Wiet harddrugs

Weednator

Bewuste gebruiker
Overlaatst was ik in de P-magazine aan het lezen en er ging een artikel over wiet , natuurlijk heb ik dat grondig gelezen :) . Maar tot mijn verbazing stond erin , dat wiet eigenlijk ook een harddrugs is omdat ze tegenwoordig men zelfkweek zo'n hoog THC gehalte in de wiet krijgen dat het harddrugs zou zijn ...

Ik geloof er eigenlijk niet veel van .

matthijs

Badass junkie
Beetje raar ook. Als je nu een gram wiet hebt met 30% THC d'rin, had je vroeger 1 gram wiet met bijv. 15%...als je dan 2 gram van die 15% wiet rookt, is het dan ook een harddrug?

ZI09

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Beetje raar ook. Als je nu een gram wiet hebt met 30% THC d'rin, had je vroeger 1 gram wiet met bijv. 15%...als je dan 2 gram van die 15% wiet rookt, is het dan ook een harddrug?

Het geeft alleen aan hoeveel effecte een bepaalde hoeveelheid heeft.
Werkt net als met alcohol, je hebt sterke drank en minder sterke drank.

Het geeft alleen het verschil in effect aan dat een bepaalde vastgestelde hoeveelheid (1 gram bijvoorbeeld) dus heeft op je.

Voor zover ik begrepen heb is het lichtkleurige poeder op wiet scuff?/skuff? (zoiets in ieder geval genoemd) en bevat dat meer dan 50% THC waardoor het onder hard drugs zou vallen.

Scottie

Newbie
Jeller zei:
tja, wat is de definitie van harddrugs?
Het verschill tussen soft- en harddrugs was toch de kans op verslaving, sterkte(en mogelijke schade), en de vorm van verslaving fysiek of mentaal. Hoe hoger hoe "harder".
Volgens deze stelling zijn peuken en alcohol ook harddrugs, en wiet niet.
Maja de meningen hier over verschillen nogal.
Probeer maar eens aan een extremistische-christen wijs te maken dat er in zijn/haar geloof al eeuwen lang harddrugs word gebruikt terwijl dat een willekeurige stoner braaf softdrugs gebruikt.... :P

spacekonijn

Badass junkie
Jeller zei:
alsof alcohol verslavender is dan weed. kerel open je ogen eens
doe het zelf , alcohol is gewoon verslavender .

wiet kan veel gebruikt worden door jonge mensen, dit is maar een fase en gaat meestal wel weer over. alcoholisten hebben hun hele leven moeite er vanaf te komen.

matthijs

Badass junkie
Aan wiet ben je eerder verslaafd, aan alcohol ben je zwaarder verslaafd. Hoewel ik het ook wel met Jeller eens ben dat je wietverslavingen niet moet onderschatten...

spacekonijn

Badass junkie
matthijs zei:
Aan wiet ben je eerder verslaafd, aan alcohol ben je zwaarder verslaafd. Hoewel ik het ook wel met Jeller eens ben dat je wietverslavingen niet moet onderschatten...
al helemaal niet overschatten.
dat is het hele probleem , dat mensen denken verslaafd te zijn aan wiet terwijl ze zich gewoon vervelen en niet de moeite nemen iets beters te vinden om als tijdbesteding te nemen.

Martijnnn

Experimenterende gebruiker
matthijs zei:

Denk dat het allemaal wel meevalt als je de wiet puur rookt, bijv met een vaporizer. Lijkt me toch wel de minst schadelijke manier om wiet te gebruiken.

Ken niemand die verslaafd is aan spacecake oid hoor.

spacekonijn

Badass junkie
precies martijn , het is onzin . het komt idd door de nicotine die erbij zit dat je steeds denkt 'weer' zin te hebben in een joint.

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
Jeller zei:
alsof alcohol verslavender is dan weed. kerel open je ogen eens
doe het zelf , alcohol is gewoon verslavender .

wiet kan veel gebruikt worden door jonge mensen, dit is maar een fase en gaat meestal wel weer over. alcoholisten hebben hun hele leven moeite er vanaf te komen.
alcohol is gewoon moeilijk om vanaf te komen omdat het sociaal aanvaard is, overal beschikbaar is en je het op elk feest/receptie/bijeenkomst aangeboden krijgt..

ben het met matthijs eens..

kvind ook als je zegt dat wiet minder verslavend is en als je dan zelf elke smoort dat het een beetje hypocriet is om dat te zeggen :rolleyes:

als je procentueel ook eens kijkt naar de bevolking dan zie je dat er echt niet zo'n hoog percentage aan echte alcoholiekers is.. iedereen heeft ooit wel eens gedronken en zovel worden er toch niet verslaafd..

als ik naar mezelf keek zie ik dat ook zo..
als ik eens smoorde moest dat zoveel mogelijk zijn en alcohol daar heb ik echt geen zin in op de meeste momenten van de dag

matthijs

Badass junkie
Ik ben echt wel verslaafd geweest aan wiet...kreeg angstaanvallen als ik een dagje iet geblowd had. Misschien heb jij het nooit gehad of iemand gekend die dat had maar ik verzeker je...het is absoluut niet relaxed.

Martijnnn

Experimenterende gebruiker
matthijs zei:
Ik ben echt wel verslaafd geweest aan wiet...kreeg angstaanvallen als ik een dagje iet geblowd had. Misschien heb jij het nooit gehad of iemand gekend die dat had maar ik verzeker je...het is absoluut niet relaxed.

Ook als je wel gewoon rookte?

matthijs

Badass junkie
Ja. Vriend van mij had het nog erger...Ik kreeg ze als ik ging slapen, hij kreeg ze de hele dag door. Hij is aan de medicijnen geweest daarvoor.

frapannn

Bewuste gebruiker
WIET is softdrugs en coke,xtc,speed,... zijn harddrugs.
Je gaat de negatieve bijwerkingen van wiet toch niet vergelijken met die van coke,xtc,...

Er is dus wel een duidelijk verschil tussen soft en harddrugs hoor.

Imke

Badass junkie
Deranged zei:
Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Ik heb ook wel eens angstaanvallen gehad vroeger door weed, echt niet leuk. Een erg benauwd gevoel, en schrik voor alles, ik wou me dan het liefste opsluiten of zelfs dood zijn. Echt ik schreeuwde en huilde vanbinnen, hoe dat komt weet ik ook niet. Waarschijnlijk speelden mijn problemen en zorgen toen ook een rol.

davie

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
matthijs zei:
al helemaal niet overschatten.
dat is het hele probleem , dat mensen denken verslaafd te zijn aan wiet terwijl ze zich gewoon vervelen en niet de moeite nemen iets beters te vinden om als tijdbesteding te nemen.

De moeder van een vriendin van mij dacht ook dat ze verslaafd was. Het zat meer tussen haar oren en gebrek aan tijdverdrijf. Ze is drie weken opgenomen geweest tussen echte verslaafde die moesten snuiven of spuiten. Achteraf viel dat dus wel mee en ze gebruikt nu niets meer.

Vreemd dat ik veel meer drugs gebruik dan haar moeder en beter in bedwang kan houden.

Het ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Ik ben er dus tegen om 's ochtends als je wakker wordt gelijk te gebruiken. Als je daar aan begint dan kan het slecht aflopen.

Ik ken ook mensen die 's ochtends gelijk een joint opsteken elke dag. Elke dag snuiven of drugs moeten pakken om uit hun bed te kunnen. Maar dat gaat tegen mijn priciepe in. Gebruik met mate en verstand.

Uiteindelijk gaat het erom dat je een gewoonte opbouwt waar je lichaam aan is gewend. Ik denk dat alcohol veel erger is dan wiet en dus eerder harddrugs is. Maar volgens mij zijn er ook genoeg alcohollisten waarvan mensen het niet weten ivm maatschappelijke acceptatie. Het is vreemd als ik ergens een joint opsteek, maar als ik een pilsje vraag kijkt niemand gek op.

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
precies martijn , het is onzin . het komt idd door de nicotine die erbij zit dat je steeds denkt 'weer' zin te hebben in een joint.

je denkt te veel uit je eigen referentiekader space, kijk naar matthijs en saivy die angstaanvallen kregen zonder hun weed, nu ga je mij toch niet vertellen dat dat met een sigaret kan opgelost worden..

ik ken er ook wel genoeg die zonder weed NIEt kunnen slapen en als ze dat wel doen worden ze helemaal bezweet wakker uit een hevige nachtmerrie

natuurlijk is een harddrug-verslaving nog veel erger.. maar weed is echt wel iets dat je veel te vlug elke dag doet en dan ook een slechte uitwerking op je leven heeft

Scottie

Newbie
Deranged zei:
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
matthijs zei:
Tsja...je zult me maar moeten geloven.

http://www.drugsinfo.nl/default14965.html?ThemeID=639 zei:
We spreken van lichamelijke afhankelijkheid, als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij mensen die dagelijks veel hasj en weed gebruiken komt dit soms voor. Het gaat dan vooral om angst, gewichtsverlies, rusteloosheid en slapeloosheid

Dit is een stukje uit het stuk over de verslaving aan wiet van www.drugsinfo.nl. Als je de site niet kent moet je hem even door kijken ik vind hem wel eerlijke en onpartijdige uitleg geven.

^_^

Bewuste gebruiker
frapannn zei:
WIET is softdrugs en coke,xtc,speed,... zijn harddrugs.
Je gaat de negatieve bijwerkingen van wiet toch niet vergelijken met die van coke,xtc,...

Er is dus wel een duidelijk verschil tussen soft en harddrugs hoor.

Voor mij zijn de negatieve bijwerkingen van wiet erger als die van xtc. Het is maar je persoonlijke voorkeur he. Als ik wiet gerookt heb ben ik de rest van de dag sloom en de dag erna heb ik nergens zin in en ik onthoud niks. Met xtc voel ik wel dat me hoofd in de war is maar voel me goed.

Schadelijkheid aan je gezondheid van hardere drugs blijft wel altijd hoger als bij wiet natuurlijk.

davinho

Newbie
het probleem met weed is net, dat het een soft-drug is..
het wordt makkelijker aanvaard dan coke oid, en is (in mijn ogen) ook makkelijker aan te geraken..
het is iets dat je door de dag thuis kan gebruiken, en eenmaal je op die trein zit...
je gaat sneller elke dag roken, dan dat je elke dag gaat snuiven of drinken imo.
dus op dat vlak is weed wel wat verslavender dan alcohol :beer:
plus dan nog is het feit dat de weed van vandaag véél harder is als bv. 10 jaar terug ofzo :stoned:

Bovenaan