Wet en GBL

Iemand enig idee over of GBL verboden is en een plaats heeft op de opiumwet?
Wat zou er gebeuren als je door de politie wordt gepakt met GBL?
Op de opiumwet is niks te vinden over Gamma-butyrolacton/GBL..

http://www.wetten.nl/Opiumwet

GHB staat wel op de opiumwet zoals mensen weten alleen kan ik dit zelf ook niet vinden op deze website.

:wave:

Elfquest

Bewuste gebruiker
GBL is gewoon verkrijgbaar als velgenreiniger en niet verboden, maar als ik zie hoeveel aandacht GHB de laatste tijd krijgt in de media zal het miss niet lang meer duren voor het wel verboden wordt.

Azraël

Belezen gebruiker
Stel in een discotheek, je wordt betrapt op drugs en in je zakken vinden ze een fleske flugel met pure GBL.. kunnen ze je dan straffen??

Azraël

Belezen gebruiker
Azraël zei:
Stel in een discotheek, je wordt betrapt op drugs en in je zakken vinden ze een fleske flugel met pure GBL.. kunnen ze je dan straffen??

Ja het moest er ooit van komen..., maar zaterdag had ik prijs. GBL is niet verboden volgens agent 1. Die zei wel dat het zeer gevaarlijk was.

Volgens agent 2 was het wel verboden omdat het op zijn lijst staat van stoffen die kunnen onderzocht worden. Hij zei dat je er GHB van kon maken.

Kunnen ze je nu vervolgen of niet?

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Azraël zei:
Azraël zei:

Ja het moest er ooit van komen..., maar zaterdag had ik prijs. GBL is niet verboden volgens agent 1. Die zei wel dat het zeer gevaarlijk was.

Volgens agent 2 was het wel verboden omdat het op zijn lijst staat van stoffen die kunnen onderzocht worden. Hij zei dat je er GHB van kon maken.

Kunnen ze je nu vervolgen of niet?

Ligt denk ik ook een beetje aan de situatie, als je het bij je hebt in een club/disco/feest en je wordt gepakt dan heb je denk ik wel een probleem, maar als je het thuis in de garage hebt staan en een reden kunt aanvoeren dat je het gebruikt om je velgen mee schoon te maken ofzo kunnen ze je weinig maken denk ik...

MIA-1985

Wijs gebruiker
Serieus...

Is GBL écht zo'n goede velgenreiniger?? Ik zoek namelijk nog iets dat al dat remstof en pekelzooi en andere shit eraf krijgt!
Die troep van de Halfords, Action en plaatselijke dealer (van de autogarage!!) werkt niet voldoende.

Bovenaan