Whats app groep

H

Huis89

Gast
Beste mensen

Weet niet of het idee is maar mischien is het leuk en handig om een whats app groep te beginnen om elkaar te kunnen steunen en te helpen bij een verslaving zonder dat je gelijk veroordeeld wordt.
Ja tuurlijk sta je er dan wel in met je tel nummer maar als je het zat bent kun je de groep natuurlijk gewoon weer verwijderen of op stil zetten.Ik heb namelijk een beetje ge Googled en kan geen chat of iets vinden in Nederland.
Er zitten natuurlijk geen deskundigen of zo bij maar gewoon mensen onder elkaar.

• Like
Waarderingen: Jen

Prison

Bewuste gebruiker
Ik zou als verslaafde toch de anonimiteit van een forum verkiezen boven een whatsappgroep. Er was/is wel een chatgroep ergens, is een topic van in het General forum volgens mij.

Rebell

Wijs gebruiker
Ze hebben allemaal groepjes Kik en whatsapp.
Heb ook ook foto's gezien van de meeste vaste leden hier, voor mijzelf trekt dat niet zo we kunnen hier praten.
Heb wel een paar goede vrienden gemaakt via hier maar dan 1 op 1 dat is veel beter.
Sommige van die groepen hier zijn net Goede tijden Slechte tijden :tearsofjoy:

Prison

Bewuste gebruiker
Heb ook ook foto's gezien van de meeste vaste leden hier, voor mijzelf trekt dat niet zo we kunnen hier praten.
Heb wel een paar goede vrienden gemaakt via hier maar dan 1 op 1 dat is veel beter.

Dit staat wel haaks op het feit dat je erg bang bent dat je in de gaten wordt gehouden soort politie omdat je op dit forum zit. Of dat je online verkopen via darkweb niet vertrouwt.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
En ik maar denken dat je zo van sensatie hield :unamused: En foto's zal ongetwijfeld, weet ook wel hoe, maar hey niemand is helemaal anoniem :wink:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Een Whatsapp groep zie ik niet zitten, ik gooi mijn telefoonnummer niet zo maar in een groep drugsgebruikers.

Er is ook een Kik-chatgroep, maar die is niet open meer. Een soort whatsapp-chatgroep, maar dan zonder telefoonnummer. Die is in het leven geroepen voor een meeting afgelopen zomer, wordt gebruikt als gezellige chat en zal als het weer wat warmer wordt weer gebruikt worden om nieuwe meetings te organiseren. Momenteel 35 leden van de maximaal 50 waarvan een aantal inactieven dus nog ruimte, maar echt actief aan ledenwerving wordt niet gedaan. Nieuwe leden worden over het algemeen aangedragen door de huidige leden, en er komt ook wel eens een verzoekje van iemand die het meetingtopic heeft gelezen.

@Rebell
Sommige van die groepen hier zijn net Goede tijden Slechte tijden
En dan heb je dus meteen de reden waarom deze kikgroep niet meer openbaar is. Het moet gezellig blijven zonder dat er actief gemodereerd hoeft te worden.

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Dit staat wel haaks op het feit dat je erg bang bent dat je in de gaten wordt gehouden soort politie omdat je op dit forum zit. Of dat je online verkopen via darkweb niet vertrouwt.

Ik zat daar niet in hoor mensen sturen screenshots

Rebell

Wijs gebruiker
Ja die zegt dit en die zegt dat ik had al helemaal geen interesse meer in die groepjes.
Hou het liever anoniem.

Dat zeg je goed haha:grin:

Iedereen weet daarvan.
Ik heb ook gezegd laat mij hier buiten.
Ik heb contact met 6 mensen van dit forum die ik zelf wil maar laat mij er buiten.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Fenrir
Ik vond het nodig om de vraag van @Roze olifant te beantwoorden, dat was alles, t is toch niet niks als er inbreuk gemaakt wordt op de internetprivacy.

Verder heb ik niks te zeggen en zwijgrecht spreek ik wel in de kik groep :tongueout:

Verkeerde topic trouwens die link, dat is al een hele ouwe en niet de onze.

edit;
heb de namen maar even weggehaald, is niet relevant voor de niet-betrokkenen.

Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
@Fenrir
Ik vond het nodig om de vraag van @Roze olifant te beantwoorden, dat was alles, t is toch niet niks als er inbreuk gemaakt wordt op de internetprivacy.
Vind ik ook, da's niet chill. Ik zag het topic gekaapt worden en wilde dit voorkomen, was verder geen verwijt naar jullie of zo :wink:
Volgens mij is pagina 11 van dat topic gewijd aan de huidige kik-chat, als er wel een apart topic over is wil ik de link best aanpassen. Ik kan hem zo snel niet vinden though. Heb je een linkje voor me?

Avīci

Bewuste gebruiker
@Fenrir

Verder heb ik niks te zeggen en zwijgrecht spreek ik wel in de kik groep :tongueout:

edit;
heb de namen maar even weggehaald, is niet relevant voor de niet-betrokkenen.

Sorry dude. Ik weet dat we nader tot elkaar kwamen, maar wat een oppervlakkig bestaan moet jij leiden. Een random chatgroep waar willekeurige drugsgebruikers inzitten, incluis uzelf, en dat vervolgens zo serieus nemen dat het je enorm beïnvloedt, op je 43e...

Jij hebt het credo 'Neem het leven niet al te serieus' m.i. iets te serieus genomen.

Sterkte!

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Sorry dude. Ik weet dat we nader tot elkaar kwamen, maar wat een oppervlakkig bestaan moet jij leiden. Een random chatgroep waar willekeurige drugsgebruikers inzitten, incluis uzelf, en dat vervolgens zo serieus nemen dat het je enorm beïnvloedt, op je 43e...

Jij hebt het credo 'Neem het leven niet al te serieus' m.i. iets te serieus genomen.

Sterkte!

Wat een zinloze kutreactie weer, Avīci - en daarnaast 100% off topic terwijl ik net vraag of het weer on topic kan hier. Je zit nu gewoon te treiteren en als je ermee doorgaat mag je weer een paar dagen met ezelsoren op in de hoek gaan staan.

Avīci

Bewuste gebruiker
Dankje voor het compliment.
Ik zal je advies ter harte nemen, want stel je voor....

Leuke metafoor, iets met ezelsoren. Ik ga vast leren balken.

:relieved:

Rebell

Wijs gebruiker

OT zoals je nu al leest in deze post begin er niet aan want je ziet al @Beertjhu wat er allemaal gaande is daarom heb ik mij nooit aangemeld voor een groep.
Gewoon lekker hier discussies aangaan is veel beter een beetje anoniem.

Groetjes :wink:

H

Huis89

Gast
OT zoals je nu al leest in deze post begin er niet aan want je ziet al @Beertjhu wat er allemaal gaande is daarom heb ik mij nooit aangemeld voor een groep.
Gewoon lekker hier discussies aangaan is veel beter een beetje anoniem.

Groetjes :wink:

Ja hahaha zo te merken is het ook beter van niet nee. Ach ja was het proberen waard ‍

H

Huis89

Gast
Een besloten groep daar laat je natuurlijk ook niet zo iedereen in. En anders kan de beheerder van de groep de mensen die vervelend zijn er natuurlijk zo weer uit gooien.

Prison

Bewuste gebruiker
Wie bepaalt wie er in mag en wat is vervelend? Denk dat de meningen nogal verschillen; zie ook hier boven. Ik zou m’n vingers er niet aan branden.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij ook wel wat hoor. In ieder geval het proberen waard. Als het niks blijkt te zijn, kan ik altijd nog de groep verlaten.

• Like
Waarderingen: Jen

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Ben ik dan echt de enige die dat niks vind en er gewoon niet tegen kan? Met zijn allen in een klein hokje schreeuwen maar wel verwachten van elkaar dat je luisterd? Nee wow doe mij het forum maar dan heb ik tenminste wat tijd en ruimte om het allemaal in mij op te nemen en er nog wat over te uiten ook. Met die snelheid heb ik geen kans :P

Hier heb je het voordeel ook dat je het terug kan lezen dat gaat je bij whatsapp niet redden. Ohja dat was 600 berichten terug toch? nou scrolllll scroll.....

luuuk

Experimenterende gebruiker
ik vind de meeste whatsapp groepen ook niks. zit geen enkele structuur en overzicht in en voor je het weet heb je inderdaad 600 berichten over volkomen onzin en zit je je suf te scrollen naar dat ene wat wel belangrijk is. ik heb wel wat beters te doen. niet te drukke whatsapp groepjes waar vooral nuttige dingen overheen gaan zoals m'n studie project groepje zijn wel prima.

H

Huis89

Gast
Maken we er geen whats app groep van maar een kik groep. Volledig anoniem:grin:

Slown

Volgens mij bestaan er ook al zulke groepen op kik, maar die zijn dan wereldwijd dus moet je wel engels praten. Zelf zit ik, vanuit iemand die ik tijdens therapie voor mijn eetstoornis leerde kennen, in een kik groepje. Echter vind ik het ook wel erg zwaar af en toe (mensen zien terugvallen in gedrag bijvoorbeeld). Ook komen er af en toe trollen in de groep die erop uit zijn om te triggeren of mensen ff uit te lachen. Wees je daarvan bewust. Deze worden dan uit de groep gegooid wanneer de 'admin' weer aanwezig is in de groep. Misschien kan je op kik eens zoeken naar 'rehab' groepjes ofzo.

H

Huis89

Gast
Volgens mij bestaan er ook al zulke groepen op kik, maar die zijn dan wereldwijd dus moet je wel engels praten. Zelf zit ik, vanuit iemand die ik tijdens therapie voor mijn eetstoornis leerde kennen, in een kik groepje. Echter vind ik het ook wel erg zwaar af en toe (mensen zien terugvallen in gedrag bijvoorbeeld). Ook komen er af en toe trollen in de groep die erop uit zijn om te triggeren of mensen ff uit te lachen. Wees je daarvan bewust. Deze worden dan uit de groep gegooid wanneer de 'admin' weer aanwezig is in de groep. Misschien kan je op kik eens zoeken naar 'rehab' groepjes ofzo.

Ik heb al een kleine groepje met mensen van hier maar we willen er graag nog een paar gezellige mensen bij hebben. Die het leuk vinden.

Slown

Ik heb al een kleine groepje met mensen van hier maar we willen er graag nog een paar gezellige mensen bij hebben. Die het leuk vinden.
:thumbsup:
Veel succes in ieder geval en ik hoop dat de groep wat moois voor je gaat betekenen

Bovenaan