Wiet angst

gandwarf777

Belezen gebruiker
Sinds ik 3 jaar geleden begon met blowen ben ik altijd nerveus. Ik heb nu al een tijd niet geblowd maar de angst verdwijnt niet. Elke keer als ik nu bijvoorbeeld truffels, DXM of wat dan ook oraal wil innemen ga ik al bijna bad VOORDAT het in werkt. Ik ben bang dat wiet mij permanent angstig heeft gemaakt :(.

Als ik helemaal nooit meer psychoactive middelen gebruik word ik zeker weten depressief, niet dat ik egt hardcore verslaafd ben want ik kan makelijk genoegen nemen met 1x per week trippen/onder invloed zijn(blowen deed ik wel elke dag). Het is meer gewoon dat ik zicht wil houden op iets bovennatuurlijks, euforie en verwondering over het leven die je als geheelonthouder nooit zou kunnen ervaren(denk ik).

Voordat ik ooit had geblowd leefde ik veel ongezonder(roken, vaak dronken, DXM, lachgas) en ik heb NOOIT last gehad van angst. Maar nu denk ik bij alles wat ik doe dat me hart het gaat begeven, en ik heb altijd het gevoel dat iedereen er op uit is mijn leven op een 1 of andere manier dwars te zitten. Ook heb ik een keer een ernstige paniekaanval gehad toen ik nog op school zat.

Ik was nuchter maar had de vorige avond nog veel geblowd. Ik vond het benauwd in het lokaal waar ik zat en opeens begon mijn hart een soortvan te fibrileren. Dit hield its van 20 seconden aan en ik dacht dat ik een hartaanval had, ik ging bijna out. Daarna had ik het koud en warm tegelijk en rilde ik helemaal. Ik werd door de EHBO afgevoerd en voelde me pas weer een beetje normaal na een uur.

Meestal als bijvoorbeeld truffels eenmaal inwerken voel ik me wel redelijk OK maar de tijd ervoor en de inwerktijd word bijna ondragelijk. Ik zit eraan te denken helemaal te stoppen met blowen.

Ik heb een lange tijd gedacht dat wiet de beste drug was omdat het zo onschadelijk is, maar ik denk nu zeker dat wiet psychische aandoeningen kan uitlokken.

Overigens heb ik niet het idee dat wiet me IQ heeft verlaagd, in mijn HAVO examentijd blowde ik nog steeds maar ik heb mijn examens gewoon goed gemaakt, wiskunde zelfs een 8 gehaald(terwijl ik altijd slecht ben geweest in wiskunde).

Mijn punt is: Blowen is niet voor iedereen geheel onschadelijk, het heeft mijn leven negatief beinvloed. Als er psychische aandoeningen in je familie voorkomen of je hebt er zelf al last van dan zou ik het zeker afraden om dagelijks voor een lange tijd te gaan blowen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vraag jezelf af of je paranoide komt door het veelvoudig blowen, of elke week onder invloed willen zijn van DXM of truffels.

Het is inderdaad wel bewezen dat wiet psychische stoornissen kan opwekken of zelfs psychoses kan triggeren. Echter, dat is bij de door jou genoemde drugs vele malen erger, zeker wanneer het met enige regelmaat gebruikt word.

Je zegt dat je nu al een tijd niet geblowt hebt. Hoe lang is dat precies?
In eigenlijk alle studies komt naar voren dat wiet inderdaad flink kan inwerken op je psychische gesteldheid, maar dat dit (zeker als je 'maar' 3 jaar hebt geblowt) na stoppen van gebruikt compleet verdwijnt.

Als ik jou was zou ik inderdaad een stoppauze inlassen (en dan niet alleen van het blowen, maar alles.)
Dan zou je na zo'n 3-4 maanden kunnen zien of je psyche een beetje hersteld of dat het permanent is beschadigd.
Let er wel op dat niet de wiet of andere drugs zijn die je je zo laten voelen, maar je eigen gedachtes.
Wanneer jij denkt dat je hart het begeeft, raak je lichtelijk in paniek en gaat je hart sneller kloppen met een visieuse cirkel als gevolg. Je kunt (als je echt wilt) je eigen paranoide gedrag beinvloeden door gewoon sterker te zijn dan je eigen geest, met je geest. Logisch he:P
Ik kan mezelf in iedere situatie waarbij ik (bijna) flipt altijd weer terug praten in de normale wereld.
Er is (op een enkele uitzondering na) niemand die jou het leven zuur wilt maken, probeer dat jezelf in te printen. Er schuilen ook geen boeven of verkrachters achter elk stuikje. Wanneer je dit jezelf wijs maakt tijdens een paniekaanval ben je al een heel eind. Laat jezelf niet meeslepen door je eigen gedachten en wees mentaal sterk.

Je zegt zelf niet te kunnen leven zonder psychoactieve middelen, probeer de dingen die je ervan mist op een andere manier te kunnen ervaren, want dat kan zeker.
Sporten, mediteren, uitgebreide en diepe sociale contacten opbouwen en gewoon leuke dingen doen helpen daarbij.

Dus ja, wiet kan zeker schadelijk zijn. Blowen is ook zeker niet voor iedere persoon weggelegd.
Compleet stoppen is het beste (imo), als je het echt niet kunt missen is overstappen op hasj wellicht een idee'tje.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Een tijdje niet geblowd te hebben betekende twee weken. Vaak kan ik mezelf ook wel aanpraten van het is niet gevaarlijk is enzo maar dan nog neemt de adrenaline het over en word ik gewoon bang :( .

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan zou ik een wat langere blowpauze inlassen.
2-6 maanden ofzo, en daarna eens met hasj kijken wat dat doet.

SteenS

Experimenterende gebruiker
gandwarf777 zei:
Sinds ik 3 jaar geleden begon met blowen ben ik altijd nerveus. Ik heb nu al een tijd niet geblowd maar de angst verdwijnt niet. Elke keer als ik nu bijvoorbeeld truffels, DXM of wat dan ook oraal wil innemen ga ik al bijna bad VOORDAT het in werkt. Ik ben bang dat wiet mij permanent angstig heeft gemaakt :(.

Als ik helemaal nooit meer psychoactive middelen gebruik word ik zeker weten depressief, niet dat ik egt hardcore verslaafd ben want ik kan makelijk genoegen nemen met 1x per week trippen/onder invloed zijn(blowen deed ik wel elke dag). Het is meer gewoon dat ik zicht wil houden op iets bovennatuurlijks, euforie en verwondering over het leven die je als geheelonthouder nooit zou kunnen ervaren(denk ik).

Voordat ik ooit had geblowd leefde ik veel ongezonder(roken, vaak dronken, DXM, lachgas) en ik heb NOOIT last gehad van angst. Maar nu denk ik bij alles wat ik doe dat me hart het gaat begeven, en ik heb altijd het gevoel dat iedereen er op uit is mijn leven op een 1 of andere manier dwars te zitten. Ook heb ik een keer een ernstige paniekaanval gehad toen ik nog op school zat.

Ik was nuchter maar had de vorige avond nog veel geblowd. Ik vond het benauwd in het lokaal waar ik zat en opeens begon mijn hart een soortvan te fibrileren. Dit hield its van 20 seconden aan en ik dacht dat ik een hartaanval had, ik ging bijna out. Daarna had ik het koud en warm tegelijk en rilde ik helemaal. Ik werd door de EHBO afgevoerd en voelde me pas weer een beetje normaal na een uur.

Meestal als bijvoorbeeld truffels eenmaal inwerken voel ik me wel redelijk OK maar de tijd ervoor en de inwerktijd word bijna ondragelijk. Ik zit eraan te denken helemaal te stoppen met blowen.

Ik heb een lange tijd gedacht dat wiet de beste drug was omdat het zo onschadelijk is, maar ik denk nu zeker dat wiet psychische aandoeningen kan uitlokken.

Overigens heb ik niet het idee dat wiet me IQ heeft verlaagd, in mijn HAVO examentijd blowde ik nog steeds maar ik heb mijn examens gewoon goed gemaakt, wiskunde zelfs een 8 gehaald(terwijl ik altijd slecht ben geweest in wiskunde).

Mijn punt is: Blowen is niet voor iedereen geheel onschadelijk, het heeft mijn leven negatief beinvloed. Als er psychische aandoeningen in je familie voorkomen of je hebt er zelf al last van dan zou ik het zeker afraden om dagelijks voor een lange tijd te gaan blowen.

Ik heb niet heel veel ervaring ermee, maar wel een beetje. Ik heb soms ook angst door dat ik blow, daarom heb ik nu met mezelf afgesproken om niet meer één of twee keer per week te blowen maar één keer in de drie weken/ maand.

Ik heb nu trouwens bijna veertig dagen niet geblowt en merk al dat de angst wat verdwijnt, nou heb jij drie jaar lang dagelijks geblowt, dus duurt dat waarschijnlijk wat langer. En ik ben trouwens niet zo'n stabiel persoon, ik heb ook last van sociale fobie, dus jij kan er waarschijnlijk wel beter tegen.

Veel sterkte en geluk, en probeer je af te leiden van diepe gedachte's, dat werkt bij mij meestal :)

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik werd op het begin ook angstig door te blowen, al weet ik niet zeker of het bij jou aan het blowen ligt,
Maar zoals PepTalk al zei heb ik het er zelf ook uitgekregen door sterk van geest te zijn.
Ik wou niet stoppen met blowen maar het angstig gevoel wou ik al helemaal niet,
Dus ben ik door blijven gaan met blowen en bij elke joint die ik rookte heb ik op mezelf ingepraat en vooral geprobeerd om mijn focus te leggen op iets compleet anders. (Muziek, Film, De natuur, noem maar op...)
Nu ben ik er van af, de angst is weg en ik kan weer optimaal genieten van het blowen.
Vaak zit het tussen je eigen oren, en als je eenmaal in die negatieve gedachten zit of gezeten hebt,
Dan blijft het zich in veel gevallen ook herhalen.
De 'Key' is om die cirkel te doorbreken...

universal*flow

Belezen gebruiker
als ik zo jou verhaal lees heb ik toch een vermoeden dat de wiet niet de oorzaak is van je probleem. Maar waaarschijnlijk alleen de versterker.
Als jij zegt zo veel angst te hebben dat je hart het begeeft.. Daar zet ik echt mijn vraagtekens bij, ik ken dit soort angsten niet. En waarom zou je hart het begeven? Waar komt dit vandaan? Probeer je eigen gedachten gang positief te beinvloeden.
Als je denkt dat jij nuchter geen euforie of wonderen kunt zien, dan zul je deze ook niet zien. Als jij denkt dat mensen je dwars gaan zitten, dan zullen ze dat ook doen. (met of zonder blowen)
Probeer met een glimlach over straat te lopen en de positieve dingen te bekijken, al snel zul je zien dat je steeds meer en meer de kleine dingen om je heen zult zien en waarderen, en jou positiviteit zal nog meer positiviteit trekken!

Als ik een niet zo'n goede dag heb, en ik blow, heb ik ook last van negatieve gedachten, maar doe er alles aan om dit om te zetten naar iets positiefs.

Remember: You are the creator of your own reality.

Bovenaan