Werking XTC Bij langdurig gebruikers

Angramar Temenos

Badass junkie
Hoe werkt XTC nou bij mensen bij wie de "Magie weg is"? Ik hoor regelmatig dat bij mensen die een langere periode bijv. elke week xtc hebben gebruikt, de magie ervan weg is.. Wat houdt dit precies in? Obviously doet het nog wel wat met je, anders neem je het toch niet? :confused:

Wat ik van XTC ken (MDMA dus) is een extreem fijn, blij gevoel, alsof ik verliefd ben op de hele wereld en alles in een staat van perfecte sereniteit verkeert, met een soort warme gloed door m'n lichaam dat erg goed voelt, soort opwaardse kracht wat me gewichtsloos maakt. Hoe is de XTC-ervaring van iemand bij wie de magie "weg" is? Ik ben best benieuwd..

tomz0r

Badass junkie
Hetzelfde, alleen voel je je niet de hele tijd goed en sta je wat dichter bij de realiteit. Vaak heb je niet zo veel energie als de eerste keer en als je wel een paar minuutjes vol effect hebt voelt het nep aan, dan hou je niet echt van heel de wereld.

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Hetzelfde, alleen voel je je niet de hele tijd goed en sta je wat dichter bij de realiteit. Vaak heb je niet zo veel energie als de eerste keer en als je wel een paar minuutjes vol effect hebt voelt het nep aan, dan hou je niet echt van heel de wereld.

Een beetje het idee dat het in vlagen komt dus? Dus dat je je bijv. een kwartier MDMA-ig voelt, dan 10 minuten een beetje nuchter met het idee van "Dit is allemaal maar chemisch, stelt niks voor", en dan weer rushen? Zoiets?

0penmindeD

Belezen gebruiker
Denk niet dat de magie dan alleen weg is bij XTC, maar bij alle dope. In het begin van mijn drug-career gebruikte ik eerst regelmatig XTC en maar al gauw wekelijks wat ik vervolgens een half jaar vol heb gehouden. En inderdaad, de magie was er allang vanaf, al binnen enkele maanden. Daar natuurlijk bij opgeteld de hoeveelheden die nodig waren voor de gewenste werking, en nog 2 dagen revalideren na gebruik om weer normaal te kunnen functioneren op mijn werk. De die-hards weten wel waar ik het over heb :grin: Geen harddrugs meer voor mij, behalve LSD, dat staat nog op mijn lijstje.

Maar nu ben ik een pothead :stoned:
Ik blow nou bijna precies vijf jaar, elke dag. En dan is de magie er ook wel vanaf; veel smoken, maar niet meteen met effect van als je zo nu en dan wat rookt :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
0penmindeD zei:
Denk niet dat de magie dan alleen weg is bij XTC, maar bij alle dope. In het begin van mijn drug-career gebruikte ik eerst regelmatig XTC en maar al gauw wekelijks wat ik vervolgens een half jaar vol heb gehouden. En inderdaad, de magie was er allang vanaf, al binnen enkele maanden. Daar natuurlijk bij opgeteld de hoeveelheden die nodig waren voor de gewenste werking, en nog 2 dagen revalideren na gebruik om weer normaal te kunnen functioneren op mijn werk. De die-hards weten wel waar ik het over heb :grin: Geen harddrugs meer voor mij, behalve LSD, dat staat nog op mijn lijstje.

Maar nu ben ik een pothead :stoned:
Ik blow nou bijna precies vijf jaar, elke dag. En dan is de magie er ook wel vanaf; veel smoken, maar niet meteen met effect van als je zo nu en dan wat rookt :wink:

Dat snap ik allemaal heel goed, maar ik ben juist benieuwd wat je dan nog WEL voelt van de XTC als de magie er eenmaal af is.

underworld

Wijs gebruiker
het is meer dat je alleen maar waus bent, het totale love gevoel mis je dan. het voelt opzich wel prettig, maar idd nep zoals hierboven al werd gezegd. en naarmate je de dosis ook opschroeft kun je je ook vies gaan voelen. (denk wel dat een paar mensen hier begrijpen wat ik bedoel)
de energie boost mis je ook.

TrippyShit

Badass junkie
underworld zei:
het is meer dat je alleen maar waus bent, het totale love gevoel mis je dan. het voelt opzich wel prettig, maar idd nep zoals hierboven al werd gezegd. en naarmate je de dosis ook opschroeft kun je je ook vies gaan voelen. (denk wel dat een paar mensen hier begrijpen wat ik bedoel)
de energie boost mis je ook.

Snap wat je bedoeld ja :P En idd. Je bent gewoon vaaag, wazig alleen toch op 1 of andere manier helderder dan bij een goeie mdma rush. Iets meer in realiteit blijven hangen zegmaar, zoals tomzor het mooi zegt :P Verder is mijn ervaring dat je de euforie even op voelt komen, dan is het weg en komt het niet meer terug maar sluipt het er langzaam in ipv dat het opeens terugkomt en erin slaat. Verder voel je je dan wel goed en voel je de muziek wel wat meer en klinkt het beter maar daar is ook alles mee gezegd. De geweldige mdma euforie die op het ritme van de muziek door je heen pompt en je onderhand een stijve piemel geeft voel je niet :P

Ik heb het gelukkig nog kunnen redden en wacht nu tot 27juni awakenings festival. 4maanden+5dagen geen mdma op dan :P :grin:

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
Hoe werkt XTC nou bij mensen bij wie de "Magie weg is"? Ik hoor regelmatig dat bij mensen die een langere periode bijv. elke week xtc hebben gebruikt, de magie ervan weg is.. Wat houdt dit precies in? Obviously doet het nog wel wat met je, anders neem je het toch niet? :confused:

Wat ik van XTC ken (MDMA dus) is een extreem fijn, blij gevoel, alsof ik verliefd ben op de hele wereld en alles in een staat van perfecte sereniteit verkeert, met een soort warme gloed door m'n lichaam dat erg goed voelt, soort opwaardse kracht wat me gewichtsloos maakt. Hoe is de XTC-ervaring van iemand bij wie de magie "weg" is? Ik ben best benieuwd..

gewoon flinterhard gaan, je in de warres wappie en alles voelen :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

gewoon flinterhard gaan, je in de warres wappie en alles voelen :grin:

Denk dat dit het beste is beschreven :P

TrippyShit

Badass junkie
Nee met vies voelen bedoelen we gewoon geestelijk ook 'vies'.. Gewoon naar de klote, vercracked, geen energie meer, vieze halve space.. gwn vies.. bah!

tomz0r

Badass junkie
Het werkt gewoon korter en dat gevoel wat jij beschraf van dat vercracked voelen komt al na een uurtje of 1 á 2 opzetten. Vaak kan je het nog wel weglachen of wegdenken maar het blijft toch terugkomen. Het werkt dan in vlagen. Soms heb je een fijn gevoel, soms voel je het zowat niet, alleen wazigheid.
Heb het een jaar geleden 1 keer 3 keer in 3 maanden gebruikt. De laatste keer had ik er best wel last van. Toen 8 maanden niet gedaan.

0penmindeD

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Nee met vies voelen bedoelen we gewoon geestelijk ook 'vies'.. Gewoon naar de klote, vercracked, geen energie meer, vieze halve space.. gwn vies.. bah!

En een ranzige smaak in je bakkes :kots:

Oom Klaas

Badass junkie
0penmindeD zei:
TrippyShit zei:

En een ranzige smaak in je bakkes :kots:

Komt allemaal zo bekend voor, net als bij pep...dan voel ik me nog veel viezer

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
al geef je me 5 gratis volle grammen 84% mdma cristal ... ik neem het niet om de volgende redenen:

Ik word er depri van
Ik word er introvert van
Ik krijg lichte druk in me hoofd.
Ik hou er een kater aan over
Last van me kaken

Ik hbe vroeger niet eens echt heel veel pillen genomen, misschien iedere week 1 voor het eerste jaar. dit schommelde gemiddele van 2de jaar 2 pillen per week, deze pillen waren nooit meer dan 80 mg per stuk.

Toen was het gedaan ... voorbij pasado.

:xtc: is niet meer voor mij wat het ooit was.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zo magisch als de aller eerste keer word het nooit meer, dus 1 keer doen en daarna nooit meer. :P

Inhale

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
misschien iedere week 1 voor het eerste jaar. dit schommelde gemiddele van 2de jaar 2 pillen per week, deze pillen waren nooit meer dan 80 mg per stuk.

:tearsofjoy: Niet echt veel zegt ie dan. Ik heb blijkbaar toch een wat andere beeld bij "veel MDMA".

TrippyShit

Badass junkie
DrippTone zei:
Zo magisch als de aller eerste keer word het nooit meer, dus 1 keer doen en daarna nooit meer. :P

Bij mij werd het ná de 7e keer pas echt magisch. Toen wist ik precies hoe mdma in elkaar zat en kon ik daar op inspelen om het ultieme eruit te halen..

@lysergine: Ik denk dat het persoonsgebonden is. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik het te vaak deed en het niet goed meer werkte. Maar na paar maanden gestopt te zijn werkt het bij mij gewoon weer helemaal goed :grin: Ik besefte wel dat dat een gelukje is en nu hou ik het ook redelijk tam. Awakenings Festival wordt de eerstvolgende keer en dan ist al weer 4&halve maand geleden. Zo blijft het leuk en neem ik niet nog een keer het risico dat ik het verpest.. :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het werkt bij mij - na de drug echt misbruikt te hebben - heel raar, word er knettervaag en slaperig van en wil alleen maar hangen en liggen.

paulXTC

Bewuste gebruiker
tijdje ook vaak elke week gedaan, maar sinds de XTC moeilijk is te krijgen krijg ik ook alleen maar slechte pillen

Immo

Badass junkie
Ik ben van mening dat de magie wel weer terug kan komen, toen ik kennis maakte met de drug xtc heb ik het zoals velen om de paar weken gedaan tot dat de lol eraf begon te raken. Na die tijd heb ik een flinke tijd geen xtc meer aangeraakt. Vorig jaar heb 3/4 keer xtc gebruikt en ik moet zeggen dat het toch wel weer bijna als vanouds aanvoelde. Dit jaar heb ik nog geen enkele keer xtc gebruikt en ik denk dat de magie volgende keer als ik gebruik wel weer helemaal terug zal zijn. Misschien zit ik er compleet naast, tijd zal het leren. :)

Bovenaan