Werkstuk

Tanja123

Newbie
Hallo allemaal,
mijn naam is tanja (zoals mijn nickname al zegt), ik zit in mijn laatste jaar humane wetenschappen en we moeten zoiets als een voorlichtingsdag en een paper over drugs(gebruik) maken. De bedoeling van het project is eigenlijk niet om een clichébeeld over drugs te scheppen, maar gewoon het zo objectief mogelijk brengen zodat er zelf geoordeeld kan worden.
We moeten wel een creatief element aan onze paper toevoegen (een nieuwe invalshoek, wetenschappelijk vernieuwend) daarom leek het mij wel een goed idee om zo'n beetje in dagboek stijl iets over ervaringen van anderen met drugs er in te mengen je hoeft niet per se zelf een ervaring ermee hebben gehad, het mag van iedereen komen, ouders, vrienden, broer of zus het dagboek zou antwoord moeten geven op enkele vragen( hoe ben je begonnen, wat gebruik(te) je, reacties van je omgeving en van jezelf, of je al dan niet er van af probeert te komen en negatieve of positieve ervaringen) en daar wordt dan nog wat wetenschappelijke informatie door ons bijgevoegd. Nu is mijn vraag of er hier geïntresseerden zijn om in dagboek stijl daar iets over te schrijven. Het hoeft niet veel te zijn, alle hulp is welkom en het is natuurlijk anoniem (en als je een kopie wilt van wat we hebben gemaakt dan krijg je die ook natuurlijk :) ) Je kunt mij altijd persoonlijk mailen bij vragen of gewoon reageren dat kan ook :)

Komeetman

Belezen gebruiker
eindelijk eens een post van een student die iets interessants inhoudt.

Ikzelf ben niet zo'n superactief drugsgebruiker om er al meteen een dagboek van te schrijven, maar hopelijk voelt iemand zich aangesproken

(onthoud: een dagboek kan helend werken)

neti

Badass junkie
mmm leuk idee, is het stuk tekst waarvoor je heri hulp zoekt bedoeld voor het lezerspubliek van je scriptie, of is het bedoeld voor de drugsgebruiker zelf... zoja, wat is je doelgroep of je subdoelgroep... en op welke manier wil je het gaan pre-testen?
:)

voor mijn afstuderen heb ik drie handleidingen moeten ontwikkelen voor jeugdzorgjongeren van 16-18 die zelfstandigstraining volgden
:openmouth:

Jaimie

Belezen gebruiker
Als je het echt creatief wil houden koop je een camera, test verschillende soorten drugs en film het :sunglasses:

Tanja123

Newbie
bedankt alvast allemaal voor jullie positieve reacties, het idee van de paper is niet per se een dagboek met iedere dag van je leven erin, maar gewoon belangrijke momenten die zijn voorgekomen tijdens gebruik, of het zien van andere mensen gebruiken. Vb hoe je ermee begonnen bent, waar kwam de aanzet vandaan en dan zouden wij erbij zetten zoveel % jongeren zijn ook zo begonnen bij ons op school want we gaan daar ook een enquete bij houden. de indeling van jullie verhaal zou dan iets van hoe je begon, ervaringen tijdens gebruik, reacties anderen, hoe je wilt stoppen/of je wilt stoppen en waarom. Gewoon de dingen die voor jullie wel eens belangrijk konden zijn, het idee kan ook nog verder uitgewerkt worden dus het zou handig zijn als geïnteresseerden hun email adres of msn zouden willen geven hierdoor kunnen wij zelf nog info aanvullen.
De paper zou gewoon afgegeven worden aan de leerkracht en we zouden tijdens onze presentatie voor een jury gewoon wat stukjes uit de dagboeken eruit pikken. Zoiets van ..... gebruikt ..... en heeft dit er aan ondervonden. zoveel procent heeft dit ook gehad dit zijn de gewenste effecten van de drug, dit de nadelen, zo ziet deze drug eruit. Gewoon hetzelfde wetenschappelijk gepraat, maar veel persoonlijker, dus veel echter en hopelijk ook vernieuwender :) . Voor een tweede deel van de opdracht gaan we naar de bovebouw een soort van voorlichting geven, misschien gaan we een quiz doen, misschien een spel dat is nog uit te vissen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk project!

Ik denk alleen ook niet dat ik jullie echt kan helpen.. ik ben meer een casual gebruiker, doe het niet echt vaak enzo.

Ik zou in iedergeval een blik werpen in de trip reports sectie :wink: Daar staan iig wat leuke gebruikerservaringen in.

Succes!

Bovenaan