werken na een dag xtc

festivals

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik gebruik op festivals xtc en soms wat coke erbij. Dan ben ik de hele dag helemaal van de kaart. Nu het festival seizoen weer begonnen is en ik een aantal tickets al heb, heb ik een probleem. as zaterdag ga ik naar een festival (met xtc), maar ik moet de volgende dag werken. Ook de week erop heb ik precies hetzelfde, zaterdag festival en zondag werken.
Ik werk met jongeren met agressiestoornis en moet echt alert zijn op mijn werk (medicatie etc).

Wat moet ik doen? Ik wil op zo´n feestje wel drugs gebruiken, maar ik ben de volgende dag meestal helemaal naar de klote. Vrij krijgen lukt ook niet en ziek melden is geen optie.

Ik doe er altijd al alles aan om mijn kater zo min mogelijk te hebben (5htp-tryptofaan, drinken eten etcetc.)

Wat zouden jullie doen????

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het lijkt me dat je baan belangrijker is dan een dag aan de pillen... Vooral als je met jongeren met agressiestoornis werkt lijkt het me belangrijk dat je je hoofd bij je werk houdt.

Lijkt me sowieso dat je niet elk festival aan de pillen zit en dus wel een keer een festival nuchter kunt doen. Als je het alleen leukt heb met drugs op zou ik je aanraden om ook eens wat festivals zonder te doen...

Kortom, mijn advies: je kunt toch wel een feestje zonder?

festivals

Newbie
Smartieenme.

Je hebt gelijk een keertje zonder pillen is niet erg, ik kan ook naar festivals zonder drugs. Maar het vervelende is dat ik stééds op zondag moet werken en laten nou bijna alle festivals op zaterdag/zondag zijn.
Mijn werk gaat uiteraard voor, maar een keer goed van de kaart gaan wil ik ook. Maar morgen ga ik lekker nuchter en genieten van de muziek, nu maar hopen dat het goed weer is want er is geen xtc die mij warm houd:wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
festivals zei:
Smartieenme.

Je hebt gelijk een keertje zonder pillen is niet erg, ik kan ook naar festivals zonder drugs. Maar het vervelende is dat ik stééds op zondag moet werken en laten nou bijna alle festivals op zaterdag/zondag zijn.
Mijn werk gaat uiteraard voor, maar een keer goed van de kaart gaan wil ik ook. Maar morgen ga ik lekker nuchter en genieten van de muziek, nu maar hopen dat het goed weer is want er is geen xtc die mij warm houd:wink:

Haha oké dan. Kun je niet een keertje vrij nemen dan? Want het is niet alleen zonde als je verrot op je werk staat, maar ook als je een keertje lekker van de kaart gaat met in je achterhoofd dat je morgen moet werken.

Is veel relaxter feesten als je een keertje vrij hebt!

Elisa

Newbie
Hoi Festivals....

Herkenbaar voor mij toen ik nog regelmatig uitging en XTC gebruikte. Ik heb hele nachten doorgehaald om daarna wel weer zondagochtend om 11 uur op mijn werk zijn. (ook de hulpverlening, hier werk je nu eenmaal in de weekenden)

Voor mij was 'losgaan' het gebruiken van 1 1/2 pil en soms een beetje pep. Ik deed dit alleen als ik niet hoefde te werken.

Als er een feest was en ik moest werken, dan hield ik het bij 3/4 of max 1 pil.(lag aan de sterkte) Als ik thuiskwam nam ik multi vitamine met veel water en 1 a 2 bananen. Ook al had ik maar 2 of 3 uur dat ik kon slapen, dan zette ik mijzelf er gewoon toe dit ook te doen. Ik gaf nooit toe aan het brakke gevoel en dit is vooral een mentale kwestie. Ik denk dat je vooral jezelf steeds bij de les moet houden en je bewust moet zijn dat wat je voelt (beetje moe, gammel) door de nacht ervoor komt. Die 8 uur werken kom je echt wel door.

Misschien is het goed de keus te maken van wel uitgaan, maar bijv minder xtc nemen (de eerste pil werkt toch altijd het lekkerst) en hiernaast de coke te laten voor wat het is. Ben je wel lekker even uit en daarnaast ben je nog redelijk in staat om te werken. ga alleen niet 'door' omdat je nu toch eenmaal al wat op hebt. Dit vergt dus discipline.

Ik benoem expres niet dat je maar zonder moet gaan, want dat weet je zelf wel.

Groet,

Eliza

festivals

Newbie
Elisa zei:
Hoi Festivals....

Herkenbaar voor mij toen ik nog regelmatig uitging en XTC gebruikte. Ik heb hele nachten doorgehaald om daarna wel weer zondagochtend om 11 uur op mijn werk zijn. (ook de hulpverlening, hier werk je nu eenmaal in de weekenden)

Voor mij was 'losgaan' het gebruiken van 1 1/2 pil en soms een beetje pep. Ik deed dit alleen als ik niet hoefde te werken.

Als er een feest was en ik moest werken, dan hield ik het bij 3/4 of max 1 pil.(lag aan de sterkte) Als ik thuiskwam nam ik multi vitamine met veel water en 1 a 2 bananen. Ook al had ik maar 2 of 3 uur dat ik kon slapen, dan zette ik mijzelf er gewoon toe dit ook te doen. Ik gaf nooit toe aan het brakke gevoel en dit is vooral een mentale kwestie. Ik denk dat je vooral jezelf steeds bij de les moet houden en je bewust moet zijn dat wat je voelt (beetje moe, gammel) door de nacht ervoor komt. Die 8 uur werken kom je echt wel door.

Misschien is het goed de keus te maken van wel uitgaan, maar bijv minder xtc nemen (de eerste pil werkt toch altijd het lekkerst) en hiernaast de coke te laten voor wat het is. Ben je wel lekker even uit en daarnaast ben je nog redelijk in staat om te werken. ga alleen niet 'door' omdat je nu toch eenmaal al wat op hebt. Dit vergt dus discipline.

Ik benoem expres niet dat je maar zonder moet gaan, want dat weet je zelf wel.

Groet,

Eliza

Hoi Eliza,

Bedankt voor je berichtje,
Helaas is het inderdaad in de hulpverlening steeds in de weekenden werken. En natuurlijk hulpverlening en de combinatie drugs is ook niet echt waar veel mensen het over hebben in het vak,

Afgelopen weekend heb ik eigenlijk precies gedaan wat je schrijft. Ik heb het bij 1 pilletje gehouden en ik ben op tijd naar bed gegaan. Van te voren het ik nog htp5 geslikt, wat voor mij altijd enorm helpt tegen de kater,
De volgende ochtend heb ik ontbeten met een banaan en jus dorange en maar geaccepteerd dat ik gewoon moet werken.
Ik heb eigenlijk nergens last van gehad en het beviel me prima!

Ik had wel zaterdag de hele tijd in m´n hoofd van ik moet werken, dus ik niet zo veel. Dus een halfje en 2 x een kwartje. Ik had wel het gevoel dat het, het steeds net niet was zeg maar. Maar dat is waarschijnlijk ook maar iets psychisch!

Toch maar een keertje een heel weekend vrij vragen:wink:

festivals

Newbie
SmartieAndMe zei:
festivals zei:
Smartieenme.

Haha oké dan. Kun je niet een keertje vrij nemen dan? Want het is niet alleen zonde als je verrot op je werk staat, maar ook als je een keertje lekker van de kaart gaat met in je achterhoofd dat je morgen moet werken.

Is veel relaxter feesten als je een keertje vrij hebt!

Ja klopt, afgelopen weekend het rustig aan gedaan en met 1 pilletje de hele dag gedaan. Dit was het eigenlijk net niet allemaal.
En ook zat het steeds in mijn achterhoofd dat ik moest werken, op tijd moest slapen etc.
Ja, ik heb gelukkig het weekend van extrema vrij. Maar ik werk veel in de weekenden, het rooster ligt al vast en het is in de vakantietijd heel erg lastig om te ruilen helaas!

Bovenaan