Wie O Wie......

RedRhino

Newbie
Ja, als je de titel leest zullen de meeste denken wat moet ik daar mee!?!

Nou het gaat mij om het volgende.........
Ik gebruik nu al een hele tijd.(heb er ook voordelen mee...gehad...)
Soms wat meer en soms wat minder, dit wordt bepaald door het gezelschap waar ik op dat moment mee ben.
Ik heb bij mij zelf gemerkt dat ik de laatste tijd vaak al iets gehaald heb voor dat ik er zelf úberhoubt erg in heb.......

DIT MOET NU STOPPEN!!!!!!

Wie is het gelukt om zelf,als regelmatig gebruiker,er mee te kappen!!!!!
Voor mij is er een probleem namelijk: Bij mijn thuis front weten ze er totaal NIKS vanaf. Slechts enkelen en dan voornl. in mijn vriendenkring weten het. En dit wil ik meer dan graag zo houden!!!!!!!!!

Wie kan mij de TIP geven die ik nodig heb??
Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat ik het zelf moet doen maar een beetje hulp is heel erg welkom! Al zijn het maar ervaringen van jullie,zodat ik weet wat me staat te wachten en wat daar evt. een oplossing voor kan zijn.

Ik hoor het graag.........
Een (waarschijnlijk) hopeloos geval :confused:

Funky Monkey

Badass junkie
Dude! Je wil zelf dat ze er niet achter komen en dat ze er thuis niet achter komen. Verder doe je het alleen onder vrienden. Haal het gewoon zelf niet en mocht je met je vrienden afspreken neem dan gewoon niet. Neem een jointje mee en ga lekker mee chillen, maar dan op thc. Naja alcohol kan wel, maar dat werkt ook weer drempel verlagend om ja te zeggen.

The best of luck, and make your own choices! :)

Special_K

Experimenterende gebruiker
Ja. Echt niet proberen om alleen nog "af en toe" coke te gebruiken. Dat lukt echt niet vrees ik.

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Alles is mogelijk, als je het maar echt wilt :wink:
Mij is het redelijk gelukt door gewoon veel afleiding te zoeken.
Zoek een leuke hobbie, of sport of iets dergelijks om je bezig te houden in je vrije uren..
Vermijd coke-gebruikers en wis nrs bij wie je het kan regelen.
Met dat geld dat je overhoudt kan je jezelf trakteren op iets leuks :mrgreen:

Verleiding komt vaak terug, maar verzin dan iets leuks te gaan doen.

Als ik er op terug kijk, voelde ik goed toen ik 11 mnd clean was.. toch dacht ik er even anders over.. tot dat ik weer terug viel.. en enorm spijt had.. en nu voel ik mij nog steeds opgefokt erover.. vergeleken met in die 11 mnd voelde ik men toen goed.. en nu kan ik weer opnieuw beginnen.. :beer: Gelukkig gaat het nu goed :)

sunny

Newbie
SneeuwWitje zei:
Alles is mogelijk, als je het maar echt wilt :wink:
Mij is het redelijk gelukt door gewoon veel afleiding te zoeken.
Zoek een leuke hobbie, of sport of iets dergelijks om je bezig te houden in je vrije uren..
Vermijd coke-gebruikers en wis nrs bij wie je het kan regelen.
Met dat geld dat je overhoudt kan je jezelf trakteren op iets leuks :mrgreen:

Verleiding komt vaak terug, maar verzin dan iets leuks te gaan doen.

Als ik er op terug kijk, voelde ik goed toen ik 11 mnd clean was.. toch dacht ik er even anders over.. tot dat ik weer terug viel.. en enorm spijt had.. en nu voel ik mij nog steeds opgefokt erover.. vergeleken met in die 11 mnd voelde ik men toen goed.. en nu kan ik weer opnieuw beginnen.. :beer: Gelukkig gaat het nu goed :)
knap van je mag ik vragen of je helemaal uit jezelf bent gestopt of met hulp van een instantie????

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Ik ben echt uit mezelf gestopt, naja eigelijk beetje met hulp van men vriendje.. maar niet met behulp van een instantie.

Delirium

Badass junkie
Afleiding lijkt me inderdaad echt belangrijk.

Ik ben zelf nooit verslaafd geweest aan coke, wel periodes gehad dat ik wat meer gebruikt heb dan andere.

Een andere tip: drink minder alcohol. Als je uit gaat en je bent redelijk angeschoten of dronken zul je jezelf wat beter in de hand kunnen houden en veel minder snel de stap nemen om meneer de dealer op te bellen zegmaar :beer: Na een aantal drankjes heb je al snel zoiets van "fuck it, wat maakt het ook uit!". Als je echt wil stoppen maakt het dus wel uit :)

Stel voor jezelf grenzen en weet ook waarom je wil stoppen en houd hier aan vast!

Wartaal

Belezen gebruiker
RedRhino zei:
Ja, als je de titel leest zullen de meeste denken wat moet ik daar mee!?!

Nou het gaat mij om het volgende.........
Ik gebruik nu al een hele tijd.(heb er ook voordelen mee...gehad...)
Soms wat meer en soms wat minder, dit wordt bepaald door het gezelschap waar ik op dat moment mee ben.
Ik heb bij mij zelf gemerkt dat ik de laatste tijd vaak al iets gehaald heb voor dat ik er zelf úberhoubt erg in heb.......

DIT MOET NU STOPPEN!!!!!!

Wie is het gelukt om zelf,als regelmatig gebruiker,er mee te kappen!!!!!
Voor mij is er een probleem namelijk: Bij mijn thuis front weten ze er totaal NIKS vanaf. Slechts enkelen en dan voornl. in mijn vriendenkring weten het. En dit wil ik meer dan graag zo houden!!!!!!!!!

Wie kan mij de TIP geven die ik nodig heb??
Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat ik het zelf moet doen maar een beetje hulp is heel erg welkom! Al zijn het maar ervaringen van jullie,zodat ik weet wat me staat te wachten en wat daar evt. een oplossing voor kan zijn.

Ik hoor het graag.........
Een (waarschijnlijk) hopeloos geval :confused:
Niet meer met je drugs gebruikende vrienden omgaan.

nathaliev

Newbie
zelfdicipline is het belangrijkste..
ik heb t ook best veel gebruikt, je moet gewoon de knop omzetten..
ik haal un gram, maak t niet eens op (wat de meeste mensen wel doen) en kan makkelijk zonder ook lekker wat gaan drinken nu!
dan heb ik de rest wat ik over had gewoon thuis liggen en heb ik er ook totaal geen moeite mee het te laten liggen :grin:
maar het is natuurlijk wel bij iedereen anders, voor 1 is het makkelijk voor de ander moeilijk :grin:
maar iig succes!!!!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
paar Tips,
Neem nooit je pasjes mee op stap, alleen contant geld, maar dan net genoeg voor een paar drankjes, of pin geld en geef dat aan een vriend die dan voor jou de drankjes betaald.

Wis het nummer van de dealer uiit je telefoongeheugen.

Ga een avondje karten, en merk dat je van een andere kick, meer plezier hebt.

Bovenaan