Werking 2CB

• Onderwerp starter Verwijderd lid 56856
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 56856

Gast
Beste leden

Ik ben nieuwsgierig naar 2CB en heb het hier thuis al liggen :wink:
Maar voordat ik het gebruik zou ik graag wat informatie willen vragen.

Wat ik al vond op het internet is:
In lage doseringen de effecten ongeveer gelijk zijn aan XTC.
2CB lijkt serotonine, een neurotransmitter, na te bootsen.

Dit laatste zou ik graag wat meer duidelijkheid op willen.
Werkt deze drug het zelfde als XTC op je hersenen?
Door de serotonine uit te putten of maakt deze "serotinine" bij?

Mvg

Fool

Badass junkie
Nope, 2C-B is (hoofdzakelijk) een serotonine-agonist. Dit houd in dat het voor bepaalde serotonine-subreceptoren doet alsof het serotonine is en zal dus geen extra serotonine vrijmaken. (via directe route)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
En wat bedoel je daarmee fool? Dat 2-CB dus eigenlijk je hersens voor de gek houdt, door voor te doen als een stofje dat op serotinine werkt, je vervolgens ook deze gevoelens ervaart, maar in werkelijkheid er geen serotonine verloren gaat?

gandwarf777

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:
En wat bedoel je daarmee fool? Dat 2-CB dus eigenlijk je hersens voor de gek houdt, door voor te doen als een stofje dat op serotinine werkt, je vervolgens ook deze gevoelens ervaart, maar in werkelijkheid er geen serotonine verloren gaat?
dit stofje werkt niet op serotonine maar op de serotonine receptoren. Sommige stoffen zijn in staat zich te binden aan de receptoren en deze daarbij te activeren(de agonisten), andere stoffen binden aan de receptoren zonder deze te activeren(of in mindere mate) en daarmee de plaats in te nemen van serotonine(de antagonisten).

2CB is een 5-HT 2A agonist met een lage efficiency waardoor het in de aanwezigheid van een 5-HT 2A agonist met hoge efficiency verandert in een 5-HT 2A antagonist.

Verder is 2CB een 5-HT 2C agonist.

Fool

Badass junkie
Ja exact, het ligt wat ingewikkelder dan het simpele beeld dat ik weer wou geven en 2C-B is inderdaad ook een partieel antagonist voor sommige(of één) subreceptoren.

Fool

Badass junkie
Nouja, verstandig is drugsgebruik nooit. Het zal echter weinig negatieve invloeden op het herstel van je XTC-gebruik hebben, als je je dat afvroeg. :wink:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik heb vorige week donderdag xtc icm veel alcohol en een lichte dosis 2cb gehad en de dag erna heb ik ongeveer 30mg 2cb naar binnen gewerkt. Heb echt wel een heftige maar ontzettend leuke trip gehad.
Heb ook totaal geen last gehad van een dipje daarna, al heb ik daar over het algemeen sowieso weinig last van als ik iets eet de dag na mn xtc-trip.

Of het verstandig was laat ik maar even in het midden (waarschijnlijk niet) maar qua gevoel heeft het geen negatief effect op mn herstel van de xtc gehad. Behalve misschien een vermoeidheid waar je u tegen zegt.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Hahaha ja dat heb ik wel gemerkt :tongueout:
Ben toen van zaterdagmorgen 8 uur tot zondagmorgen half 11 maar 4 uurtjes wakker geweest, voor de rest alleen maar geslapen :tearsofjoy:

Bobsacamano

Badass junkie
Hoe zou 2cB en speed zijn trouwens als combi. Blokkeert speed de visuals juist of krijg je gewoon meer energie want dat miste ik een beetje aan het eind van de trip.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Nooit gedaan maar ik denk eigenlijk dat speeds de visuals van 2cb idd zal onderdrukken.

Maar je zegt: dit miste ik aan het eind van de trip, nou dan zijn de visuals bijna uitgewerkt dus pak gewoon dan wat speed :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Nou de visuals gingen wel door maar mijn lijf was wel moe zeg maar dat stukje gaf de 2CB me neit meer.

MusicIsLife zei:
Nooit gedaan maar ik denk eigenlijk dat speeds de visuals van 2cb idd zal onderdrukken.

Maar je zegt: dit miste ik aan het eind van de trip, nou dan zijn de visuals bijna uitgewerkt dus pak gewoon dan wat speed :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Lol yep ga ik ook wel doen. Ga sowieso de eerst volgende keer MDMA een combi maken met MDMA en 2CB. Eerst 2CB innemen en dan na 3 uurtjes MDMA droppen. Ik denk dan aan 16mg 2CB & 150mg MDMA

MusicIsLife zei:
Aahzo, snap hem. Wat je natuurlijk ook kan doen is het gewoon een keer uitproberen :tongueout:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Heb het wel gecombineerd, alleen weet ik daar zelf niks meer van hahahah. Had toen al een halve krat bier en een halve joint op voor ik aan de xtc ging en de dag erna is mij verteld dat ik ook nog 2cb had gehad maar dat wist ik niet meer hahaha. We waren toen bij R thuis, maar blijkbaar dacht ik dat we bij T thuis waren en heb ik zo staan hallucineren dat ik dacht dat ik met de moeder van T aan het praten was :tearsofjoy: Die lag natuurlijk een paar kilometer verderop in haar bed :tongueout:

Ik denk dat, als je het op de manier gebruikt die jij beschrijft, het dan heel leuk kan zijn maar kan je daar niks over vertellen :tongueout:

Bobsacamano

Badass junkie
Ik ga er gewoon voor als mijn 3 maanden strafkamp er weer op zit waarschijnlijk word het 14 februari op een tof feest. Dan zijn er 10 weken voorbij ongeveer. Dat vind ik net zo goed als 3 maanden. lol.

MusicIsLife zei:
Heb het wel gecombineerd, alleen weet ik daar zelf niks meer van hahahah. Had toen al een halve krat bier en een halve joint op voor ik aan de xtc ging en de dag erna is mij verteld dat ik ook nog 2cb had gehad maar dat wist ik niet meer hahaha. We waren toen bij R thuis, maar blijkbaar dacht ik dat we bij T thuis waren en heb ik zo staan hallucineren dat ik dacht dat ik met de moeder van T aan het praten was :tearsofjoy: Die lag natuurlijk een paar kilometer verderop in haar bed :tongueout:

Ik denk dat, als je het op de manier gebruikt die jij beschrijft, het dan heel leuk kan zijn maar kan je daar niks over vertellen :tongueout:

Bovenaan