Wiet experimentjes

Heiden

Experimenterende gebruiker
Zo poosje niet hier geweest. Maar heb niet stilgezeten.
Ik heb wat leuke dingen geprobeert en zal proberen zo goed mogelijk te beschrijven hoe het werkt en wat het doet, heb helaas geen camera :(.

Nasi hasjies: lekker simpel maar niet erg eficient.
Stap 1 maak een lekkere sterke hasjboter.
stap 2 kook de rijst en maak een sausje, dit is verder neer eigen smaak.
stap 3 roer lekker wat sterke hasjboter door de rijst.

doorroeren en smullen maar.
het nadeel is hier dat je per bord maar een matige hoeveelheid binnenkrijgt.
voordeel: de hasj geeft het een heerlijke kruidige smaak en je krijgt er een heel lang aanhoudende oplopende buzz van. Je kunt gewoon nog rondlopen en dingen doen.

Is het koud en grijs buiten? dan hebben we zin in warme choco met slagroom en waarschijnlijk een jointje.
Maar wat dacht je van lekkere kruidige chocomelk waar je tot wel 6 uur stoned van kan zijn.

Koop een chocolade melk die je lekker vind en het liefst een romige.
Verwarm in een pannetje en voeg een dikke toef slagroom toe om het nog vetter te maken.Verkruimel je favoriete hasj(liefst zo vet en onversneden als je kan vinden) en roer per persoon 0,4-0,5 gram erdoorheen.

PAS OP niet laten koken. hou het rond de 75 graden en laat alles oplossen dit duurt 25-30 minuten meestal.

schenk het in een mooie grote mok... en geniet ervan.
note: werkt het beste op een lege maag.

voor wie graag Stronken is(stoned en dronken) hasj/wietvodka met mierikswortel.
koop en goedkope vodka je maakt hem immers met kruiden op smaak.
Versnij wat lekkere mierikswortel of koop een siroop.
neem een dikke top sterke Haze of nog beter: goede sterke hasj(sorry hasjliefhebber)
gooi alles in de fles en laat het 2 weken of langer staan. af en toe schudden.

Andere kruiden werken ook maar mierikswortel is het lekkerste.
Dit is een dure grap omdat veel thc niet oplost.
Wel is het heel fijn omdat van zichzelf de alcohol thc verhouding prettig is. Neem lekker shotjes en voel de vodka en wiet tegelijkertijd toeslaan.

Gebruik wel vodka want zoals vodka drinkers weten komt het vertraagd aan. je merkt eerst weinig en dan komt de klap. Toevallig is dit bijna gelijk met de wiet.

graag revieuws als je mijn receptjes probeert en voor vragen opmerkingen reageer gerust.
Ben nog niet zo goed in recepten opschrijven dus geef me wat ruimte betreft duidelijkheid ><.

De prettigste vind ik zelf de choco.

Heiden

excuses ben met mijn stonede kop vergeten te checken of er al een dergelijk topic is. Indien passelijk mag dit verplaatst worden naar de cofeeshop zodat het de wietrecepten topic kan ondersteunen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Leuk dat je culinair experimenteerd met wiet/hasj!

Ook erg veel gedaan, en doe het nog steeds erg graag.
Orale wietcosumptie FTW!

Heb wel paar (praktische) opmerkingen:

0,5 gram GOEDE hasj is voor 1 persoon veel te veel.
Oké hier spreken tolerantie en gewenning wel een rol.
Maar als je echt goede hasj hebt (>20-25%) komtie wel erg hard aan.

Ik raad altijd aan om dezelfde hoeveelheid te gebruiken als je van die hasj in een jointje zou doen.
Je zegt dat het bij jou een half uur duurt? Bij mij is alle hasj binnen 3 minuten opgelost en na 10 minuten verwarmen is het meer dan genoeg!
Chocomelk krijgt altijd zo'n vies velletje als je het langer op laat staan. Bovendien heb je dan meer kans op verdamping van werkzamestoffen (ook als je rond die 75 graden blijft.) Ik wil ook gewoon zo snel mogelijk beginnen!
Nog nooit overhaast en geen effect gemerkt ofzo.

Verder is hasj chocolade melk ook mijn favoriet. Een van de snelste en effectiefste manieren.
Zowel bereiding als opname door je lichaam.

Over die tinctuur:

THC hecht gewoon goed aan ethanol hoor, gaat erg weinig verloren.
Zaak is alleen dat je een drank pakt met meer dan 40% alcohol, anders gaat het niet echt opschieten nee.

De alcohol en wiet tegelijk aanvoelen slaan is bij tegelijk innemen onmogelijk.
Op een lege maag ( is met shotjes vodka tinctuur niet erg lekker) begint de wiet op z'n vroegst na 15 minuten te werken, terwijl alle alcohol dan al lang is opgenomen.
Hoe kom je aan de kennis dat wodka later inslaat dan andere drank??
Je merkt eerst weinig en dan komt de klap, maar zo werken alle drugs.
Je bent vaak ook pas stoned na dat de joint op is, niet meteen na 1 hijsje.
1 biertje voel je ook niet/nauwelijks, tot je er meer van drinkt dan komt die klap ook ineens later.

Pas met tinctuur wel op, mijn ervaring is dus dat je veel sneller dronken bent dan stoned waardoor de klap van de wiet/hasj inderdaad pas later komt en dubbel zo hard omdat je al beschonken bent.

Verder zijn het duidelijke recepten, misschien kwa lay out nog wat overzichtelijker maken?
Entertje, komma's of dikgdrukte stukjes..?

Heiden

tja dit is allemaal op mijn eigen gevoel gebaseerd natuurlijk. als ik goede hasj heb dan gaat er zo 0,5 in een pijp hoor in een joint doe ik em altijd 70/30 op tabak goed fijn verkruimeld. maar goed ik be neen gigantische kerel en ik geniet ervan als ik echt helemaal plat lig maar goed ik had erbij moeten zetten: persoons afhankelijk. Wat de tinctuur betreft. Ik ben gewend dat ik met vodka pas na 2 lange nummers van dragonforce de klap voel en de wiet komt dan ook al tevoorschijn bij mij maar dat kan weer persoonlijk zijn. Ik neem vaak 7 shotjes en dan zet ik de fles even weg

Smoken

Bewuste gebruiker
Ey man klinkt echt vet man.
Mijn vrienden hebben hun eigen huis en zijn altijd wel in voor het maken van eigen drank of space voedsel :P
Maar die combinatie is nog beter..... die haze-vodka klinkt perfect.... heerlijk man.
Die ga ik echt wel een keer uitproberen
Mooi en duidelijk omschreven :wink:
En jah idd is het natuurlijk wel persoons afhankelijk, maar ik heb ook al aardig wat gesmoked en gedronken in mijn leven dus ik zal er ook een lekkere goede chocolope top in gooien :grin:

Ik zal er van genieten
Peace! :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zou echt wat sterkers proberen te vinden dan wodka.

Het heeft niet te maken met hoeveel je gewent bent of hoe sterk de wiet is.
Bij een sterker alcohol percentage word alles wel fatsoenlijk opgenomen is mijn ervaring.
Gewoon knipafval, gruis of een goedkoop wietje gebruiken.
Haze of andere dure wiet vind ik echt zonde.
Je proeft het verschil niet, en het verschil in effect is al helemaal niet te voelen.
Uiteraard pak je van mindere kwaliteit iets meer, maar in prijs blijft het stukken voordeliger.
Op 10 shotjes zul je die euro verschil niets uitmaken, maar wanneer je wat meer gaat maken loopt dit snel op.
Wanneer je beetje grote hoeveelheden maakt raad ik aan om 'pure' ethanol op de kop te tikken.
En niet die in Belgie verkrijgbare slijterijen (ja dat is zeker wel de goede, maar ERG duur).
Via internet voor 90% goedkoper te vinden. Neem wel consumeerbare ethanol, niet om mee schoon te maken ivm. onzuiverheden.

Hoewel Heiden's ervaringen hiervan afwijken, zou ik echt uitkijken met het dronken worden ten opzichte van stoned. Scheikundig gezien word ALLE alcoholhoudende drank vrijwel meteen opgenomen door de maagwand. Misschien dat hier verschil in zit of je op een volle maag een paar lage % drinkt (zoals bier of wijn) of op een lege maag shotjes wodka.
Maar dan nog zou dus de wodka meteen beginnen te werken, en niet pas na een half uur zoals de wiet. Tijds aanduiding in nummers van dragonforce vind ik wat subjectief, daarom vermeld ik even minuten. Dus werkingstijd alcohol: 1-10 minuten, werkingstijd wiet: 10-90 minuten.

Bovenaan