SmartieAndMe zei:
dubbel0seven zei:
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.
* hij wist er wel vanaf dat je die proef deed neem ik aan? :P
Mij broertje vierde zijn verjaardag. Mij was gevraagd of ik "goed spul" kon leveren. Dit was uiteraard geen probleem. En ik ben gewoon blijven hangen om wat te snuiven en enkele biertjes te drinken. Zodoende kon ik goed zien wat voor een effect de amfetamine had op de jongeren. En dit was toch best wel anders dan het effect wat ik ervaarde.
Dit doet mijn vermoeden bevestigen dat met de tijd, gewenning en veelvuldig gebruik het effect van speed afneemt. Veranderingen in de hersenen spelen natuurlijk ook een rol.
Iedereen was toch alleen maar versneden caffeïne gewend. Allemaal hadden ze praatjes over hoeveel gram ze per avond konden snuifen. Lekker stoer hahahaha. Maar enkele puntje's Amfetamine, 61% getest,deed iedereen rond stuiteren. Knallen als een malle. Wel grappig om te zien.
Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruite met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine. Of dexamfetamine, of wat voor samenstelling of aanverwante dan ook. Het kan ook aan je beleving liggen.
Wat je zou kunnen proberen is aan verschillende ''soorten" amfetamine en aanverwante proberen te raken en kijken wat het effect is. Maar of zo'n onderzoek verstandig is weet ik niet, bovendien weet je het dan ook niet helemaal zeker, want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.
Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.
Een discussie over zoiets heeft natuurlijk totaal geen nut, maar dat is wel gebleken.
In het verleden heb ik vrijwel alle beschikbare soorten amfetamine gebruikt. Racemisch/straat Amfetamine, Dexamfetamine, Pervetine/Methamfetamine en stoffen als pure Efedra etc.
Al deze soorten hebben een verschillende werking. Zeer herkenbaar en makkelijk van elkaar te onderscheiden. Dit verklaart niet het verschil in ervaring van "vroeger" en nu.
Mijn eerste keer Amfetamine is nu 13 jaar geleden. Voor mijn gevoel werkte de Amfetamine uit die tijd beter/anders dan de Amfetamine van tegenwoordig. Destijds kocht ik een grammetje van een straatdealer. We snoven makkelijk enkele grammen per nacht. Daaruit concludeer ik dat het nogal onzuiver/versneden moest zijn geweest.
Tegenwoordig heb ik spul getest op 61%. En per nacht gebruik je daar echt geen grammen van.
De eerste ervaringen, van tig jaar geleden, die lijken al snel beter/anders. Maar niemand heeft overtuigend bewijs dat aantoont dat er "vroeger" andere types Amfetaminen werden geproduceerd. Zelfs de mensen bij het testcentrum ontkrachten dit. En daar beschikken ze nog wel over testresultaten die dit kunnen bevestigen.
Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruikte met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine.
Het gerucht gaat dat er in het verleden pep werd verkocht die enkele procenten Methamfetamine bevatte. Tegenwoordig valt dit vrij lastig te bewijzen. En navraag bij het testcentra leverde ook niets op. Daar beweerden ze dat de Amfetamine niet veranderd is. Alleen de productiemethoden. Maar het uiteindelijke resultaat is en blijft Amfetamine, het molecuul is niet veranderd. Dus ja......je kunt blijven discussiëren...maar zonder bewijs kom je nergens.
Joopiejo zei:
Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.
Ik heb de vraag gesteld bij het testcentrum. Het antwoord was helder,kort en duidelijk, Amfetamine is door de jaren heen niet veranderd. Het molecuul is gelijk met die van de jaren 90. Alleen door het verbieden van bepaalde chemicaliën zijn de productieprocessen veranderd. Het eindresultaat is en blijft hetzelfde. Wel kunnen de verschillende productiemethoden verschillen opleveren in de structuur, kleur, geur, smaak en het effect.
Joopiejo zei:
want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.
Het is ook een feit dat gebruikers uit verschillende jaartallen allemaal beweren dat de Amfetamine uit het verleden beter/anders werkt. Verder heeft niemand overtuigend bewijs dat bevestigd dat er "vroeger" andere pep werd geproduceerd dan tegenwoordig.
Feit is gewoon dat met de tijd, het gebruik en gewenning het effect van Amfetamine doet afnemen.