whitewidow bloeitijd? buiten

vogel

Bewuste gebruiker
ik heb een paar white widow plantejs buiten groeien
zien er goed uit nu 40 a 50 cm hoog
maarhe wanneer gaan ze bloeien is whitewidow een indica of sativa soort
of van allebei wat
ik bedoel dus wanneer de whitewidow buiten gaat bloeien septemberofzo???

davie

Wijs gebruiker
Ik denk juli/aug ergens. Bloeitijd is zo ongeveer 8 tot 10 weken. Het is een mix van indica/sativa. Oogsttijd is sept/okt :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Pas 1,5 week? Dat is wel heel erg laat..dan zou je eind december pas kunnen oogsten. Als je wilt dat je plant het red kun je beter een klein plantenkasje bouwen denk ik..eventueel verwarmd..Het is nu net oktober, en ik heb het al moeilijk. Moet er niet aan denken hoe het weer over 1-2 maanden is..

Veel succes!

Wacky

Badass junkie
De paar keer dat ik wat gekweekt heb heb ik het midden-eind september geoogst omdat het te vochtig werd buiten. Net iets vroeger dan de bedoeling was voor de plant. Als ie nu nog niet rijp is komt er volgens mij niets van :)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
In principe is het mogelijk om te oogsten in december, maar niet zonder een kas, uitgerust met verwarming, luchtontvochtiger en eventueel wat extra licht. Dit alles kost bij elkaar wel wat, en aangezien hij maar 1 plant heeft lijkt het me niet bepaald rendabel..

gtje

Bewuste gebruiker
hey luitjes ik lees vaak op forums dat de vooral de beginnende kweker het systeem niet snapt met bloei tijden etc ...

die planten waarop staat dat ze eind september klaar zijn kunnen rustig pas klaar zijn in oktober .... dit komt dat ze kijken naar de eerste oogstbare plant en IN PERFECTE buiten omstandigheden !!!!

want dit vertraag de bloei heel erg :

koude lucht en/of grond ( hierdoor kunnen planten sneller ook nog is tot herma uitingkomen en de kans op veel mannen is ook aanwezig !!)

pot of volle grond.... planten in de volle grond bloeien vaak later dan in potten .... vooral als je kleine potten gebruikt en de planten bij voed met voeding willen ze veel sneller beginnen met bloei...

dan de leeftijd van de plant speelt ook een rol .... als jij pas planten plant eind juli dan duurt het minstens 3 weken voordat ze geslacht tonen !!!! daarna komen dus nog is die ????hoeveelheid bloeiweken ... begin daarom altijd uiterlijk eind juni dan bloei planten nog normaal af....

het komt er dus ook op neer dat planten die in mei ge plant worden sneller bloeien omdat ze van krotere dagen ( mei ) naar langere dagen gaan ( eind juni ) daarna zakt het uren tal ook weer in eind juli ... de echte buiten soorten zijn hier gevoelig voor en kunnen al gaan bloeien waneer ze in korte tijd een switch maken van +/- 18 uur licht naar 14 uur licht..... haze soorten en veelal andere sativa achtige of hybride zijn hier minder gevoelig voor !!!! en bloei later...

waar je je ook niet te veel op bloot moet staren zijn die bloeidagen ... onder perfect buiten weer kunnen sommige soorten al bovenin de top 1 weke eerder geoogst worden ... maar met slecht weer kan de bloei tijd zo een week langer duren ... je moet kijken naar de trichomen !!! als die melkwitte kleur hebben en sommige gaan over in amber kleuren oogst je

over de gene van white widow is helemaal geen zinnig antwoord op te geven .... zaadbanken verbeteren hun soorten altijd naar eigenwens en kruizen ze vaak met een nog potentere soort door of eentje met iets meer opbrengst of lekkerdere smaak ...

de maker van white widow = ingemar deze man heeft iets van 12 cups gewonnen met zijn White widow deze was vooral indica zeg maar 80% indica en 20% sativa zijn white widow zou ook uiterlijk klaar moetne zijn naar 65 maar is al oogstbaar naar +50 dagen ... in perfecte omstandigheden

greetzzz

Bovenaan