wetgeving

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Weet iemand wat er gebeurd als je in België gepakt wordt met een grotere hoeveelheid drugs? Bijvoorbeeld: 100 pillen, 1 liter ghb, 50 gram coke,...Hangt je dan onmiddellijk een gevangenisstraf boven het hoofd als het je eerste feit is? Wat als het je tweede feit is? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar,want hoewel ik in België leef heb ik er echt geen idee van.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik denk dat je bij zulke hoeveelheden sowieso de bak wel in draait.

Je kan het niet echt meer "voor eigen gebruik" noemen, en je kan ook niet echt voor part-time dealertje doorgaan...

partygirl

Newbie
ben ooit gepakt met 1liter ghb, is wel al zes jaar geleden, ben niet onmiddelijk binnengemoeten maar heb er achteraf wel een jaar effectief voor gekregen. vooral aan ghb tillen ze nogal zwaar omdat het ook wel als 'rapedrug' word aanzien.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
partygirl zei:
ben ooit gepakt met 1liter ghb, is wel al zes jaar geleden, ben niet onmiddelijk binnengemoeten maar heb er achteraf wel een jaar effectief voor gekregen. vooral aan ghb tillen ze nogal zwaar omdat het ook wel als 'rapedrug' word aanzien.

Hee wat zei ik nou !! Rapedrugs staan hoog op de lisjt van opsporing !!

Stonie

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker

Ik weet eigenlijk niets van de wet, maar één jaar effectief, dat betekent dat je dus één jaar echt gezeten hebt en niet dat je moest zitten als het nog eens gebeurde ofzo?

dfssdfde

Badass junkie
Effectief betekent dat je binnen moet, ja.

En hoe lang heb je dan gezeten? 4 maand? Of telt Lejeune niet bij mindere straffen?

Gotta love Belgium... levenslang = 30 jaar
Wet Lejeune: kom na 1/3e van je straf vrij!
dus: levenslang = 10 jaar :rolleyes:
uitgaande van goed gedrag en geen gevaar voor de maatschappij meer en zo voorts natuurlijk..

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker

Had je de ghb overigens voor eigen gebruik of voor te dealen? Hield justitie daar rekening mee? Of zien ze je onmiddellijk aan als een dealer met zo'n hoeveelheid?

Bovenaan