Wie helpt mij afbouwen?

Qimma

Newbie
Hey allemaal...

Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt met benzo's. Ik had toen oa. mijn moeder die mij steunde en dat is dus gelukt.. wel met alle klassieke afkickverschijnselen.. maar ik was echt blij..

Afgelopen zomer zat ik thuis (leerkracht) en kwam de dagen niet door... een vriendin krijgt ze voorgeschreven en stopte mij an en toe wat toe.. ik had nee moeten zeggen maar het was fijn om gewoon een dagje niet te hoeven..

Nu is het zover dat ik zelf weer bestel (huisarts heeft mij vorig jaar al compleet afgesneden) en niemand weet het en dat mag ook absoluut niet.. Ik gebruik ontzettend hoge dosis tema en oxa.. een doosje oxa en tema is mijn vaste bestelling en die gaan max 3 dagen mee.. Ik heb een paar dagen "geminderd" en dat was goed te doen.. maar dan gebeurt er even wat of moet ik iets belangrijks doen en dan neem ik weer veel te veel...

Ik hoop dat iemand hier mij wil helpen/begeleiden naar minderen/afbouwen en stoppen.. misschien overgaan op diazepam sowieso..?? Ik wil er zo graag weer vanaf...

Liefs,
Qimma

MeejheM

Badass junkie
ja gaat 2 weken naar halfjes, dan 2 weken kwartjes, die neem je daarna nog maar 2xdaags in, dan neem je ze alleen wanneer je wilt, waarschijnlijk s'avonds. als ze op zijn haal je niks meer.

je kan overstappen op alcohol, maar dat heeft ook nogal voor de hand liggende nadelen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
MeejheM zei:
ja gaat 2 weken naar halfjes, dan 2 weken kwartjes, die neem je daarna nog maar 2xdaags in, dan neem je ze alleen wanneer je wilt, waarschijnlijk s'avonds. als ze op zijn haal je niks meer.

je kan overstappen op alcohol, maar dat heeft ook nogal voor de hand liggende nadelen.

Overstappen op alcohol is niet logisch.. Je bent dan alcohol verslaafd, maar nog vervelender je slaapt door drank dieper maar korter!

Heel veel succes met afbouw om de 2 weken een stapje naar beneden inderdaad.

Peace

Medic

Belezen gebruiker
Heb je nog hulp nodig? Al hulp gezocht bij professionele hulpverlening?
Anders pb je maar of reageer in dit topic als het nog nodig is. :)

De Zandman

DF-koning

Overgaan op alcohol?!?
Dit is in mijn beleving als alcoholist zijnde (Ik drink al vele jaren niet meer), een niet zo goed advies.
In deze gevallen zal de verslaving zucht van de ene naar de andere drug gaan springen....
Is er geen mogelijkheid om dit afbouwen van benzo's onder begeleiding te doen....
Al is het maar met een videochat oid.
Voor de tweede keer is dit afbouwen extra zwaar....

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Overstappen op alcohol is niet logisch.. Je bent dan alcohol verslaafd, maar nog vervelender je slaapt door drank dieper maar korter!

Heel veel succes met afbouw om de 2 weken een stapje naar beneden inderdaad.

Peace

Diepere slaap? Integendeel.

De Zandman

DF-koning
Er bestaat misschien een mogelijkheid , om op een vloeibare Benzo over te gaan.
En mbv een spuit met goede maatverdeling kan je per week een beetje minder nemen.
Op deze manier ben ik eerder van een morfineverslaving afgekomen.
Dat heeft 4 maanden geduurd, en was goed te doen.

Bovenaan