Wiet en Derealisatie

AryanGirl

Newbie
Heej

Vroeger kon ik wiet roken en er lekker van genieten maar op een bepaald moment begon ik me er heel raar door te voelen. ik voelde me alsof alles rondom mij niet echt was, als ik praatte leek het iemand anders zijn stem, alles werd wazig, ik werd duizelig, ik was aan het twijfelen of het nu realiteit was of een droom, of ik ik nog was,...
allemaal symptonen die lijken op derealisatie/ depersonalisatie. het probleem is dat ik sindsdien op andere momenten weer last krijg van derealisatie terwijl ik natuurlijk gestopt ben met wiet.
vraag me af of dit voor sommigen onder jullie herkenbaar is want ik vind nergens anders de link tussen deze stoornis en gebruik van cannabis. Gelukkig heb ik hier maar een keertje in de maand ofzo last van, maar het is echt enorm vervelend op dat moment.. want dan begin ik te denken dat ik gek aan het worden ben, paniekaanvallen, schrik om de controle te verliezen, los van de wereld zijn,... het valt niet op voor de buitenwereld en ik kan normaal blijven maar heb schrik dat het terugkomt en dat ik ooit toch gek word!

En dat allemaal door die ene joint?? Door die ene joint had ik voor het eerst deze andere 'beleving' ervaren en nu ik weet dat ik me zo kan voele, dat ik besef dat het bestaat, roep ik dat gevoel onbewust soms terug op. Erg vervelend!

Ik ken niemand die dit ook heeft want als ik vetel hoe ik me soms voel (wat ik hierboven beschreef) dan kijken ze me allemaal raar aan :(

Derealisatie

jazeker ayran girl,
ik heb precies hetzelfde als jou..
leuke naam trouwens (had ik zelf kunnen bedenken, ben zelf ook ayran :P)
maar uhm, het verschil is is dat ik er elke dag (24 uren per dag)
last van heb...
ik had het al vanaf mn 7de levensjaar, maar heel licht en mild..
sinds mn 15de heb ik met wiet gexperimenteerd en ook met paddo's...
in mijn geval hebben de paddo's mij in een bad-trip gebracht...
en sindsdien heb ik 't dus 24 uur dag, de derealisatie..
ik weet niet wat ik eraan moet doen, en hulpverlening al helemaal niet..
ik wil je zeker niet ongerust maken, maar als je zegt dat je gevoel af en toe weer kan oproepen , dan betekent het dat je het nog mild hebt..
in vergelijking met tot wat het kan zijn als het heftige vormen aanneemt..
ik kan eigenlijk allemaal maar zeggen... vecht ertegen zover het kan..
dingen als veel sporten, goed gezond eten en afleiding zoeken...
meer is er eigenlijk niet tegen doen.. althans voor mij niet...
maar misschien heb je een vorm die onstaan is door een angst stoornis of iets, dan kan ik je aanraden een huisarts, psycholoog of psychiater te bezoeken en je verhaal vertellen, waarop ze je waarschijnlijk medicatie gaan voorschrijven...

Groeten Cluster One,,

yellowmoon

Bewuste gebruiker
als je gewoon normaal gezond was voordat je blowde kan er eigenlijk niet ineens zo een stoornis ontstaan, ik denk voordat je ging blowen ook problemen had

matthijs

Badass junkie
yellowmoon zei:
als je gewoon normaal gezond was voordat je blowde kan er eigenlijk niet ineens zo een stoornis ontstaan, ik denk voordat je ging blowen ook problemen had

Jawel hoor. Wiet kan schizofrenie triggeren.

Bovenaan