Werking 5HTP

candygirl

Belezen gebruiker
Hoi,

Ik heb gisteravond voor het eerst 5 HTP geslikt. Dit omdat ik afgelopen weekend MDMA kristallen heb gebruikt. En ik hier las dat 5 HTP je kan helpen je serotoninelevel weer snel op peil te krijgen..zodat je niet lang dipt.

Ik nam dit in om kwart voor 10, na een kwartiertje werden mn voeten warm en zwaar. ( ik lag al in bed) en ook mn armen werden lammig. Ze leken wel van lood. Ik ben heerlijk in slaap gevallen. Werd ook lekker wakker, maar niet wakker wakker..

Kan het zijn dat ik em te laat heb ingenomen ? De wekker ging om kwart voor zeven.
Voel me de hele dag wel al goed enz, dus verders geen klagen.. alleen is mijn vraag dus. De ervaring die ik heb nu met 5 htp is die normaal ? Na een kwartier alles verzwaard aanvoelen en zo in slaap glijden ? Dit middel moet ik dus niet overdag gaan slikken.

En hoelang kan je dit middel gebruiken ? Ik weet vlak voor en vlak na inname van MDMA niet, omdat je dan je serotonine level te hoog maakt.. Zover heb ik het gelezen.

Het betrefd 5htp van de tuinen, 50 mg 5htp.

Groetjes en sweet kiss,
Candy

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wel logoisch dat je je zo slaperig voelt. 5-HTP wordt namelijk omgezet tot serotonine en deze wordt weer omgezet tot melatonine. Melatonine is een stof in de hersenen die betrokken is bij het slapen en hoe meer melatonine hoe makkelijker je kan slapen.

Zelf heb ik niet echt last van die bijwerkingen die jij hebt, alleen als ik er 2 neem dan ervaar ik hetzelfde. En langdurig innemen is niet/ nauwelijks schadelijk.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
als je veel en langdurig 5-htp neemt kan het schadelijke effecten op de bloedstolling en het hart hebben heb ik gelezen. dit kan je voorkomen door er carbidopa bij te nemen dit voorkomt dat de 5-htp zich in het lichaam omzet naar serotonine en veel meer de hersenen bereikt.

maarja hoe kom je aan carbidopa als je geen parkinson hebt?

l-tryptofaan heeft dit probleem niet maar zou weer minder effectief zijn wat betreft t verhogen van aanwezige serotonine in het brein.
ikzelf heb wel positieve ervaring met l-tryptofaan wat betreft slapen vooral
helaas nog geen 5-htp geprobeerd :(

leuke/toepasselijke avatar trouwens candygirl :grin:

candygirl

Belezen gebruiker
Thanks voor de reactie's....
Ik heb gisteren geen 5 htp geslikt en ook lekker geslapen..verders heb ik geen dip deze week.

Dus ik zal het niet vaak slikken... mischien hooguit een of twee dagen na MDMA gebruik.

Thanks voor het compliment :wink:

Sweet kiss,
Candygirl

candygirl zei:
Thanks voor de reactie's....
Ik heb gisteren geen 5 htp geslikt en ook lekker geslapen..verders heb ik geen dip deze week.

Dus ik zal het niet vaak slikken... mischien hooguit een of twee dagen na MDMA gebruik.

Thanks voor het compliment :wink:

Sweet kiss,
Candygirl

als ik feestje heb gehad aan enkele pilletjes heb genomen, neem ik het de volgende dag als ik wakker word 1 capje 5 htp, vind dat je er een mindere dip van heb over de gehele dag..
Ook betere eetlust, dan als ik weer ga slapen drop ik meestal nog 2 caps. Slaap ik prima...
En de maandag/dinsdag dip is bij mij ook weer stukken minder..

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik heb nu ook een potje in huis gehaald om te kijken of het helpt tegen hoofdpijnen. zo niet dan zal ik er alsnog lekker van slapen en tis altijd goed voor de gemoedstoestand. :)

edblok2

Bewuste gebruiker
Ik ben persoonlijk lichtelijk verbaasd dat 5HTP vrij verkrijgbaar is. Ik moet zeggen, als postloader na een nachtje mdma of mephedrone is het behoorlijk effectief. Ook als slaapmiddel werkt het verrassend goed, helemaal als je het vergelijkt met bijv. valeriaan. Een capsule 50 mg 5HTP samen met 1 mg Melatonine werkt voor mij even goed als een gemiddelde benzo qua slaap, alleen is het denk ik niet recreatief te gebruiken. Behoorlijk goed spul :)

Bovenaan