Wiet leeftijd

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hey jongens,

Ik heb weer eens een vraag :P

Hoe lang blijft wiet 'vers', hoeveel maanden kun je het donker en luchtdicht op een normale temperatuur bewaren?
Ik heb Jack herrer, K2, en nog iets wat ik niet ken. Ik heb gehoord dat Jack Herrer het meeste een indica soort is, word deze wiet zwakker na een maand, blijft het rustgevende effect van Jack Herrer aanwezig, of word je juist meer high?

ik houd meer van het rustgevende :)

Paperplane.

Wijs gebruiker
Wiet blijft luchtdicht(jampotten zijn een aanrader voor na je oogst, elke week een paar keer luchten in het begin, ik denk dat PepTalk het fenomeen "wiet kuren" wel kent en evt uitleg wilt geven? Wiet kweken is niet mijn expertise helaas) vrijlang goed, en behalve als je meer dan 5 planten hebt gaat het waarschijnlijk lang genoeg mee voordat het op is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hij heeft geen eigen oogst maar gewoon wat zakkies uit de shop.

Curen is in dat geval dat al een beetje te laat.

Echter, wiet blijft erg lang goed.
De rustgevende effecten schijnen juist enkel meer en meer te worden, aangezien er een hoop THC-A word omgezet naar CBD in verloop van de tijd.
Daarom ruikt oude wiet vaak ook heel erg hasjig..

Zoals je zelf al zegt steen moet je het gewoon koel, donker en vooral droog bewaren.
Dan is het minstens een jaar goed. Daarna word het steeds geler, en natuurlijk gortdroog.
Mits het uit het licht is bewaard blijft de potentie erg lang bestaan, de zon kan het echter snel kapot maken en ervoor zorgen dat na een paar maanden de potentie hard achteruit is gegaan.

Kort gezegd: Wiet bewaard op een droge koele plaats is meer dan een jaar lang houdbaar.
Wiet bewaard in een zakje in je broekzak, op tafel en op het dashboard in je auto een maand of 3/4.

SteenS

Experimenterende gebruiker
Bedankt voor jullie antwoorden, ik kan het dus een jaar bewaren, meer dan genoeg :)
en ik ga waarschijnlijk ook nog eens overstappen naar hasj ook, dus dan is het zeker lang houdbaar denk ik!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Niet percé, er vanuit gaand dat hasj soms al maanden oud is als het bij de shop aankomt.

Het heeft wel een wat meer conserveerbare vorm, dat wel.
Of de cannabisoiden ook stabieler zijn betwijfel ik.

Bovenaan