What Did 1990s Ecstasy Pills Actually Contain? (Follow Up)

Neo-Shulginist

Badass junkie
De zoveelste discussie of XTC in de beginjaren beter was.
Er staan wel zeer interessante dingen in de YouTube comments.
Dat hebben ze in Nederland destijds getest en meestal zat er gewoon MDMA in.

Wel is de hoeveelheid MDMA per pil nu veel hoger. Daardoor nemen mensen vaker kwartjes dan een hele pil. In de jaren '90 was het gebruikelijker om een hele of pil te nemen, en soms zelfs meerdere per avond.

Van MDMA is bekend dat de effecten steeds minder bijzonder lijken te worden. Hoe dat komt is dan weer niet bekend. Maar mensen hebben vaak wel het gevoel dat hun eerste keer veel liefdevoller etc was. Dit komt niet door de kwaliteit van de drug, maar eerder door een veranderingen in onze verwachtingen of in onze hersenen. Toch is het een heel gebruikelijke respons om te denken dat een verandering in gevoel ook per se aan de kwaliteit van de drug moet liggen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat hebben ze in Nederland destijds getest en meestal zat er gewoon MDMA in.

Wel is de hoeveelheid MDMA per pil nu veel hoger. Daardoor nemen mensen vaker kwartjes dan een hele pil. In de jaren '90 was het gebruikelijker om een hele of pil te nemen, en soms zelfs meerdere per avond.

Van MDMA is bekend dat de effecten steeds minder bijzonder lijken te worden. Hoe dat komt is dan weer niet bekend. Maar mensen hebben vaak wel het gevoel dat hun eerste keer veel liefdevoller etc was. Dit komt niet door de kwaliteit van de drug, maar eerder door een veranderingen in onze verwachtingen of in onze hersenen. Toch is het een heel gebruikelijke respons om te denken dat een verandering in gevoel ook per se aan de kwaliteit van de drug moet liggen.

In de jaren ‘90 waren de pillen gemiddeld tussen de 80 en 100 mg per stuk dacht ik.
Toen ik net begon begin 2000 kocht ik ze van tussen de 100 en 180 mg. 180 waren “jetsers”.

Nu zijn ze zowat niet onder de 200mg te krijgen hoor ik.

JohnGalt

Belezen gebruiker
In de jaren ‘90 waren de pillen gemiddeld tussen de 80 en 100 mg per stuk dacht ik.
Toen ik net begon begin 2000 kocht ik ze van tussen de 100 en 180 mg. 180 waren “jetsers”.

Nu zijn ze zowat niet onder de 200mg te krijgen hoor ik.
Doe mij daarom maar pure MDMA kristallen, dan kan ik ze zelf afwegen in capsules en weet ik dat ik altijd dezelfde hoeveelheid binnenkrijg. De variatie zit dan in set en setting.

SoulAssassins

Badass junkie
Tegen de sammies en dollartje ,Mitsubishi kan echt niets tegenop.
Ik hou me poot stijf ,het was echt veel beter !

Die smarties waarvan je 4 uur vaag ben is echt dikke troep ,Een sammie ging gewoon dik 10 uur hard.
Vroeger zat er ook pep bij.

Bovenaan