zijn , met de beschrijving dat we krijgen.

Kibokoni

Newbie
Dankjewel voor je reactie. Ja, ik begrijp dat de info summier is, maar ik heb aan zijn gedrag eigenlijk niets gemerkt. Dat is het vreemde ervan, ik kan zelfs zien wanneer hij een blowtje rookt, maar ik zag niets aan hem al die tijd.
En zijn gedrag nu kan ook komen omdat er geen geld meer is en hij nu niets heeft.

endor

Badass junkie
Als hij echt verslaafd zou zijn , en hij heeft tijdelijk geen geld voor drugs , zal hij eerder geirriteerd rond lopen.
Misschien gebruikt hij een niet zo verslavend drug?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Kun je het niet gewoon eerlijk vragen aan hem ?

Maar wil je eigenlijk je die moeite nog wel doen, want je schrijft zelf dat het je ex is.

Wat betreft de drugs, ik denk dat niemand dat hier kan beantwoorden. Heb je nooit iets aparts of vreemds op het toilet gevonden ?

endor

Badass junkie
Dat is eigenlijk de beste optie volgens mij.
Wij kunnen enkel maar ons gedacht zeggen , maar met zekerheid kan dat nooit.
Vraag het hem gewoon zonder kwaad te worden ofzo. :)

Kibokoni

Newbie
Hij geeft geen eerlijk antwoord. Hij ontkent dat hij drugs gebruikt, dus hij wil mij ook niet vertellen wat hij gebruikt. De reden waarom ik er mee bezig ben is omdat ik een dochter samen met hem heb. Zij wil contact met hem houden en dat wil hij ook. Maar hij gaat haar ook geld aftroggelen. En zij kan er niet tegenop.
Maar in elk geval bedankt voor jullie berichten.

Kibokoni

Newbie
Nee, nooit iets gevonden op het toilet. Hij rookte daar op het toilet. Ik heb zelf het idee dat hij misschien heroine rookt?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Kibokoni zei:
De reden waarom ik er mee bezig ben is omdat ik een dochter samen met hem heb.

Dan begrijp ik het. Dat lijkt me echt een lastige situatie.

Ik heb zelfs geen idee hoe heroine ruikt, dus ik kan je daarin niet helpen. Ik denk wel dat je dat ruikt hoor. Het zal iig niet zo ruiken als een sigaret. (of ik moet er nu compleet langs zitten)

Veel sterkte ermee ! :wink:

Flameon

Badass junkie
Zoals al vaak gezegd is het heel moeilijk om te zeggen wat iemand gebruikt. Zeker als je niks aan hem merkt of ziet (grote ogen, gezichtstrekkingen, lichamelijk onrustig, zweten etc?). Wie zegt dat hij drugs gebruikt .... misschien zit hij wel tegen of in een of ander psychiatrisch ziektebeeld? (wat bv wel door de drugs gekoen kan zijn). Gillend rond rennen op straat KAN daar op duiden

Druppeltje

Bewuste gebruiker
Als hij weer eens op de wc zit,
zou je een x kunnen doen alsof je HOOGNODIG zelf moet, zodat hij snel van de toilet af moet, Je doet alsof je in de broek plast 'alsieniesnel eraf gaat' of dat je moet kotsen ofzo..

in de haastigheid zal ie misschien wat vergeten op te ruimen op de wc bij het opstaan. Zodat jij ziet wat en of hij nog gebruikt.

en denk ERAAN:
je kan het ook mishebben he, dat ie drugs gebruikt bedoel ik !! misschien is hij wel gokverslaafd,...

Maar stel hij gebruikt/drugs,gokken. HET KLOPT niet!!! voor hemzelf tja..MAAR voor zijn DOCHTER!!!
Te erg voor woorden

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Druppeltje zei:
Als hij weer eens op de wc zit,
zou je een x kunnen doen alsof je HOOGNODIG zelf moet, zodat hij snel van de toilet af moet, Je doet alsof je in de broek plast 'alsieniesnel eraf gaat' of dat je moet kotsen ofzo..

in de haastigheid zal ie misschien wat vergeten op te ruimen op de wc bij het opstaan. Zodat jij ziet wat en of hij nog gebruikt.

en denk ERAAN:
je kan het ook mishebben he, dat ie drugs gebruikt bedoel ik !! misschien is hij wel gokverslaafd,...

Maar stel hij gebruikt/drugs,gokken. HET KLOPT niet!!! voor hemzelf tja..MAAR voor zijn DOCHTER!!!
Te erg voor woorden
Ze is al terug hoor!!.Lijkt me dan moeilijk om iemand te gaan betrappen op de wc hoor!!

Kibokoni

Newbie
Ach, 't is natuurlijk een achterlijke vraag om te stellen aan jullie, jullie hebben hem niet gezien. Maar toch bedankt voor het meedenken. Gokken is denk ik uitgesloten. Het moet een onderhoudsdosis van iets zijn, waarbij hij normaal kan functioneren.
En dat hij nu helemaal van het pad is, dat KAN inderdaad ook iets met zijn geestelijke gesteldheid te maken hebben op dit moment.
Maar het zijn allemaal kan/als dingen, gokken en invullen blijft het.
Maar bedankt allemaal nogmaals.

Flameon

Badass junkie
Geen dank .... maar zoals al door meerdere gezegd.
Er is maar een iemand die het antwoord weet, en dat is hij

Kibokoni

Newbie
Ik denk eigenlijk dat hij heroine rookt met tabak. En ik ben erg benieuwd of iemand de verschijnselen daarvan kent. Wat doet het, kan je je verslaving onder controle houden op deze manier etc.
Ik heb die vraag ook in een andere rubriek geplaatst.

Druppeltje

Bewuste gebruiker
Ik versta :openmouth:nder controle houden,
je eigen gebruik ZELF bekostigen, dwz niet stelen van een ander of geld jatten dus van je eigen kind. Terwijl hij wel steelt ed. toch?!!

dus je vraag heb je al zelf beantwoord!!

endor

Badass junkie
Druppeltje zei:
Ik versta :openmouth:nder controle houden,
je eigen gebruik ZELF bekostigen, dwz niet stelen van een ander of geld jatten dus van je eigen kind. Terwijl hij wel steelt ed. toch?!!

dus je vraag heb je al zelf beantwoord!!

Haar vraag was welke verslaving.
Dus haar vraag is niet beantwoord.

Druppeltje

Bewuste gebruiker
ja dat weet ik wel,

zij heeft hier op t forum nog een bericht geplaatst : hij zou shag met heroïne roken.!
Mijn antwoord heeft hier en daar betrekking op ..
duszzz

Kibokoni

Newbie
Dankjewel. Druppeltje, hij vraagt geld voor bijvoorbeeld boodschappen en geeft aan dat iets een bepaalde prijs heeft. Als ik dan nacheck wat die boodschappen kosten is het altijd minder dan hij zegt. Wisselgeld komt nooit terug. Als je hem geld geeft komt hij niet terug met waar je hem het geld voor geeft.
Echt stelen zou hij nooit doen. Maar het is wel bedriegen. En je trapt er toch vaak weer in. Hij weet prachtige verhalen te maken over waar het geld is gebleven maar als je het navraagt is het geld nooit aangekomen bij de personen die hij zegt betaald te hebben.
En nee, hij heeft het dus niet zodanig onder controle dat hij zijn verslaving zelf kan bekostingen. Maar ik weet dat het in Nederland vele malen erger is geweest, er was toen niet met de man te leven, hij leefde op straat als een zwerver. Dat is nu vele malen beter. Hij is aanspreekbaar, rustig en best een prettig mens verder om om je heen te hebben. Dát is eigenlijk wat ik bedoelde met je verslaving onder controle houden met het roken van heroine als onderhoudsdosis. (in mijn andere topic) begrijp je?

Druppeltje

Bewuste gebruiker
oke ik snap je!!

als hij een weg heeft gevonden om vreedzaam hier zijn dagen mee te vullen. Dan is dit natuurlijk 10x beter dan toen voorheen met z'n crack/hero verslaving!

En toch sta ik er niet huiverig tegenover, omdat hij dit zelf niet eens kan betalen.

Als je je gebruik zelf goed kan bekostigen, (je hebt werk bijvoorbeeld en je betaald ook alle rekeningen).
Dan is dit geen probleem !!!

Kibokoni

Newbie
Flameon, in mijn andere topic zeg je dat er andere mogelijkheden zijn om een verslaving op te lossen. Ik ken alleen methadon en ik heb geen idee of dat in Mombasa te krijgen is. Eigenlijk zou ik het probleem moeten laten waar het hoort, namelijk in Mombasa. Maar ik merk nu ik na jaren weer geconfronteerd ben geworden met het probleem van deze man, ik me het toch weer aantrek.
En geestelijk een tik van de molen meegekregen: ja, dat denk ik zeker. Maar of dat alleen van de verslaving komt of dat er ook al geestelijke instabiliteit was voor de verslaving, zal altijd een vraag bijven. Ik ken deze man ondertussen meer dan de helft van mijn leven.

Liesette

Bewuste gebruiker
koop een test setje laat je kind een speeksel monster of een kleding stuk jatten met veel zweet.
test daarop
trek je kind terug uit die bananenrepubliek
en vergeet die loser ....

of niet ?

Bovenaan