Wiet in combinatie met Topiramaat

Sp4nk

Newbie
ik ben nieuw hier maar hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!
ik heb erg vaak last van migraine en heb nu als medicijn topiramaat voorgeschreven gekregen. dit moet ik dan dagelijks slikken, maar ik hoorde iets over dat je dit echt niet in combinatie met drugs moet doen..
nu rook ik soms wel eens wat wiet, gewoon met vrienden voor de lol. niet heel vaak en ook alleen wiet, niks anders. maar weet iemand of ik wiet mag roken in combinatie met die topiramaat die ik dan elke dag slik?

alvast bedankt :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij is dit een vrij nieuw migraine en anti epilepsie middel en daardoor is er weinig over risico's bekend.

Als ik het brede scala aan veel voorkomende ( meer dan 10% van de gebruikers) bijwerkingen zo zie, zou ik toch voorzichtig zijn met deze combinatie.
Over de werking van dit medicijn kon ik alleen vinden dat het werkt op je GABA huishouding.
Het werkt dus op totaal andere receptoren dan THC, toch zou ik gezien het toch al ''dempende'' effect van het medicijn oppassen.

1 dag stoppen is geen optie, aangezien het medicijn een half waarde tijd ( tijd dat de helft van de genomen stof uit je lichaam is)van 19-23 uur heeft.
Vraag anders gewoon aan je huisarts of het een probleem is als je er af en toe bij blowt.

Sp4nk

Newbie
Mijn moeder is mijn huisarts en die weet niet dat ik soms blow. Het is ook niet de bedoeling dat ze hierachter komt, ik doe het toch maar heel weinig. Maar 1x in de maand gemiddeld, het is alleen voor de fun :)
Stoppen kan idd niet voor 1 dag, dan krijg je ook allemaal andere bijwerkingen volgens mij. Niemand hier die dit ook slikt?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kunt ook een andere huisarts opbellen tijdens telefonisch spreekuur.
Of gewoon een afspraak maken bij een andere huisarts natuurlijk.
Ook zijn er speciale sites waar je terecht kunt met medische vragen.

De kans is groter dat de daar meer verstand hebben van medicijnen in combinatie met wiet dan hier. Misschien weet iemand anders het antwoord, maar ik gok het op een nee.

Als je een dagje stopt is de kans op bijwerkingen bij het hervatten van de medicatie vergroot ja.

Sp4nk

Newbie
Weet jij een goede site waar ik het dan kan vragen?
Een andere huisarts bellen is niet echt ideaal aangezien mijn ma in 1 pand zit (en dus ook samenwerkt) met alle artsen in deze omgeving. Mijn moeder komt er dan niet achter, maar ik ken die artsen ook allemaal en dat is nogal vreemd.

Oom Klaas

Badass junkie
Sp4nk zei:
Weet jij een goede site waar ik het dan kan vragen?
Een andere huisarts bellen is niet echt ideaal aangezien mijn ma in 1 pand zit (en dus ook samenwerkt) met alle artsen in deze omgeving. Mijn moeder komt er dan niet achter, maar ik ken die artsen ook allemaal en dat is nogal vreemd.

Ze mogen niets over jou zeggen, als je het zo graag wilt weten bel ze gewoon op.
Of ga niet blowen.

Hier op het forum bij 't trimbos-instituut stukje kan je deze vraag ook wel stellen, zij zullen dan waarschijnlijk een arts raadplegen voor je.

elizabeth

Newbie
heej toevallig slik ik ook topiramaat 125 mg 2x daags en ik blow daagelijks ik slik het om een andere reden als jij maar ik merk er geen bijwerkingen van hoor! en als jij een stuk minder blowt zal je het denk ik helemaal niet merken! :stoned:

Bovenaan