Werkzame dosis?

Sunseed

Belezen gebruiker
Hey,

Kheb gezocht maar kvond eigelijk geen getal.
Hoeveel µg heb je nodig om iets te voelen?

Ik heb nog nooit een psychedelische drug genomen, wou beginnen met paddo's maar nu geraak ik er zeker niet aan vanuit Belgie.. Dus ik zou echt met het minste van het minste starten.

Is het bij LSD even belangrijk dat je je echt heel goed moet voelen en niet down mag zijn ofzo?

Ja schiet me nu maar neer omdat ik waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht heb. :tearsofjoy:

3970

Wijs gebruiker
Volgens Erowid:

Oral LSD Dosages
Threshold 20 ug
Light 25 - 75 ug
Common 50 - 150 ug
Strong 150 - 400 ug
Heavy 400 + ug
LD50 (Lethal Dose*) 12,000 ug

Onset : 30 - 120 minutes (usually about 1 hr)
Duration : 6 - 14 hours
Normal After Effects : up to 24 hours

En persoonlijk zou ik echt afraden om het te nemen als je down bent, of niet lekker in je vel zit, da's vragen om problemen...

azgaza

Badass junkie
Dat van erowid klopt redelijk, al zou ik zeggen:

lichte dosis: 50-100 ug
medium: 100-200 ug
sterk: 200+ ug

maar daar verschillen meningen over. En ja het is belangrijk dat je goed in je vel zit!

Sunseed

Belezen gebruiker
Bedankt voor de ENORM snelle reactie :mrgreen:

Ik voel me niet echt down ofzo ik voel me wel lekker alleen als het bv om liefde gaat voel ik me niet echt goed. Maar voor de rest wel.. ? :flushed:

Edit: Heeft de dosis Enig (?) effect op de duur ?
Want ze zeggen 6-14 u, van wat hangt dit af ?

azgaza

Badass junkie
Sunseed zei:
Bedankt voor de ENORM snelle reactie :mrgreen:

Ik voel me niet echt down ofzo ik voel me wel lekker alleen als het bv om liefde gaat voel ik me niet echt goed. Maar voor de rest wel.. ? :flushed:

Edit: Heeft de dosis Enig (?) effect op de duur ?
Want ze zeggen 6-14 u, van wat hangt dit af ?

De dosis heeft wel effect op de duur ja, maar de duur verschilt ook sterk voor verschillende mensen. Een lage dosis duurt in de regel korter, dat geldt wel voor haast iedereen maar dat is niet volledig voorspelbaar opzich. Ik denk dat een dosis onder de 100 ug voor veel mensen een uur of 8 duurt, en rond de 200 voor veel mensen een uur of 12, maar het wisselt wel per persoon.

Voor LSD is het vooral belangrijk dat je tevreden bent met jezelf en geen diepe zelf issues hebt als je een plezierige trip wil heb ik het idee.

Sunseed

Belezen gebruiker
*Probeert niet zielig te klinken* :
Ik ben tevreden met mezelf, alleen mis ik de liefde waarvan ik dacht dat hij voor altijd was..

azgaza

Badass junkie
Sunseed zei:
Ik ben tevreden met mezelf, alleen mis ik de liefde waarvan ik dacht dat hij voor altijd was..

Dan kan je het beste denk ik heel even wachten tot het gevoel eerst meer naar de achtergrond gezakt is.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
Sunseed zei:

Dan kan je het beste denk ik heel even wachten tot het gevoel eerst meer naar de achtergrond gezakt is.
Of een lekker stevig tripje nemen om de boel te relativeren (:

Voor je eerste keer zou ik niet proberen de laagst mogelijk dosis te nemen, dit zal alleen maar tegenvallen. Ik zou je 100µg aanraden, dit is genoeg om een mooi tripje te krijgen, maar ook om nog met beide benen op de grond te blijven. Have a pleasant flight (:

Sunseed

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Voor je eerste keer zou ik niet proberen de laagst mogelijk dosis te nemen, dit zal alleen maar tegenvallen.
Mag ik vragen waarom?

Ik vind van mezelf dat ik een denker ben, ik denk over alles na, vooral over het bestaan.
Ik hoop dat ik zoals sommige andere mensen diep in mezelf kan graven en 'ontdekken' waarom alles er is. Maar niet in de eerste trip. Ik kan moeilijk uit leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat sommige me wel zullen begrijpen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Sunseed zei:
ExceptionalInsight zei:
Voor je eerste keer zou ik niet proberen de laagst mogelijk dosis te nemen, dit zal alleen maar tegenvallen.
Mag ik vragen waarom?

Ik vind van mezelf dat ik een denker ben, ik denk over alles na, vooral over het bestaan.
Ik hoop dat ik zoals sommige andere mensen diep in mezelf kan graven en 'ontdekken' waarom alles er is. Maar niet in de eerste trip. Ik kan moeilijk uit leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat sommige me wel zullen begrijpen.
Ik heb 1 keer op een dosis onder de 100µg getript, mn beeld was wat verstoord en ik kreeg een beetje die psychedelische manier van denken, maar het was echt maar een tipje van de sluier.
Het kan zijn dat dit is wat je wilt natuurlijk, dat zal per persoon verschillen, ik gooi mezelf het liefst in het spreekwoordelijke diepe.

Het ligt ook helemaal aan je mindset en je setting hoor, als je in huis tript kun je naar mijn mening een veel hogere dosis aan dan buiten. Omdat je hier helemaal vrij bent in je doen en laten (buiten ook wel natuurlijk, maar voor mn gevoel toch niet zo vrij als binnen). Maar het belangrijkst is dat je in bed kunt liggen als je denkt dat het je wat te veel wordt, dat is de plek waar ik me het veiligst voel (:

Anyhow, ik ben nog steeds van mening dat, als je zegels van zo´n 100µg kunt krijgen, je best een hele kunt doen. Je kunt natuurlijk eerst een halve nemen en later (niet te laat natuurlijk) de andere helft. Maar zelf ben ik daar niet zo'n fan van en raad ik je nog steeds 100µg in 1 keer aan.

tomz0r

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Sunseed zei:
ExceptionalInsight zei:
Mag ik vragen waarom?

Ik heb 1 keer op een dosis onder de 100µg getript, mn beeld was wat verstoord en ik kreeg een beetje die psychedelische manier van denken, maar het was echt maar een tipje van de sluier.
Het kan zijn dat dit is wat je wilt natuurlijk, dat zal per persoon verschillen, ik gooi mezelf het liefst in het spreekwoordelijke diepe.

Het ligt ook helemaal aan je mindset en je setting hoor, als je in huis tript kun je naar mijn mening een veel hogere dosis aan dan buiten. Omdat je hier helemaal vrij bent in je doen en laten (buiten ook wel natuurlijk, maar voor mn gevoel toch niet zo vrij als binnen). Maar het belangrijkst is dat je in bed kunt liggen als je denkt dat het je wat te veel wordt, dat is de plek waar ik me het veiligst voel (:

Anyhow, ik ben nog steeds van mening dat, als je zegels van zo´n 100µg kunt krijgen, je best een hele kunt doen. Je kunt natuurlijk eerst een halve nemen en later (niet te laat natuurlijk) de andere helft. Maar zelf ben ik daar niet zo'n fan van en raad ik je nog steeds 100µg in 1 keer aan.

Zoiets aanraden aan een persoon die je niet kent vind ik raar. Je komt een beetje opschepperig over.

@ TS: Begin maar met weinig, en kijk eerst hoe het je bevalt. Mocht je het saai vinden is het jammer van je avond, maar dan heb je in ieder geval geen heltrip.

Dosissen verschillen ook nogal per persoon geloof ik. Van 70 mics trip ik echt al serieus hard terwijl een vriendin van me bij 120 mics nog nauwelijks visuals heeft. 100 mics trek ik zelf moeilijk ondanks dat ik al een stuk of 10 keer LSD heb gebruikt. Probeer eerst een licht tripje om te kijken hoe het je bevalt. Veel mensen bevalt het ook helemaal niet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
tomz0r zei:
Zoiets aanraden aan een persoon die je niet kent vind ik raar. Je komt een beetje opschepperig over.
Ik beschrijf hoe ik het ervaar en waarom ik denk dat dat een geschikte dosis is. Dat jij vindt dat ik opschep zegt meer over jou dan over mij.

tomz0r zei:
@ TS: Begin maar met weinig, en kijk eerst hoe het je bevalt. Mocht je het saai vinden is het jammer van je avond, maar dan heb je in ieder geval geen heltrip.
Een "heltrip" zul je sowieso niet krijgen van 100µg, mits je de juiste voorbereidingen treft.

tomz0r

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
tomz0r zei:
Ik beschrijf hoe ik het ervaar en waarom ik denk dat dat een geschikte dosis is. Dat jij vindt dat ik opschep zegt meer over jou dan over mij.

tomz0r zei:
Een "heltrip" zul je sowieso niet krijgen van 100µg, mits je de juiste voorbereidingen treft.

Een heltrip op 100 mics is wel degelijk mogelijk. Alleen misschien niet uit jouw ondervindingen. Een hoge begindosis adviseren aan een vreemde blijf ik dom vinden.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
tomz0r zei:
Een heltrip op 100 mics is wel degelijk mogelijk. Alleen misschien niet uit jouw ondervindingen. Een hoge begindosis adviseren aan een vreemde blijf ik dom vinden.
"Dom" is een relatief begrip natuurlijk, net als "hoog", er zullen altijd mensen tussen zitten die gevoeliger zijn dan anderen. Maar mijn advies is inderdaad gebaseerd op ondervindingen van mij en alle mensen om mij heen, dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Voor mij is 100µg net genoeg om wat visuals te krijgen, op een ander niveau na te denken en een all in all erg mellow tripje te hebben. Het is aan de topicstarter zelf om uit te zoeken tot welke categorie gebruikers hij of zij valt.

Naar mijn bevindingen is 100µg geen hoge dosis en daarom raad ik die aan. Jij vindt 100µg wel een hoge dosis en raadt daarom een lagere aan en zo zullen de meningen verdeeld blijven. Ik vind het dan ook helemaal niet vreemd als ik zeg dat het verstandig is om met 50µg te beginnen, dit even aan te kijken en als het bevalt de andere 50 erbij te doen (even ervan uitgaande dat de zegels 100µg zijn).

Sunseed

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Het probleem is dat ik geen idee heb hoeveel er op mijn blotter gaat zitten.
Behalve dan de hoeveelheid mijn (onbetrouwbare) dealer zegt dat erop zit.

tomz0r

Badass junkie
Sunseed zei:
ExceptionalInsight zei:

Laten testen!
Of anders van een hoge dosis uitgaan en sowieso niet meer dan een halfje nemen.

Sunseed

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Sunseed zei:
ExceptionalInsight zei:

Laten testen!
Of anders van een hoge dosis uitgaan en sowieso niet meer dan een halfje nemen.
Gaat dat in belgie?
Of is het mogelijk om dit zelf te doen met bepaalde dingen ?

tomz0r

Badass junkie
Sunseed zei:
Kan ik niet beter 1/4de proberen of zelfs 1/5 ? :grin: Stel je voor als er 500 µg op zit :openmouth:

De kans daarop is te verwaarlozen. Volgens het testcentrum komt een dosis van hoger dan 200 niet voor de laatste jaren.

azgaza

Badass junkie
www.drugs-test.nl Hier zijn adressen waar je je drugs kan laten testen. Als je zegels koopt, koop er dus minstens 2 zodat je er eentje kan opsturen om te laten testen, als ze aan elkaar zaten zal de dosis op beide zegels ongeveer het zelfde zijn. Je krijgt de zegel die je op stuurt niet terug, die gaat naar het lab. Na een weekje heb je de uitslag en dan weet je precies wat je neemt.

In de meeste gevallen is een halfje goed om mee te beginnen, want de meeste zegels die rond gaan zijn niet veel sterker dan zo'n 100 ug. Dosis verschilt inderdaad enorm per persoon, ik heb van 50 ug al flinke visuals in de piek, ik ken ook mensen die van 150 ug pas echt goede visuals krijgen, 3x zo veel als ik dus! Om die rede is als je je gevoeligheid niet kent altijd aan te raden laag te beginnen, dus zo'n 50-75 ug. Lekker rustig beginnen is meestal wel een goed idee, de harde trips kunnen altijd nog komen en als het je echt goed bevalt kan je na een aantal keer steeds meer gaan nemen, maar dat weet je niet van te voren dus.

L

Lid 6909

Gast
Ik ben blij dat ik op mijn eerste LSD trip maar 50ug heb genomen.

Was mij hard genoeg!

Sunseed

Belezen gebruiker
Hartelijk bedankt :). Ik zal beginnen met 1/3 van de zegel?

Off-topic: Ik vind trouwens dat jullie bijna allemaal heel boeiende sigs hebben :grin:
Leuke tekstjes enz.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Sunseed zei:
Hartelijk bedankt :). Ik zal beginnen met 1/3 van de zegel?

Off-topic: Ik vind trouwens dat jullie bijna allemaal heel boeiende sigs hebben :grin:
Leuke tekstjes enz.
Ook al lijkt mijn advies hierboven, vergeleken met de rest, de onvoorzichtigheid zelve, dat valt best mee. Een halve zegel zou nog de moeite waard kunnen zijn, maar 1/3 is wel erg weinig, but that's up to you, laat maar weten hoe het was (:

Bovenaan