Wies er al gestopt met coke?

Gemini

Badass junkie
Ik had een pauze ingelast voor onbeperkte tijd ongeveer halverwege de zomer nadat ik merkte dat ik afhankelijk begon te worden van het goedje en minder lol had zonder cocaïne. Op 11 oktober heb ik mezelf toegestaan een half grammetje te halen, niet opgemaakt die avond. In totaal iets van 4 nakjes genomen, ik vond er simpelweg niet zoveel aan. Ik had er super zin in, lekker een avondje los, maar ik voelde me alleen maar rot. Zonde van m'n 20 euro, zonde van de leuke contacten die ik had kunnen hebben, gewoon zonde van m'n avond. Het was echt heel gezellig in de kroeg, alleen ik merkte er eigenlijk weinig van. Rond 1 uur was ik ook al thuis.

En nu ligt het al anderhalve week in m'n la te verrotten. Ik heb gewoon geen zin om het te gebruiken, ik laat niet nog een keer een avond verpesten wat een leuke avond had moeten worden.
Wie weet maak ik dit laatste beetje nog wel op, wie weet gooi ik het binnenkort door de wc, wie weet laat ik het wel eeuwig verrotten in m'n la. Enniewee, voor mij is de lol eraf.

Nou ik ben nu sinds september 2007 gestopt. en dat bevalt me redelijk. Denk er nog wel vaak aan. Maar er is een kleine opkomst dus laten we het snuiven maar vergeten.
Heb net wel 50 zaadjes besteld voor af en toe een bakkie lekkere thee..(zal het eerste kopje dus pas over een jaar kunnen drinken) :hearteyes:

J0rrit

Badass junkie
Tokkelboer zei:
Nou ik ben nu sinds september 2007 gestopt. en dat bevalt me redelijk. Denk er nog wel vaak aan. Maar er is een kleine opkomst dus laten we het snuiven maar vergeten.
Heb net wel 50 zaadjes besteld voor af en toe een bakkie lekkere thee..(zal het eerste kopje dus pas over een jaar kunnen drinken) :hearteyes:

zaadjes wat? wiet?

Paddo100

Bewuste gebruiker
heb het paar keer gebruikt, was me 1e drugs die ik gebruikte na wiet dan...

vond het wel chill eerst tot ik me 1e pilletje nam en sinds dien neem k alleen nog af en toe een pilletje :wink:

2C-G-5

Experimenterende gebruiker
Very Evil White snow!
ben er zelf een half jaar verslaafd aan geweest, dat ik smiddags van werk thuis kwam,
en er zo veel zin in heb, en er uiteindelijk toch weer gehaald moet worden terwijl je met zelf afspraken hebt gemaakt of er probeerd mee te stoppen.

maar nu sinds ik probeer te stoppen zelf!! en er gemotiveerd voor ben, lukt het me prima. :grin:
het is echt een drugs waar je geestelijk sterk voor moet zijn om er van af te blijven. :)
je moet er niet aan beginnen als je het nog niet heb geprobeerd of je zelf er aan over geven, coke is de wittemotor :grin: maar ook de wittesloper :grin:

CDD

Experimenterende gebruiker
Ah, The Great White.

Ben zelf behoorlijk zwaar verslaafd geweest aan de coke, van m'n 17 tot m'n 23e echt wel veel te veel gesnoven en gebased, meerdere malen per week, soms dagen na elkaar.
Heb m'n leven zwaar gehypothekeerd met dat spul. Justitionele, sociale en financïele problemen (tegenwoordig nog steeds 20.000€ schulden openstaan). Ben ook 43x opgenomen geweest in een ontwenningskliniek, telkens voor korte periodes omdat ik niet beter vond dan drugs binnen te smokkelen, wat ze natuurlijk niet kunnen hebben. Vooral op crimineel vlak is het zwaar fout gelopen, inbreken, overvallen, diefstallen allerhande, dealen, noem maar op.

Tegenwoordig heb ik het behoorlijk goed onder controle, maar het gebeurt toch nog wel zeker 1x per maand ofzo, dan koop ik een gram of 3-4 en base ik die lekker op op een avondje, totaal waus daarna, dat wel.

Ach, volledig stoppen hoop ik allang niet meer op, maar zoals het tegenwoordig gaat kan ik er wel mee leven. Misschien als ik ooit 'ns een deftige vriendin vind ofzo.

Ben al jaren verslaafd aan cocaine eerst free basen dan shotten."Coke is vooral een drug die verslavend is op het moment van gebruiken, een momentum zet zich in gang. Ik zou iedereen aanraden het op een freebasen of shotten te zetten, voor je het weet loop je om de haverklap naar de geldautomaat om te pinnen, net zolang tot er geen cent meer te makken is, daarna verdwijnt de craving naar wéér opnieuw, wéér opnieuw weer vrij snel en denk je: had ik maar beter wat anders gekocht of de huur betaald.

Ten onrechte bestaat er een zeker romantisch beeld mbt cokegebruik, de Jaguar onder de drugs, maar verloedering en geestelijke achteruitgang (paranoia) en fysieke aftakeling gaan veel sneller dan bij heroïnegebruik kan ik U verzekeren. Het gekke met coke is dat je nooit (niet met basen of shotten) de perfecte satisfactie bereikt (de flash is heftig maar is erg kort) en je daardoor net als een gokker aan de kast maar door en door blijft gaan.

Ik heb overigens nog nooit een freebaser of shotter ontmoet die verantwoord met z'n coke kon omgaan, wel snuivers, een handjevol, totdat ze gingen basen...

Wél kom je er over het algemeen niet zo moeilijk van af, omdat het niet lichamelijk afhankelijk maakt en het verslavende zich voornamelijk uit in de craving. Je kan dus goed zonder als je er geen geld (meer) voor hebt.

Verder is het 'type' werking bepalender dan de persoonlijkheid v/d gebruiker. En op moment van spuit- of basegebruik heb je als persoonlijkheid nog weinig te vertellen over de cocaïne. Eigenlijk alleen wanneer je de keuze hebt bij al dan niet aanvangen. Daarna, tijdens gebruik, wil je alleen maar meer en weer...
Als je apen leert zich intraveneus coke toe te dienen, gaan ze net zolang door tot ze er dood bij neervallen."
Greetz

melissa

Wijs gebruiker
ondertussen ben ik al weer 2 jaar cokeloos,na ruim 7 jaar ieder weekend mijn neus vullen.
incidenteel zijn er nog weleens ""domme"momenten geweest,hooguit een stuk of 5 a 6 .
maar ik ben zo blij dat ik weer van t weekend kan genieten,ipv vertiefd op de bank liggen en maandag brak op mijn werk verschijnen.
coke is lekker,dat ga ik niet verlochenen maar al de ellende eromheen is t echt allemaal niet waard.
ikzelf zat op t punt dat ik er alleen maar paranoide van werd als ik lijn twee in mijn neus had zitten,t was gewoon niet meer t zelfde als jaren daarvoor.
ik denk dat ik mijn deel dopamine al opgebruikt had.
t is me erg meegevallen achteraf,als je bepaalde gewoontes maar laat varen en er andere interesses voor terug vind.
drinken blijft nog altijd moeilijk dus dat doe ik bijna nooit,maar dat heb ik er graag voor over.
na 2 jaar word ik nog steeds iedere zondagochtend wakker met een gevoel van overwinning,alsof ik een klein bedankje zeg voor een heerlijke frisse zondag waar ik van kan genieten.
ik ben mischien niet meer zo bijdehand als vroeger,(tamelijk saai eigenlijk als ik dit bericht terug lees)en ik ben 13 kilo aangekomen but who cares. :wink:

Judas

Wijs gebruiker
solidsound zei:
net zolang tot er geen cent meer te makken is, daarna verdwijnt de craving naar wéér opnieuw, wéér opnieuw weer vrij snel en denk je: had ik maar beter wat anders gekocht of de huur betaald."

Waardevolle reactie Solidsound, goed beargumenteerd, al betwijfel ik of de route om jezelf een bankroet in te snuiven/basen voor iedereen een oplossing biedt. Heb veel verhalen aangehoord & gelezen van mensen die dan maar gaan stelen om aan poen te komen om de sos mee te betalen. Zou zelf denk ik een bank of zo gaan beroven om aan poen te komen als de craving dan niet afneemt :(
Neem echter aan dat er mensen zijn voor wie het wel werkt om al dan niet doelbewust financieel berooid te raken. De moeite van het proberen waard...

solidsound zei:
Wél kom je er over het algemeen niet zo moeilijk van af, omdat het niet lichamelijk afhankelijk maakt en het verslavende zich voornamelijk uit in de craving. Je kan dus goed zonder als je er geen geld (meer) voor hebt.

Dacht aanvankelijk ook dat er geen lichamelijke afhankelijkheid optreedt maar dat blijkt toch anders te liggen. Als de craving zijn piek begint te bereiken, manifesteren zich bij veel coca-gebruikers symptonen als hartkloppingen, transpiratie, duizeligheid, een onophoudelijke aandrang om te poepen en hevige onrust. Lichaam en geest vormen m.i. een onontwarbare eenheid. Het zijn als het ware twee zijden van een vel papier. Onrust is een duidelijk voorbeeld van die eenheid waar ik op doel: je kan immers niet zeggen dat je enkel mentaal gezien onrustig bent en tegelijkertijd lichamelijk kalm. En als er een plek is waar body & mind onmiskenbaar samenvallen, dan betreft dit wel onze hersenen. Laat daar nu een van de gevaarlijkste veranderingen tijdens en na de SOS-consumptie plaatsvinden: het verstoren van de dopaminebalans.

In plaats van over onszelf te spreken als een lichaam waar een geest in huist kunnen we onszelf beter beschouwen als een psychofysische eenheid. Sorry voor de moeilijke term, maar de wetenschappelijke vakliteratuur is nog niet met iets beters op de proppen gekomen.
Ik ben van mening dat de ten onrechte veronderstelde scheiding tussen lichaam en geest en het miskennen van cold-turkey verschijnselen bij cocaine-gebruikers een doeltreffende behandeling van de verslaving eraan in de weg staat. Waarom we als psychofysische eenheid gaan hunkeren naar cocaine als het er niet meer is, is nog steeds niet duidelijk. Sommige benaderingen veronderstellen het optreden van een soort kortsluiting in het beloningssysteem in het brein die door nieuwe porties sos op misleidende wijze verholpen lijkt te worden. Andere onderzoekers stellen dat cocaine een groot gemis opvult aan bijvoorbeeld liefde, tederheid en intimiteit dat bij bepaalde mensen voorkomt. Zolang dit gemis niet verholpen wordt, blijft de honger naar sos bestaan of neemt ze toe. Want dat is de aard van deze lekkere, maar o zo gevaarlijke substantie: je wilt er alsmaar meer van. En als je echte liefde gevonden hebt of de pijn van een wellicht diep verstopt trauma op een andere wijze hebt weten te dempen, dan is het voor velen dikwijls te laat. Dit is een verslaving die er geleidelijk insluipt, zich langzaam in onze bezielde cellen invreet tot er een stadium aanbreekt waarop je niet meer wilt stoppen. En dan glijdt je gevaarlijk dichtbij af naar het niveau van de aap in de vivisectie-opstelling:

solidsound zei:
Als je apen leert zich intraveneus coke toe te dienen, gaan ze net zolang door tot ze er dood bij neervallen."

Gelukkig bezitten we een eigenschap die onze behaarde biologische neefjes & nichtjes ontbeert. We kunnen afstand ten aanzien van onszelf innemen, onszelf als het ware een spiegel voorhouden. Deze zelfreflectie en onze krachtige creatieve vermogens vormen machtige wapens in de strijd tegen een drug waar eigenlijk nog maar bitter weinig over bekend is. Wat we erover weten is slechts de top van de ijsberg. Gebruik de spiegel voor je dus vooral om jezelf diep in de ogen te kijken in plaats van er alsmaar lijnen op te leggen.

Pikhal

Newbie
Ik ben alweer zes maanden clean. Snoof voorheen dagelijks waarbij ik op het hoogtepunt soms een grammetje per dag met mijn neusje consummeerde. Ben toen cold turkey gestopt en heb weinig last gehad van cravings. Was eigenlijk nooit zo'n fan van stimulanten maar ben uit nieuwsgierigheid toentertijd toch eraan begonnen. Gebruik de laatste paar maanden alleen nog maar psychedelics zoals keta en mescaline. Mijn advies blijft bij cold turkey stoppen en vervangen met psychedelics!

Cole

Belezen gebruiker
Afkeer gekregen voor coke. 2 jaar geleden mensen gaan overvallen om aan geld te komen. Dan mee gepakt geweest. 8 maand clean geweest, sinds dan nog enkele keren gebruikt, stuk of 10 keer. Maar 'k ben het echt beu, elke keer als ik het nog eens gebruikt komt die verslaving weer naar boven, word ik helemaal gek als de coke op is, zelfs als ie nog niet op is,elk kwartier wil ik snuiven en dit gaat maar door. kutdrugs,

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Ik heb het één keer gedaan met een maat, daarna nooit meer. Gewoon afgesproken dat we 1 x zouden proberen en er daarna van af te blijven. Als ik dit allemaal zo lees is dat niet zo'n gek idee denk ik. :P

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer was onder invloed van X Was best wel chill gevoel

Week later nog 1 keer gedaan Niet zo chill gevoel vieze loopneus jakkie smaak in mondje

Dus ik denk niet dat ik het nog eens ga doen

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Haha inderdaad wees verstandig en laat het links liggen :)

Ik hoop het nieuwe jaar clean in te gaan en weer voor lange tijd te kappe :grin: :rolleyes:

Antwerpen

Newbie
ik hoor veel van mensen dat ze gestopt zijn en zeggen me dan dat het gemakkelijk is terwijl ze maar 5 keer fzo gedaan hebben, ik doe veel te veel. meestal 4 keer per week. 2 dage dan 1 gram op meneige en de ander een halve. voor mij is het heel moeilijk om te stoppe want ik word er altyd met geconfronteerd. ik kom veel men (stam)café binnen en ben zeker dat ik niets ga hale, maar dan na genoeg pintjes, krijg ik teveel zin en denk ik bij mezelf: wat maakt et uit?

kheb al veel proberen stoppen, maar telkens ik zat word, wordt het te moeilijk.

het allergrootste nadeel is: je geraakt er te gemakkelijk aan. 1 telefoontje en meestal (bij mij) staan ze waar je dan bent op 20min. dat maakt het heel moeilijk vind ik.

Antwerpen

Newbie
ik hoor veel van mensen dat ze gestopt zijn en zeggen me dan dat het gemakkelijk is terwijl ze maar 5 keer fzo gedaan hebben, ik doe veel te veel. meestal 4 keer per week. 2 dage dan 1 gram op meneige en de ander een halve. voor mij is het heel moeilijk om te stoppe want ik word er altyd met geconfronteerd. ik kom veel men (stam)café binnen en ben zeker dat ik niets ga hale, maar dan na genoeg pintjes, krijg ik teveel zin en denk ik bij mezelf: wat maakt et uit?

kheb al veel proberen stoppen, maar telkens ik zat word, wordt het te moeilijk.

het allergrootste nadeel is: je geraakt er te gemakkelijk aan. 1 telefoontje en meestal (bij mij) staan ze waar je dan bent op 20min. dat maakt het heel moeilijk vind ik.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik ben 6 jaar geleden gestopt met basen en ook totaal geen behoefte meer aan gelukkig, probleem met coke vindt ik eenmaal begonnen kan je niet meer stoppen, heb het zo'n 2 jaar gedaan.

HDA

Bewuste gebruiker
melissa zei:
ondertussen ben ik al weer 2 jaar cokeloos,na ruim 7 jaar ieder weekend mijn neus vullen.
incidenteel zijn er nog weleens ""domme"momenten geweest,hooguit een stuk of 5 a 6 .
maar ik ben zo blij dat ik weer van t weekend kan genieten,ipv vertiefd op de bank liggen en maandag brak op mijn werk verschijnen.
coke is lekker,dat ga ik niet verlochenen maar al de ellende eromheen is t echt allemaal niet waard.
ikzelf zat op t punt dat ik er alleen maar paranoide van werd als ik lijn twee in mijn neus had zitten,t was gewoon niet meer t zelfde als jaren daarvoor.
ik denk dat ik mijn deel dopamine al opgebruikt had.
t is me erg meegevallen achteraf,als je bepaalde gewoontes maar laat varen en er andere interesses voor terug vind.
drinken blijft nog altijd moeilijk dus dat doe ik bijna nooit,maar dat heb ik er graag voor over.
na 2 jaar word ik nog steeds iedere zondagochtend wakker met een gevoel van overwinning,alsof ik een klein bedankje zeg voor een heerlijke frisse zondag waar ik van kan genieten.
ik ben mischien niet meer zo bijdehand als vroeger,(tamelijk saai eigenlijk als ik dit bericht terug lees)en ik ben 13 kilo aangekomen but who cares. :wink:

Fantastisch ! Keep up the good work ! Voor de rest alles ok met jullie ?

dania

Newbie
Ik kom hier via google terecht.
Mijn vriend heeft in het verleden gebruikt maar de laatste tijd vermoed ik toch dat hij weer coke gebruikt of in ieder geval gebruikt heeft. Hij is al een tijdje snel opvliegend, agressief. In juli/aug is hij een avond weg gebleven en heeft geld opgenomen volgens hem om te gokken.
Wat het is, hij had altijd wel een verklaring en zijn woordje klaar. Zelfs in het verleden toen hij nog gebruikte.
Volgens hem gebruikte hij alleen om fit te worden als hij had gedronken.
Nu is hij sinds drie weken gestopt met drinken. Na de zoveelste ruzie hierover. Omdat hij de dag erna altijd erg chagrijnig en opvliegend is.
Nu lees ik jullie verhalen over de combinatie drank en coke en denk BINGO. Misschien is dat het wel, krijgt hij altijd als hij drinkt die drang om weer te gebruiken.
Eens in de zoveel tijd was hij namelijk erg onrustig op zaterdag en moest en zou dan de deur uit. Wat ik denk is dat hij dan die drang heeft om coke te nemen.
Op zo'n avond heeft hij toen hij weg was een jongen gebeld die zeker weten gebruikt of zelfs dealt. En dit is nog een paar keer voorgekomen.
Ik ben dus bang dat hij zijn verslaving niet de baas was.
Maar ik heb hem zo vaak de kans gegeven om eerlijk te zijn, zeker nu we een kindje samen hebben.
Wat het is. Als hij gebruikt dan is het maar af en toe en geen grote hoeveelheden. We hebben 1 rekening en er verdwijnen geen grote bedragen. Wel eens een eurootje of 20 maar meer niet.
Waarom zet ik hier mijn verhaal neer? Ik wil graag jullie reactie of wat jullie er van denken.
In het verleden heeft hij huurachterstand en andere schulden gehad. Door mij is dat allemaal goed gekomen.
Toch ben ik bang dat hij nooit helemaal over de verslaving heen is.
Volgens hem is hij in 1x gestopt. Dat lijkt me wel vreemd gezien alle ervaringen hier.
Toen ik er laatst over begon zei hij dat hij daarna toch nog wel eens gebruikt had.
Maar verder... hij is er niet eerlijk in. Hij weet alle sporen donders goed uit te wissen.
Nu ik dus toch zijn telefoonrekening op heb gevraagd (omdat ik het gevoel heb dat er iets niet klopt) zie ik dat hij een bepaalde jongen idd een paar keer gesmst heeft in het weekend als ik al boven lag te slapen.
En ook is er een jongen gesmst in een weekend in augustus toen we zo'n ruzie kregen dat hij een nacht wegbleef.
Achteraf gezien denk ik dat de ruzies juist onstaan door zijn zucht naar coke. Dat hij dan een reden zoekt om weg te gaan ofzo.
Herkent iemand dit?
Ik wil niemand veroordelen, ik ben zelf antidrugs behalve dan dat ik in mijn jeugd wel regelmatig blowde. Maar ik heb altijd open gestaan voor een goed gesprek hierover.
Waar ik bij hem ook bang voor ben, dat hij gebruikt om de verkeerde redenen, wat je vaak leest over coke.
Het is gewoon rotzooi als je het zo bekijkt. Geestelijk erg verslavend.
Maar hoe krijg ik hem zover dat hij het wel bekent? Ik heb dus geen bewijs, meer een gevoel. En dat gevoel is eigenlijk onze hele relatie blijven bestaan. Soms te stiekem gedrag, onrustig, ruzie maken om niks. En als hij dan weg ging liet hij een nacht niks van zich laten horen.
De dag erna leek hij zich erg schuldig te voelen etc.
Maar ja ik kan het niet bewijzen. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft maar ik zou hem willen helpen. Want als het zo is dan voelt hij zich toch ook klote? Of hij moet niet willen stoppen natuurlijk. Tsja dan is het toch echt einde relatie. Daar kan ik niet mee leven.
Een kind wil ik niet zo op laten groeien

anoniempje

Bewuste gebruiker
Wat een vervelende situatie zit je.

Mischien zit hij zelf nog in de ontkenning, en is hij bang om je kwijt te raken, als enigste vastigheid en stabiliteit waar nog op terrug kan vallen, en dat hij daarom niks toegeeft.

Boosheid, opvliegerigheid dat krijg je wel als de coke op is want dan kan je aardig gaan flippen,
het is heel lief dat je zo toegewijd bent aan hem, en dat je hem wil helpen, maar ik kan je ook direct uit die illusie helpen.

Je kan hem steunen, maar als hij zelf niet toegeeft dat hij een probleem heeft en niet voor zich will afkicken en een beter leven wil, dan zal het hem nooit gaan lukken helaas.
Je kan niet afkicken enn stoppen voor een ander dan val je geheid terrug ik spreek uit ervaring en heb wel paar jaar in circuit gezeten om te weten hoe het werkt.

Je moet met verslaafden hard zijn en hun de keus stellen, anders ga
je er helemaal aan onder door en je kindje.)( en wordt je kaal geplukt)
wat je altijd kan doen ik hem een drugstest laten doen, als hij niks te verbergen heeft dan is dat toch geen probleem

als je nog vragen heb mag je ze altijd stellen

ik wens je veel sterkte

dania

Newbie
Het is dus niet zo dat hij dagelijks gebruikt anders zou ik het weten. We hebben maar 1 rekening.
In de weekenden dat hij eens weg was is er 60 a 70 euro opgenomen en dat heeft hij zogenaamd opgemaakt aan drank en gokken.
Ik geloof dat niet zo maar bewijs heb ik niet.
Ik weet het dus niet zeker maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Hij lijkt altijd iets te verbergen. Is onrustig, op zijn hoede. En de laatste weken had hij altijd zijn telefoon bij zich.
Een affaire kan ook nog maar dat lijkt me onwaarschijnlijker dan dat het over drugs gaat.
Tsja hoe kom ik er dan achter als hij niet eerlijk is.
Misschien ziet hij zelf niet in dat hij ook wel degelijk een probleem heeft.
Als het dus zo is he.
Maar waarom zou ik anders dat gevoel hebben. En er waren iets teveel toevalligheden de laatste tijd.
Nu sinds drie weken niet meer, sinds hij gestopt is met drinken.
Maar er wordt wel eens 20 euro opgenomen zonder dat ik precies weet waar het voor is. Kijk als hij dat verleden niet had maakt het mij geen moer uit waar iemand het verder aan uitgeeft.
Maar op een of andere manier klopt er iets niet

anoniempje

Bewuste gebruiker
ja das erg lastig maar voor 20 euro komt die niet zover als die coke wil hebben. daar krijg je zo weing voor als ze het al voor 20 euro verkopen, daar ben je echt niet de hele nacht zoet mee.

En je intuitie je gevoel klopt meestal wel hoor!

Maar de vraag is als het echt aan de coke ligt , heeft hij vroeger ook wel andere drugs gebruikt?
mischien is die met iets anders aan het experimenteren?

dania

Newbie
anoniempje zei:
ja das erg lastig maar voor 20 euro komt die niet zover als die coke wil hebben. daar krijg je zo weing voor als ze het al voor 20 euro verkopen, daar ben je echt niet de hele nacht zoet mee.

En je intuitie je gevoel klopt meestal wel hoor!

Maar de vraag is als het echt aan de coke ligt , heeft hij vroeger ook wel andere drugs gebruikt?
mischien is die met iets anders aan het experimenteren?

Ja hij heeft van alles gedaan; speed, xtc, paddo's. Maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Hij zegt zelf echt dat hij nooit meer coke gebruikt. Volgens hem gebruikte hij het alleen om fit te worden onder invloed van alcohol, hij dacht dat hij het niet eens nuchter heeft gebruikt ooit.
Dus misschien zit ik er toch naast maar het is allemaal net te toevallig of te stiekem. Hij heeft overal wel een verklaring voor en word daarna boos dat ik hem wantrouw.
Tsja als het echt waar is wat ie zegt is dat ook zo. Waarom twijfel ik dan zo? Misschien toch door ons verleden waarin hij zoveel heeft gelogen. Ik durf het niet meer te vertrouwen. En toen hij dus zo opgefokt deed dacht ik gelijk aan drugs.
Ik heb ook eens een lepel zien liggen op tafel toen ik beneden kwam. Dacht gelijk dat hij misschien dan wel iets rookte. Hij rookt shag namelijk.
Toen kwam ik onverwacht binnen s avonds laat. Hij rookt niet binnen maar buiten hoor maar toen dacht ik nog wat doet die lepel daar.
Je kan toch ook een soort van cocaine verhitten?
Heroine gebruikt ie zeker weten niet en zal ie ook nooit doen.
Toen hij nog coke gebruikte vond ik wel eens zo'n wit envelopje (pony pak ofzoiets) in zijn autosleutelhoesje of hoe je dat maar noemt. Dat aan de sleutels zit, zo'n leren ding.
Maar dat is jaren terug.
Nu heb ik nooit iets gevonden. Ik heb hem ook wel eens verdacht dat hij pennen gebruikte en daar dus de vulling uit haalde. Dus om te snuiven.
Toen hij echt nog regelmatig gebruikte was zijn pinpas helemaal aan gort en werden er cd hoesjes gebruikt.
Ik heb er wel bij gezeten toen anderen snoven.
Maar goed wat ie nu zou doen, ik weet het niet. Hij wordt boos en verder kan ik er niet met hem over praten. Hij is daarna boos en geeft mij een schuldgevoel.
Ik wil hem ook zeker niet onterecht beschuldigen.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Je kan inderdaad coke verhitten als het onzuiver nog is dat doe je met amoniak , maar dat zie je direct aan de lepel want die verkleurd zwarrt/bruin.

en dat geeft ook veel rommel/geur dus daar kan je wel aan zien als dat het inderdaad is, toch is het veel werk en blijft weing over dus de grootste voorkeur heeft het niet.( bij de meeste niet)
de meeste willen zo snel mogelijk roken, en als hij dit verbergde voor jou zou hij deze handeling zeker niet thuis gaan doen als jij er niks van weet..
\
Je kan altijd kijken als er opeens een fles ammoniak in huis is die er eerste niet was mischien.
coke geeft een hele bewemelde geur die je direct ruikt en blijft hangen als hij het rookt dan,
dus daar kan je het ook aan herkennen.
coke/bruin/speed wordt meestal in een soort kleine envelopjes gedaan.
en inderdaad word de pinpas maar liefst een spiegel gebruikt ervoor , maar ook dvd voldoet ja.

Als hij blijft ontkennen en je vindt de situatie onthoudbaar en onveilig voor je kindje bestel een drugstest , dan weet je waar je aan toe bent,en kan je maatregelen treffen, ja hoop natuurlijk niet dat dat het is en je wilt hem graag geloven maar verslaafden hebben altijd een woordje klaar. daarom zeg ik je zorg ervoor dat je erzelf niet aan onder door gaat.

hij kan alleen zich zelf helpen, en soms moet je dan heel hard op je bek gaan , voordat je weer omhoog kan krabbelen, en op dat moment pas kan je hem -steunen en heeft -hij je het meest nodig een stabiele factor die hem door de onwenning enz heenkanhelpen( wel in kliniek doen)
Anders zal hij ook terrugvallen in zijn oude leven en vrienden.
Als hij langer

TrippleKX

Belezen gebruiker
ik probeer nu weer te stoppen.. maar denk dat het nu echt ga lukken want bij elke lijn die ik neem moet ik nog is 5 euro extra in een pot gooien..
alhoewel ik gisteravond alweer had gedaan maar dat weten ze gelukkig nog niet:grin:

dania

Newbie
Hij zegt toch echt dat hij dat allang niet meer doet dus ik moet hem voorlopig maar het voordeel van de twijfel gunnen. Misschien is het niet eens drugs maar wat anders. Hij lijkt gewoon niet lekker in zijn vel te zitten de laatste tijd. We hebben vaak ook ruzie om niks.
Dus misschien zijn het wel gewoon relatieproblemen, ik weet het niet.
Ik geef het de tijd.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel :wink:
Meestal dan he.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Dat zou het inderdaad ook kunnen zijn als hij gestressed is , mischien kan je samen er eens lekker tussen uitgaan bungalow huren bij landal greenparcs ofzo is nog goedkoop ook deze tijd.
En kan je daar eens samen lekker bij praten en gezellig maken s'nachts :hearteyes:
in een andere omgeving mischien komt er dan wel uit wat hem dwars zit.

succes

dania

Newbie
Ik weet niet wat het is maar ik vind hem gewoon stiekem doen. Het is mij te toevallig.
Ik kom net thuis, zit ie net aan zijn jas. Hij zocht zijn shag zei hij. Wel vreemd want hij is verder niet meer de deur uit geweest vanmiddag dus het zat niet in zijn jas. meestal weet hij dat ook wel dondersgoed.
Hij leek wel te schrikken dat ik er aan kwam...
Tsja of ik ben para en dan lijkt alles ook zo. Ik weet het gewoon niet. Het zijn te vaak van die kleine dingen dat ik denk hmmmm.
Maar erover praten dan gaat hij gelijk in de verdediging en zoek ik dus overal wat achter.
En nu is hij chagrijnig. Ik blijf gewoon het idee houden dat er wat is maar ik kom er zo toch niet achter.
En als het niks is tsja dan is mijn vertrouwen dus blijkbaar op een heel laag peil...
Kijk als je m nooit betrapt kan er bijna ook niks zijn.
Had ik hem maar betrapt dat zou ik minder erg vinden dan deze onzekerheid.
Wat het ook is, ik durf er ook moeilijk in te geloven, bang voor weer een teleurstelling. Dat kan ik niet nog een keer aan

anoniempje

Bewuste gebruiker
Zoals ik al eerder zei je intuitie en gevoel klopt meestal wel, en het is ook niet raar dat je wantrouwen hebt, en daar hoef je ook niet schuldig over te voelen.
Immers hij is eerder verslaafd geweest, en eens verslaafs altijd verslaafd, ook als je een periode niet gebruikt of clean bent!
Het gevaar ligt altijd op de loer, en je hele leven zal je dit mee moeten dragen als een ziekte zegmaar.
Voor mij geeft het aan dat je van hem houdt en het beste met hem voor hebt, en je zorgen maakt.
Maar zoals ik al zei, zorg dat jezelf er niet aan onder door gaat, verslaafden hebben de mooiste excuus en verhalen en die wil je geloven.
Probeer met hem te praten of anders een brief te schrijven met je gevoelens erin en over de onzekerheid waain je verkeerd

dania

Newbie
anoniempje bedankt. Ja ik zou er wel over willen praten maar dan word hij geirriteerd.
Maar wat het nu is... Ik zag dat hij donderdag 20 euro had opgenomen en vrijdag 10 euro. Niet veel op zich.
Dus ik vroeg naar die twintig euro. Toen zei hij (aan de telefoon) dat hij 15 euro in de tank van zijn moeders auto had gegooid (die had ie die dag geleend omdat ik de auto nodig had). En voor de rest had hij op het werk gesnackt. Ook van die 10 euro. Hij had nog zo'n 10 euro over, ik mocht wel in zijn portemonnee kijken als ik het niet geloofde.
Nu heb ik dat gister dus stiekem gedaan. Nu zat er in het kleine vakje nog een paar euro maar er zat dus nog wel een hele 20 euro in zijn portemonnee...
En dat vind ik dus vreemd.
Bij dat verhaal over het tanken haperde hij wat toen ik doorvroeg. Er klopt iets gewoon niet.
Dus of hij wilde er wel iets voor kopen maar heeft dat niet gedaan. Of hij moet nog schulden aflossen bij die jongens en doet dat in delen zodat het niet opvalt...
Misschien is het dus niet coke maar iets anders. Iets wat wel stimulerend werkt maar niet zo opvalt.
Het is gewoon allemaal te toevallig. Ik bedoel.. als ik het verhaal van iemand anders zou lezen zou ik denken nou dat is toch duidelijk.
Ik weet gewoon niet wat ik er mee aanmoet.
Kan ik hem een drugstest laten doen? Wel iets wat allerlei soorten kan aantonen want ik weet niet wat hij gebruikt natuurlijk.
Ik heb gewoon een paar keer gedacht dat hij wat vreemd uit zijn ogen keek en dat het leek of hij met dubbele tong praatte zonder dat hij alcohol had gehad. Dan vroeg ik of ie gedronken had en werd ie pissed off. Maar op een of andere manier zag hij er dan anders dan anders uit.
En hij gedraagt zich dus regelmatig op een of andere manier "stiekem" en net of hij met zijn hoofd er niet bij is.
Het kan ook een affaire zijn maar ja dan lijkt me nog minder waarschijnlijk dan drugs.
Wat een gedoe zeg.
Ik wil gewoon de waarheid weten!
Maar ik weet dan nog niet wat ik ga doen hoor. Want ik heb hem zo vaak de kans gegeven om eerlijk te zijn en als hij dan blijft liegen/bedriegen moet ik toch echt voor mezelf en nu ook ons kindje kiezen.
Het is geen slechte vader, zeker niet maar als hij wel gebruikt dan heeft hij toch echt een probleem. Hij is al 31 dus wel een leeftijd waarop je verantwoordelijkheid mag verwachten

anoniempje

Bewuste gebruiker
Zou het niet kunnen dat hij alleen blowt?

opzich is dat net zo erg, beter dat hij een jointje opsteekt en zo andere behoeften onderrukt.
Ik weet niet als je daar op tegen bent, ik zie daar niet zo veel kwaat in namelijk, alcohol is erger en verwoest je lichaam en geest.
Zoniet mischien kan je zo met hem praten, dat je weet dat hij verslaafd is geweest, en dat je zorgen maakt en dat je altijd nog liever heb dat hij afentoe een jointje rookt, als hij er maar eerlijk over is dan, dan weet hij dat hij een opening heeft bij jou.
en dat kan erger voorkomen.
En dan zal hij mischien ook een mischien in ambulante therapie kunnen gaan.
ja drugstesten zijn redelijk specifiek, dacht ik maar als in urine kan op meerder dingen worden getest,(laborotorium).

dania

Newbie
Nee blowen is het niet. Dat vind ik ook niet zo erg, wel als ons kindje dan nog verzorgd moet worden.
Dat merk je wel. En daar word je meestal wat rustig van, relaxed. Juist sloom ipv opgefokt
Ik weet gewoon niet wat het is. Misschien is hij ook wel opvliegend van zichzelf.
Maar dat hij ergens over liegt is gewoon duidelijk. Ik durf er niet eens over te beginnen want hij raakt dus gelijk geirriteerd. Misschien moeten we er maar hulp bij zoeken.
Maar als hij altijd maar liegt is het vertrouwen gewoon zoek en dan weet ik niet of ik er nog in wil investeren.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Als hij opvliegend van zich zelf is dan moet hij dit altijd al gehad hebben, zolang je hem kent.
voor dat geld zou hij ook pep=speed hbben kunnen halen, slaapt hij wel goed?

maar mischien zit hij wel met zich zelf in gevecht, wat die boosheid ook kan verklaren,
Ik vind dat je het toch moet aankaarten, en dat je hem wil steuen als die maar eerlijk is,
je kan zeggen dat je het goed vindt , als hij een jointje wil roken in de tuin, uit je dochters zicht of als ze op bed ligt.
Als dat hem kan helpen om rustig te worden, dan geef je hem een veilige plek thuis dus, hoeft die ook niet buiten te hangen of geheimziing doen, dan heb je gtenminste een opening.
blijft hij boos wordn, ga met je dochter bij je ouders of een vriendin logeren, en laat hem zo weten dat je het niet pikt en dom bent,dan gaat hij zien/voele wat hij op het spel zet .

Bovenaan