Wiet in Capsules

Pammer

Bewuste gebruiker
Heeft iemand hier al aan gedacht? Als je nu wiet in een capsule doet (ca 500mg), zou je dat voelen? Ik veronderstel van wel aangezien ook spacecake gegeten wordt en ook maar wiet is. Zo'n 3 capsules , dan heb je lekker 1.5gr binnen. Moet lekker gaan? :P

Enja dit klinkt een beetje dom wrs..

Winehouse

Badass junkie
Jah ooit eens gedaan, dan gaat het borrelen in je buik en krijg je van die wiet boeren! Maar het werkt wel.

Pammer

Bewuste gebruiker
Heb nog 2 vraagjes. Had je gewoon een goeie knop in de capsule gepropt of echt gegrind en die stukjes de capsule in? :).
Hoeveel is een goeie dosis? 0.5g ?

Winehouse

Badass junkie
Ik had het een beetje fijngemalen en in een capsule gestopt. Dosis weet ik niet, heb niet zo nauw afgewogen.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
door pawelonius op 27 okt 2009 15:45

't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.
volgens pawelonius hoef je thc ook helemaal niet te verwarmen om het actief te maken, en ik denk dat ie gelijk heeft..
maar ik ga het wel proberen voor jullie..ik offer mezelf wel weer op.. :grin:
morgenvroeg als ik nog nuchter ben dan neem ik de hoeveelheid wiet die ik normaal in een blowtje doe en die drop ik dan...zien wat er gebeurt.
ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd, maar ik denk dat ik gewoon een paar uur knetter ben....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jongens,

Het doet me gewoon zeer dat ik dit uit me vingers moet wringen maar Winehouse heeft gelijk.

Wiet hoef je niet perse te verwarmen, wel moet de THC ( en andere werkzame stoffen) aan vetten worden gehecht wil het oraal werkzaam worden.
Het verwarmen maakt het mogelijk dat het vet meer THC kan bevatten. ( net als warm water meer suiker).

Wanneer je wiet of hasj dus zo opeet ( in capsule of niet) moet het eerst nog hechten aan je lichaamseigen vetcellen, voordat er THC kan worden opgenomen.

Echt een gerecht maken zal stukken beter ( en sneller) werken, maar het is mogelijk.

In mijn ogen beginnen met 0,2/0,3 gram en pas na 2 uur beginnen met opschroeven van de dosis.

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer wiet gegeten. Volgens mij werkte het gewoon, maar kan naturlijk ook het bekende placeboeffect geweest zijn.....

ssnorlax

Newbie
Tsja, nu weten we nog steeds niet of het effect heeft of niet :P
let me knowww!!
want toevallig vroegen ik en een paar vrienden van me dat laatst ook af tijdens de makin of wat capsulletjes

Escoban

Bewuste gebruiker
Sowieso dat het echt een belachelijk inefficiënte manier is om wiet te nuttigen. Kan je nog altijd beter die pindakaas-cracker dingen maken.

langeman

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
S0s_90 zei:
ik dacht dat thc alleen vrijkomt door verbranding/verwarmen?
Dacht het niet
En toch is het zo. Waarom denk je dat je een spacecake moet bakken?

Men verkrijgt enkel cake door te bakken. Doe je dat niet dan heb je slecht spacedeeg. Is op zich best lekker, maar erg vergiftigingsgevoelig (salmonella :kots: ). Dat is de reden dat je je cake moet bakken.

Eten van hasj en/of wiet zal zeker effect hebben, maar door THC eerst te scheiden van het oorspronkelijke product en het te binden aan vet zal het effect wel beter worden. Daarbij is verwarmen dan weer wel nodig.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Vaste klant zei:
Ben benieuwd dr gonzo! laat het svp even hier weten wat het resultaat was.

Bij mijn vrijwilligers baantje waren ze geloof ik niet zo blij met mijn experimentje,maar het werkt gewoon hoor,gewoon een klein topje van 0.3 gram tussen twee happen cornflakes door genomen..
Wiet of hasj eten werkt gewoon, ik denk wel dat wat Peptalk zegt over het hechten aan vetten klopt,en volgens mij moet het dierlijk vet zijn(roomboter,slagroom enz),want ik heb wel eens ergens gelezen dat THC zich alleen aan dierlijk vet hecht(dus bv niet aan slaolie)..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat lees je inderdaad overal,
Maar ik heb toch al aardig wat ''spaceproducten'' gemaakt met plantaardige boter.( Is tegenwoordig allemaal plantaardig, behalve roomboter).

Dus of het echt zo is? idk.

Zalmpy

Belezen gebruiker
thc hecht zich aan alle soorten vetten. en aangezien deze vetten ook op de zelfde manier in je lichaam worden opgenomen maakt de soort vet niet zo veel uit. mischien hecht dierlijk vet net iets beter ofzo.
daar naast hoor ik hier in leiden van verschillende mensen dat je wel degelijk thc kan snuiven. en ik weet zeker dat je m spaced als je hasj puur eet.(doet de vader van een vriend vaak :) )

Bovenaan