Wiet en hasj in ene joint

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goeden dag mensen, als eerste wens ik een ieder prettige feestdagen!

Ik heb een vraagje over een joint met en wiet en hasj er in. Ik heb dat nog nooit eerder gezien of van gehoord.
Vandaag vertelde een conculega mij dat ie dat al jaren doet. Vind ie lekkerder en het werkt anders. Maar hoe anders kon ie niet vertellen omdat ie dit al jaren rookt. Smaak zou ik me voor kunnen stellen maar dat het anders "werkt" als alleen wiet of alleen hasj weet ik niet.
Zou iemand mij dat uit kunnen leggen? En heeft zo een joint een andere naam dan wiet-joint of hasj-joint?
Bedankt! :)

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
een snake in the grass. Dat is een laag wiet (grass) met een reepje hasj erbovenop (snake). qua effect heb ik niet echt beduidend verschil gemerkt. Maar ik ben dan ook geen hardcore wiet roker :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik deed dit vroeger ook nog wel eens, met name als ik een sterker effect wilde. Ik vind het wel iets anders werken persoonlijk. Van hasj wordt ik meestal high en van wiet stoned, als ik die bij elkaar gooi dan word ik meer high en stoned tegelijk. Je moet uiteraard wel een redelijk vergelijkbare hoeveelheid hasj en wiet erin stoppen, anders gaat de ander overheersen.

Probeer het eens zou ik zeggen als je het interessant vind.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Als ik hash haal doe ik dat meestal samen met wat wiet. Maakt de joint sterker en de high intenser. Zeker es proberen.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik deed dit vroeger ook nog wel eens, met name als ik een sterker effect wilde. Ik vind het wel iets anders werken persoonlijk. Van hasj wordt ik meestal high en van wiet stoned, als ik die bij elkaar gooi dan word ik meer high en stoned tegelijk. Je moet uiteraard wel een redelijk vergelijkbare hoeveelheid hasj en wiet erin stoppen, anders gaat de ander overheersen.

Probeer het eens zou ik zeggen als je het interessant vind.

Dit precies!
Wij noemen het een cocktail!

:stoned:

Fool

Badass junkie
Ik noem dat over het algemeen een wiet-joint met hasj of een hasj-joint met wiet. :P

Het verschil zal waarschijnlijk te danken zijn aan het feit dat wiet(nederwiet meer dan geimporteerde wiet) verhoudingsgewijs over het algemeen een hoger percentage THC heeft en hasj(geimporteerde hasj meer dan nederhasj, het overgrote deel van de hasj in Nederland is echter geimporteerd) een verhoudingsgewijs hoger percentage CBD.

Zie ook het onderzoek van trimbos.
Traditionally hash contains more THC than marijuana. The average THC-content of all the
marihuana samples together was 14,6% and that of the hash-samples 19,1%. The average
THC-content of nederwiet (15,3%) was significantly higher than that of the imported
marihuana (4,8%; p<0.001). The average THC-percentage of the marihuana samples that
were bought as most potent (17,1%) was higher as that of the most popular varieties of
nederwiet (15,3%; p<0.05). Hash derived from Dutch marihuana contained more THC
(31,6%) than hash originating from foreign marijuana (17,8%; p<0.05). The average THCpercentage
of nederwiet in 2015 was equal to that in 2014 (15,3% vs. 14,6%; p = n.s.).

There is some evidence that not only the THC-content is indicative for the effects and risks of
cannabis, but that CBD might attenuate some of the negative effects of THC (Niesink & Van
Laar, 2013). This means that cannabis with a high CBD/THC ratio would have less negative
health consequences than cannabis that has little or no CBD. Nederwiet has very low levels
of CBD (median = 0,3%), whereas imported hash contained on average 7,7% CBD.
https://assets.trimbos.nl/docs/95bec8d1 ... 95bb01.pdf

Narayani

Bewuste gebruiker
Doe het ook wel eens maar is voorbehouden aan feestjes doorgaans. Heb zelf zelden hasj in mijn bezit maar als bijvoorbeeld mijn neef het heeft liggen doen wij "join(t) forces" :grin:

Vind het effect persoonlijk erg lekker, je wordt er redelijk stoned van maar door het aandeel CBD hou je nog wat energie en de partymodus blijft in stand althans zo ervaar ik het.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nou het lijkt mij wel een x interessant om te proberen! Normaal als ik blow rook ik wiet en zelden hasj. De smaak van wiet vind ik lekkerder en ook het gevoel. Bedankt voor de uitleg.
Weet iemand hoe het komt dat dit anders "werkt"? Want in totaal zit er denk ik niet meer 'drugs' in als een enkele joint zeg maar. Of word er ook meer in gedaan in totaliteit?

Narayani

Bewuste gebruiker
Dunnetjess33 zei:
Nou het lijkt mij wel een x interessant om te proberen! Normaal als ik blow rook ik wiet en zelden hasj. De smaak van wiet vind ik lekkerder en ook het gevoel. Bedankt voor de uitleg.
Weet iemand hoe het komt dat dit anders "werkt"? Want in totaal zit er denk ik niet meer 'drugs' in als een enkele joint zeg maar. Of word er ook meer in gedaan in totaliteit?

Zit vaak wel meer in ja. Als je nou even Fool z'n stukje goed doorleest, die legt het keurig uit waarom het anders werkt :P

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Narayani zei:
Dunnetjess33 zei:

Zit vaak wel meer in ja. Als je nou even Fool z'n stukje goed doorleest, die legt het keurig uit waarom het anders werkt :P

Dank je. Ik heb het stuk van Fool gelezen maar nog begrijp ik niet waarom het anders werkt dan apart van elkaar.

Fool

Badass junkie
Oke, iets verder versimpeld.

Voor het gemak gaan we er vanuit dat cannabis twee soorten actieve stoffen bevat, THC en CBD.

Nederwiet bevat gemiddeld ongeveer 15% THC en 0.3% CBD. Geïmporteerde hasj bevat gemiddeld 18% THC en 7.7% CBD. Zoals je ziet is het percentage CBD veel hoger in geimporteerde hasj dan in nederwiet en dat is ook verantwoordelijk voor het verschil in effect. :)

Nu denk je misschien "Nederwiet, geen geimporteerde wiet?" en "geimporteerde hasj, geen nederhasj?", maar dat komt omdat die behoorlijk weinig te koop zijn in de shops.

BlowMo

Newbie
Voor zover ik weet heeft cbd vooral medische doeleinden.
http://www.leafscience.com/2014/02/23/5-must-know-facts-cannabidiol-cbd/

Van thc wordt je stoned en van cbd high, althans dat dacht ik vroeger.Als bovenstaande informatie klopt heeft het dus vooral met de combinatie te maken en dan uiteraard niet alleen tussen cbd en thc maar ook de 60 tal andere cannibinoids.

Sowieso zou ik het zonde vinden om hasj op deze manier te gebruiken. Hasj is namelijk heel geconcentreerd en daarom ideaal om te eten. Waarom eten? omdat het effect dan 5 a 6 keer sterker is als het door de lever gaat.

Ik ben ook geen roker dus tot voor kort was dit mijn modus operandi.
Nu dat ik een vaporizer heb( en dus de mogelijkheid om weer via route longen-hersens te gaan) valt het me op dat, itt wat hier en meestal beweerd wordt, hasj eten toch een veel sterker effect heeft dan de wietjes die ik geprobeerd heb...desondanks(of als gevolg van) toch frappant dat ik juist verslaafd werd aan Amnesia Haze.
Het effect is minder, je wordt er vergeetachtig en vaag van in je hoofd, kost klauwen met geld en TOCH verslavender.

Voordat ik mijn Extreme Q kocht gaf ik ongeveer 40 euro per maand uit aan cannabis...met de EQ werd het snel 40 euro in 3 dagen(dat terwijl het bekend staat om zijn 'efficientie'). Het zal duidelijk zijn waarom ik inmiddels de vaporizer bij familie heb ondergebracht.

Het lijkt op coke vs crack, met de vaporizer moest ik heel veel nemen om zelfs maar in de buurt te komen van hasj, het euphorisch effect was ook veel kortdurender waardoor ik feitelijk de hele dag aan de 'crack pipe' kon zuigen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Dank je. Ik heb het stuk van Fool gelezen maar nog begrijp ik niet waarom het anders werkt dan apart van elkaar.
Ik neem aan dat je hasj een wat ander effect vind geven dan wiet? Dan is het toch niet gek dat de combinatie van die twee ook weer net een wat ander effect geeft? Persoonlijk voelt de combinatie van hasj en wiet voor mij ook echt als een combinatie van het effect van wiet en hasj samen.

Fool zei:
Zoals je ziet is het percentage CBD veel hoger in geimporteerde hasj dan in nederwiet en dat is ook verantwoordelijk voor het verschil in effect.
Ik vraag me sterk af of de redenatie dat een hoger CBD gehalte of beter gezegd CBD ratio verklaard waarom je high wordt van hasj en stoned van wiet. Weet je nederhasj te vinden waar amper CBD in zit dan wordt je ook high, voelt wel een stuk opgefokter dan geimporteerde hasj overigens. Het zit hem denk ik meer in het feit dat hasj een extract is en als zodanig een puurder product. Sowieso is het al zo dat je van Sativa wiet meer high wordt en van Indica wiet meer stoned, terwijl Indica soortjes van oorsprong een hoger CBD ratio hebben dan Sativa. Daarnaast kan ik persoonlijke ervaring concluderen dat hoe puurder de hasj is, hoe meer high je er van wordt. De high van hasj olie voelt veel schoner aan als die van normale hasj.

Wat daadwerkelijk het verschil tussen alle verschillende cannabis producten verklaard is dus een enorm complex verhaal, waar vele factoren bij komen kijken. De echte cannabis liefhebber zal al beamen dat elke strain alweer net een ander effect geeft.

BlowMo zei:
Ik dacht vroeger dat je van thc stoned en van cbd high wordt, maar als bovenstaande informatie klopt heeft het dus vooral met de combinatie te maken en dan uiteraard niet alleen tussen cbd en thc maar ook de 60 tal andere cannibinoids.
Er zijn vele factoren die een rol spelen inderdaad, maar CBD heeft van zichzelf geen psychoactieve werking. Neem je alleen CBD dan wordt je daar niet high of stoned van. CBD heeft echter wel invloed op de werking van THC, het gaat de psychotische trekjes van THC tegen. Daardoor is wiet of hasj met relatief veel CBD wat makkelijker te verdragen voor onervaren gebruikers.

BlowMo zei:
Hasj is namelijk heel geconcentreerd en daarom ideaal om te eten. Waarom eten? omdat het effect dan 5 a 6 keer sterker is als het door de lever gaat.
Wiet kun je ook prima eten, maakt eigenlijk niet zoveel uit of je nou wietboter of hasjboter maakt. Uiteraard verschilt het effect wel iets, maar op de een of andere gekke manier vind ik het verschil in effect tussen hasj en wiet veel groter wanneer ik het rook dan wanneer ik het eet.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Zoals je ziet is het percentage CBD veel hoger in geimporteerde hasj dan in nederwiet en dat is ook verantwoordelijk voor het verschil in effect.
Ik vraag me sterk af of de redenatie dat een hoger CBD gehalte of beter gezegd CBD ratio verklaard waarom je high wordt van hasj en stoned van wiet. Weet je nederhasj te vinden waar amper CBD in zit dan wordt je ook high, voelt wel een stuk opgefokter dan geimporteerde hasj overigens. Het zit hem denk ik meer in het feit dat hasj een extract is en als zodanig een puurder product. Sowieso is het al zo dat je van Sativa wiet meer high wordt en van Indica wiet meer stoned, terwijl Indica soortjes van oorsprong een hoger CBD ratio hebben dan Sativa. Daarnaast kan ik persoonlijke ervaring concluderen dat hoe puurder de hasj is, hoe meer high je er van wordt. De high van hasj olie voelt veel schoner aan als die van normale hasj.
De dosering en andere cannabinoides spelen er ongetwijfeld een rol in. Ik vindt echter dat de ratio
CBD/THC bets wel groot. :P
nederwiet: 0.3/15 en nederhasj 3.5/31.6 ~= 1.75/15, bijna een factor 6 verschil.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
De dosering en andere cannabinoides spelen er ongetwijfeld een rol in. Ik vindt echter dat de ratio
CBD/THC bets wel groot.
nederwiet: 0.3/15 en nederhasj 3.5/31.6 ~= 1.75/15, bijna een factor 6 verschil.
Het verschil in CBD ratio speelt zeker een rol in effect hoor, alleen heb ik uit persoonlijke ervaring het idee dat dit niet het stoned/high zijn verklaard. Geïmporteerde hasj voelt naast het high zijn ook een stuk rustiger of minder opgefokt aan, dit komt denk ik door het verschil in CBD.

Waarom denk ik dit, mijn favoriete shop biedt naast traditionele Marokkaanse hasj ook Marokkaanse hasj aan gemaakt van Nederlandse indica en sativa strains. Alle drie de soorten hasj wordt ik high van, alleen van de Nederlandse strains krijg ik meer dat opgefokte effect zoals van nederwiet.

BlowMo

Newbie
https://www.alchimiaweb.com/blogen/marijuana-terpenes-effects/

Naast de cannibinoides hebben terpenes ook invloed op het effect van cannabis.

Wiet kun je ook prima eten, maakt eigenlijk niet zoveel uit of je nou wietboter of hasjboter maakt. Uiteraard verschilt het effect wel iets, maar op de een of andere gekke manier vind ik het verschil in effect tussen hasj en wiet veel groter wanneer ik het rook dan wanneer ik het eet.

Punt is dat hasj al geconcentreerd is, je hoeft er dus geen boter van te maken zoals je dat met wiet wel moet doen(kwestie van gemak). Hasj is gewoon heel simpel sommige mensen slikken een hasjstukje, als een pil, in een keer door, ikzelf ben meer van het in kleine stukjes over een boterham met honing verdelen.

Fool

Badass junkie
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds het verschil tussen high en stoned niet begrjip en er nog steeds vanuit ga dat het voornamelijk een mindset adhv die stressfacor is. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BlowMo zei:
Naast de cannibinoides hebben terpenes ook invloed op het effect van cannabis.
Klopt inderdaad, terpenes spelen inderdaad ook nog een rol in het effect. Had het even buiten beschouwing gelaten omdat het allemaal al ingewikkeld genoeg is. Zou mij niks verbazen als terpenes ook een belangrijke rol spelen in de verschillende effecten tussen verschillende soorten extracten. Sommige extractie methoden laten meer over van de terpenes dan anderen.

Fool zei:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds het verschil tussen high en stoned niet begrjip en er nog steeds vanuit ga dat het voornamelijk een mindset adhv die stressfacor is. :P
Stoned is meer een sedatief effect. Je wordt sloom, wil liggen of slapen en bent suf in je hoofd.

High is een wat energieker effect, heeft iets licht psychedelisch, je bent opgewekt, etc.

Het blijven subjectieve verschillen natuurlijk, sowieso is het wel bij alle soorten duidelijk dat je cannabis op hebt. Maar het verschil tussen een echte indica en sativa soort is best duidelijk merkbaar. Verschillen in effect tussen twee sativa soortjes zijn denk ik vooral voor de liefhebber duidelijk.

Fool

Badass junkie
Eerlijk gezegd, ik heb nooit een idee wat ik rook. :P

Bij mij lijkt het meer af te hangen van de hoeveelheid alcohol, stimulanten en of ik ergens in de bank hang of uit ga. Maarja, mijn steekproef is dan ook niet zo groot. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Eerlijk gezegd, ik heb nooit een idee wat ik rook. :P

Bij mij lijkt het meer af te hangen van de hoeveelheid alcohol, stimulanten en of ik ergens in de bank hang of uit ga. Maarja, mijn steekproef is dan ook niet zo groot. :P
Als je het gaat combineren met andere middelen wordt het sowieso een heel ander verhaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nu begrijp ik het Fool, dank je!
Ik heb eens geprobeerd hasj puur te roken doormiddel van een glas, rietje en folie. Ik werd er niet echt erg high of stoned van. Wiet vind ik qua geur lekkerder en qua smaak. Al ligt het er wel aan welke natuurlijk. Ik denk dat ik vanavond of morgen een jointje koop met beide er in. Ik kan niet zelf draaien dus ik koop er eentje bij de shop. Ik ben er erg benieuwd naar. Ik laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn achteraf!

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Volgens mij heb je geen voorgedraaide mix van hasj en wiet in de shop.
In ieder geval hier niet en ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in een shop.

Fool

Badass junkie
No problemo. :)

Als ze geen gemengde joints verkopen kun je natuurlijk altijd een wietjointje en een hasjjointje halen, dan rook je van beiden de helft op. :P

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
JackHerrer zei:
Volgens mij heb je geen voorgedraaide mix van hasj en wiet in de shop.
In ieder geval hier niet en ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in een shop.

Ik heb er eentje gekocht in de shop. Ze hebben daar veel soorten voorgedraaid. Waar ik het haal (endje weg) zijn veel toeristen zei die man en die willen allemaal voorgedraaide.
:grin:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fool zei:
No problemo. :)

Als ze geen gemengde joints verkopen kun je natuurlijk altijd een wietjointje en een hasjjointje halen, dan rook je van beiden de helft op. :P

Ik heb er eentje maar dat was anders ook een oplossing geweest!
Ik weet niet of het er vanavond van komt want ik weet niet hoe laat ik thuis ben. Anders morgen! :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Beetje late reactie maar ik had het even te druk om het uitgebreid op te schrijven. Ik had het in het kort in mijn telefoon genoteerd. Nu is het het uitgewerkt..

Vrijdag avond en lekker alleen thuis. Tijd om de mix joint te proberen. :sunglasses:
Lekker bakkie thee erbij, alvast een zak chips en een pak koek klaar gelegd. Soms, niet altijd, krijg ik een mega eetbui van wiet dus beter mee verlegen als onverlegen!
Na een paar trekjes besluit ik even te wachten omdat ik wat begin te voelen en niet weet hoe die gaat binnen komen. Ik krijg wat zware oogleden en een lichte bodyload. En van die hangogen, "op half zes" noem ik dat. Nog een paar trekjes.
Ik word ontspannen en een beetje lui. Maar niet dat ik een met de bank word maar wel lui genoeg om geen zin in een spelletje op de ipad te hebben. Ineens zie ik dat er "een gat" in de kerstboom zit. :confused: Straks maar ff de lampjes verhangen. Ik had toch dat korte enkele lampjes snoer moeten gebruiken want allejesus wat zijn lampjes eigenlijk overheersend in de boom, zie de ballen niet eens meer. De kat komt kroelen. Hij voelt lekker zacht en kroelt ff lekker..
Ik ga de tweede helft opsteken. Ik moet even wennen aan het gevoel maar het bevalt wel! :grin:
Normaal kijk ik op dit tijdstip naar iets van Pauw of RTLLN oid. Maar ik kan me niet focussen op dat geouwehoer van die politiek en Sanne Walles de Vries zit der, nou daar ga ik zonder joint al van over me nek dus laat dat maar zitten. Doutze zat er trouwens wel, dat vind ik dan wel weer leuk. :hearteyes: Dan maar zappen. Ik zit heerlijk zeg, lekker bankie!
Headbuzz. Stoned en moe dus ik ga maar naar bed. Tijdens het opruimen merk ik dat ik ook een tikkie high ben maar het stoned overheerst. Tandjes schrobben en welterusten.

Al met al beviel het me goed! En je voelt je idd anders als dat je enkel rookt. Lekkerder vind ik. :stoned:

Bovenaan