Wiet degradatie in joint

henkie84

Bewuste gebruiker
Misschien een stomme vraag, maar ik kan er niet over uit. Bij een vaporizer is het principe dat je warme lucht laat stromen langs wiet (toch?) waardoor alleen de THC wordt opgenomen. Wanneer je een joint aansteekt die voor de volle lengte gevuld zit met wiet, zal er (door je hijsjes) constant warme lucht door het nog bestaande deel van je joint gaan. Neemt dit ook THC mee uit de wiet die dicht bij de tip zit? Oftewel, is dezelfde wiet als hij aan het uiteinde van een joint zit sterker (rijker aan THC) dan wanneer hij aan het begin zit, op het moment dat je er bij aanbeland bent?

Ik merk wel dat joints aan het eind vaker wat minder lekker smaken, zou dit hier ook mee te maken hebben? Ben benieuwd.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
klopt, bij een joint verdampt er ook een beetje thc, van wiet die nog net niet in de fik staat, hoe dichter bij de tip, hoe meer thc. daarom is die laatste hijs altijd zo pittig. de thc die verdampt slaat weer neer vlak bij het tipje, zo vreselijk heet is de lucht dioe erdoor komt ook wer niet.

Wacky

Badass junkie
loadrunner zei:
klopt, bij een joint verdampt er ook een beetje thc, van wiet die nog net niet in de fik staat, hoe dichter bij de tip, hoe meer thc. daarom is die laatste hijs altijd zo pittig. de thc die verdampt slaat weer neer vlak bij het tipje, zo vreselijk heet is de lucht dioe erdoor komt ook wer niet.

Deze verklaring ben ik niet erg van overtuigd hoor.
Dat het terug neerslaat bij het tipje vind ik een beetje opmerkelijke veronderstelling.

Ik denk dat de hypothese van TS juist was dat er aan het eind minder THC in de joint zit omdat het er dan inmiddels voor een deel uit is verdampt

Dat hij op het eind zo pittig is komt volgens mij door:
A: het vuur is dichterbij, de lucht die je inademt is warmer
B: de joint is hier dunner, het papier is meer dubbel tenzij je binnenstebuiten draait.

De verdampingstemperatuur van THC is ook richting de 200 graden geloof ik. Een heel eind van het gloeiende puntje af zal het dus niet verdampen lijkt mij. Ik verwacht dat het verdampen door de hoge temperatuur net voor het echte verbranden uit gebeurd.

Alles wat ik hier type is alleen maar mijn eigen idee en logische beredenering. Ik weet niets en heb hier niets over gelezen verder.

nicolai

Wijs gebruiker
dat de joint aan het eind zo pittig is zou je ook nog kunnen vertalen in de extra teer natuurlijk.

verder snap ik wel waarom er wordt gedacht dat je bij de tip meer thc hebt, maar dat lijkt me niet. je moet de joint hier niet zien als koker waar de thc doorheen gaat volgens mij. ook denk ik niet dat je aan de voorkant meer thc hebt, omdat de joint warm is waar hij brand en het lijkt me dan dus ook sterk dat de thc aan de achterkant al verdampt als de voorkant aanstaat.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Zal ook wel komen, dat je de joint begint te merken als het tipje in zicht is... :)

in elk geval lijkt me het verlies of de verdamping bij roken van wiet te verwaarlozen.

hcore

Experimenterende gebruiker
Ik ben een paar weken geleden gestopt met roken...

Omdat ik 's avonds toch wel een jointje of 5 a 8 wegwerk heb ik me maar een vaporizer gekocht...

Moet echt zeggen dat ik het helemaal geweldig vind... Heb het idee dat er bij een joint toch veel thc verloren gaat door verbranding enzo want zo'n vaporizer heeft bij mij in elk geval meer effect.

Ook vind ik de smaak heeel lekker... Je neemt niet alleen de thc mee maar ook een aantal van de geur en smaak stoffen.

mvg
Marco

Bovenaan