werk en drugs

Kun je je werk slechts aan door
medicijnen (kalmeringsmiddelen,
middelen tegen angsten,
betablokkers of wat dan ook) tegen
bijvoorbeeld spanning te nemen ?
Neem je andere medicijnen of
stimulantia of dempende
medicijnen/middelen om je werk aan
te kunnen? Of juist goed te kunnen, beter te kunnen presteren?

Doe je dat op doktersadvies of dokter jezelf wat?

Freelance journalist wil graag
mensen spreken over dit onderwerp,
wil dit taboe eens doorbreken.
Anonimiteit verzekerd als je dat wilt!

Mail me:
[email protected]

Osi`

Bewuste gebruiker
Als ik zou werken, zou ik drugs erbuiten houden en op een zondag gewoon niets gebruiken, ben namelijk een blower.
Kwil gewoon optimaal presteren op m'n werk, en een blowtje gaat dar niet voor zorgen, maar momenteel zit ik nog op school en daar blow ik bijna toch wel eens iedere dag, gewoon voor de fun en dat de tijd sneller gaat enal :)

Geen ervaring met andere drugs

MetaalKonijn

Badass junkie
Werken op drugs komt je werk absoluut niet ten goede. Ik heb stoned gewerkt, en onder invloed van speed gewerkt, en ben beide keren tot de conclusie gekomen dat nuchter werken het allerbeste is. Ten 1e: waarom zou je onder invloed werken, omdat je anders niet kunt? Ten 2e: werken onder bijvoorbeeld speed zou al heel snel tot een ernstige verslaving kunnen komen, terwijl het niet eens leuk is.

caatje

Badass junkie
werken en drugs gaan bij mij niet samen. Als ik een afspraak heb dan gebruik ik de dag ervoor ook niks omdat ik er een hekel aan heb om vertieft ergens naar toe te gaan.

Lana

Wijs gebruiker
Jarenlang met drugs op gewerkt en naar school gegaan.
In het begin gaat alles goed, maar op een gegeven moment vertief je alles. En raak je alles kwijt.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
in sommige gevallen zouden drugs je kunnen helpen bij het werk.
voorbeeld

een kunstenaar (schilder/beeldhouwer noem maar op)
neem vaak hallucinogene middelen omdat dat bij hem meer inspiratie oproept en kan hierdoor nog prima werken

iemand die blowt om wat stress tegen te gaan om het werk wat dragelijker te maken

speed voor iemand die een beta testen is voor bepaalde games.

benzodiazepines voor iemand die veel last heeft van angst/paniek en zonder dat niet zou kunnen werken anders zou hij/zij elk half uur een
paniek/angst aanval krijgen.

mensen met psychise/gedrags stoornissen.
add, adhd, pddnos, asperger, schizofrenie, depressie noem maar op.
kunnen door middel van medicatie(drugs) normaal functioneren op hun werk zoals van hun verwacht word (want denk maar niet dat je speciaal word behandeld omdat je ergens last van hebt)

ik heb zelf gemerkt dat ik me op school als ik heb geblowt beter kan concentreren op de lesstof.

als ik geen benzodiazepines (dormicum) had dan had ik nu nog het huis niet uitgekunt omdat de paniekaanvallen anders te heftig zijn.

als ik geen hallucinogen had gehad dan had ik lang niet zulke goeie inspiraties gehad om te tekenen/schilderen.

zo zijn er verschillende medicijnen/drugs die je helpen met het berijken van dingen waartoe je anders niet in staat bent

aldus kan je op je werk prima uit de voeten met drugs mits je het goed doseert, onder controle hebt en het niet ten koste van je werk gaat.

Bal0n

Badass junkie
De vraag is ook niet of de uitkomst van het combineren van drugs & werk productieverhogend is, want dat is in het grote verhaal idd een goede ontwikkeling. Maar de vraag is of het voor de persoon ook goed is :)

Bovenaan