Wiet met Heroine?

Motorhead

Experimenterende gebruiker
Goedendag dan

laatst zijn we aan een wietje gekomen, dat zo goed is dat niet normaal kan zijn.
we hebben 1 joint gerookt met z'n 4en en we waren gewoon uren erg van de kaart. verschrikkelijk warm van binnen en verdoofd van top tot teen. volgende dagen zere buik.

nu is mijn vraag komt het vaak voor dat ze heroïne door de wiet doen om het aantrekkelijker te maken?

is het roken van heroïne in een jointje een relatieve manier van gebruik?

:stoned:

Chemical

Belezen gebruiker
Motorhead zei:
Goedendag dan

laatst zijn we aan een wietje gekomen, dat zo goed is dat niet normaal kan zijn.
we hebben 1 joint gerookt met z'n 4en en we waren gewoon uren erg van de kaart. verschrikkelijk warm van binnen en verdoofd van top tot teen. volgende dagen zere buik.

nu is mijn vraag komt het vaak voor dat ze heroïne door de wiet doen om het aantrekkelijker te maken?

is het roken van heroïne in een jointje een relatieve manier van gebruik?

heroine wordt vaak gerookt ja , op je andere vragen heb ik niet echt een antwoord.

Yoro

Bewuste gebruiker
yep, naar mijn mening ook enkel een fabeltje hoor.

Uiteraard kun je zelf altijd wel wat bruin bij je jointje draaien.
Maar wied die al vermengd zou zijn met bruin...nee.
Ik heb al heel wat coffeeshops van dichtbij gezien, en ook heel wat spul bij ze aangeleverd.
Nog nooit heb ik ze daar over gehoord of gezien.

Enige wat ikzelf gezien heb is 7-up.
Wanneer de partij wied éénmalig nat verkocht wordt aan een opkoper, (dus voordat deze netjes geknipt en gedroogd is) word er nogal eens gesmokkeld om het gewicht wat op te krikken, en zo dus ook je winst. Dit word dus niet gedaan door vaste leveranciers van de coffeeshops, want dan vallen ze al snel door de mand.
Wat ik gezien heb is dat er dmv 7-up een paar ons gewonnen wordt op een oogst van kilo's.
Dan heb ik het dus over natte kilo's. In mijn tijd stond de prijs voor een natte kilo
op €700,- Stel het is nat 25 kilo. dan krijg je daar dus €17500,- voor.
Als je daar een paar ons tot een kilo op smokkeld hebben we het dus over een paar honderd euro. Staat natuurlijk niet in verhouding tot het totaalbedrag.
De meesten leveren dan ook voor die paar honderd euro veel liever kwaliteit.
Op die manier kunnen ze een volgende oogst weer zonder problemen aanbieden.

Conclusie, ja er wordt wel eens gesmokkeld om het gewicht meer te doen lijken, maar dit gebeurd zelden bij de wied die we in onze coffeeshops kopen.
áls dit gebeurd is dit bij weed die opgekocht word voor bijv transport naar het buitenland.

Maar heroine bij de wied? nee echt niet. Tenzij je het er zelf bij kiept natuurlijk...

Yoro

Bewuste gebruiker
Klopt helemaal.
De beredenering van het fabeltje is alsvolgd:

Ze worden dan zo verslaafd aan de wied dat ze zó veel meer wied kopen dat het de kosten van de heroine op die manier dekt, én dat ze er dan zelfs nog veel meer winst op maken...

Dat klinkt leuk, maar is niet erg praktisch.
ten eerste zijn de kosten dusdanig dat je dus ook echt véél meer wied moet verkopen.
Ten tweede gaat niet iedereen aan wie het grammetje wiet met heroine verkocht word, ook naar dezelfde coffeeshop terug. Niet erg slim dus om zo te investeren, wanneer je niet eens zeker weet dat ze ook bij jou terug komen.
En ten derde moet je weken achtereen, en redelijke hoeveelheden heroine gerookt hebben voor je er daadwerkelijk lichamelijk aan verslaafd raakt (ontwenningsverschijnselen krijgt dus).
Zo iemand die al dagelijks wied rookt, wat willen ze daar nou extra op verdienen?
Iemand die al elke dag blowt daar zijn ze allang blij mee en word al genoeg op verdiend hoor.

al bij al niet erg plausibel dus.

wat mij betreft Myth Busted :grin:

Chemical

Belezen gebruiker
yoro, het verhaal zou zich ook kunnen afgespeeld hebben in Belgie, waar geen coffeeshops zijn :wink:. Of bv in nederland maar niet per se in de coffeeshop gekocht :).

Yoro

Bewuste gebruiker
Tja, dat was inderdaad een aanname van me :wink:

Als dat idd zo is, dan is de kans iets groter dat het waar kan zijn, maar naar mijn idee nog steeds erg klein. het is haast te mooi om waar te zijn, gratis hero bij je wied...

Dat zou zijn alsof je een stoel koopt, en je krijgt er stiekem een enorme eettafel gratis bij.... dan leid je dus gewoon verlies op die stoel, enkel en alleen in de hoop dat ze bij jou dan nog meer stoelen kopen om onder die tafel te schuiven.

Misschien een slecht voorbeeld, maar toch klinkt het mij allemaal niet erg logisch.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat één van zijn vrienden (want ze waren met zijn vieren) die bruin bij de joint heeft gedraaid... als stilzwijgend experiment, of omdat deze zelf misschien al met heroine bezig is maar het zijn vrienden nog niet verteld heeft...

Angramar Temenos

Badass junkie
Kan je bruin eigenlijk wel in een joint roken, verbrandt het dan niet? Ik dacht dat heroine net als DMT verdampt moet worden i.p.v verbrandt (vandaar dat het wordt ge-chineest i.p.v gebased dacht ik).

r@r@

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Kan je bruin eigenlijk wel in een joint roken, verbrandt het dan niet? Ik dacht dat heroine net als DMT verdampt moet worden i.p.v verbrandt (vandaar dat het wordt ge-chineest i.p.v gebased dacht ik).

Ja, dat kan. Maar dan moeten het geen rocks zijn, je moet het echt verkruimelen en dan, net als bij een joint, erin stoppen.

Ik heb het wel eens gedaan als ik geen folie had, bijv.

:wave:

Motorhead

voor alle duidelijkheid het komt niet uit de coffeeshop gwoon van een dealer, je koopt 20 euro je krijgt ongeveer 15 euro wiet en als je t zakje opendoet komt er een sterke citroen geur uit en zitte witte korrels aan t zakje en op de toppen.

en dan nog iemand die denkt dat dit normale wiet is ? ik blow al paar jaar en heb nog nooit zo'n wietje gerookt dat zelfs verdoofd.

r@r@

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ahh ok. Waarom wordt heroine dan niet bijv. uit een puurpijpje/bong met as gerookt? Lijkt me een stuk minder omslachtig dan chinezen.

Heb ik ook wel eens gedaan (toen ik nog aan het basen was én als ik geen folie had). Het kan en je wordt er stoned van, maar minder dan als je op folie rookt. Bovendien is de smaak minder lekker.

En tot slot: als je erna weer wit wil basen, smaakt die wit niet + kan je al je fiado weggooien.

Ik word misselijk als ik er weer "zo intiem" over schrijf. Goed teken, lijkt me zo! :wink:

Hoi! :wave:

Angramar Temenos

Badass junkie
Hmm, dus het komt harder aan als je chineest? Opzich zou je dan het beste een vaporizer kunnen gebruiken denk ik dan. En wat is fiado?

Oh en, kan het niet zijn dat je gewoon hele sterke wiet had? Heb je misschien een tijdje niet geblowt, dan komt het namelijk veel harder aan. Ik blow nu heel af en toe, en als ik nu een jointje rook waar ik vroeger een beetje stoned van werd word ik nu helemaal waus.

r@r@

Wijs gebruiker
Fiado is wat achterblijft in het pijpje na het basen. Kan je eruit krabben en daar voel je dan nog iets van.

paddosofty

hallo,
ik rookte op een gegeven moment zoveel dat als me pijp uitschraapte er zeker 3 bollen uitkwamen en juist echte shit was zo sterk maar wel een minder lekkere smaak.
hebben jullie ook wel eens coke gerookt die was uitgekookt in wiskey?
dat VOND ik altijd wel lekker maar als ik er nu aan denk moet ik bijna kokhalsen bah :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik rook sowieso geen coke, dus weinig ervaring mee. Wat ik wel chill vind is om de waterpijp te vullen met een laagje sterke drank :grin: als ik andere dingen rook.

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf nog nooit bruin in een joint gerookt.
Doodzonde vond ik het om goeie bruin op die manier te "verpesten".
Wat ik wel vaak deed is folietje bruin roken, met een jointje erbij.
Maar de bruin zelf in een jointje... daar kon je mij niet blij mee maken.
enige twee manieren om naar mijn idee bruin optimaal te gebruiken is shotten of chinezen.
lijkt misschien omslachtig voor sommigen, maar dan haal je pas eruit wat er in zit.

wit heb ik zowel veel gesnoven, als op een folietje gerookt, als gebased.
uitkoken in whiskey heb ik zelf nooit geprobeerd.
Altijd enkel met de vertrouwde rooie fles amoniac.
Wat ik wel altijd deed, net als ra, is het pijpje naderhand leegschrapen.
Daar kon je dan altijd nog een goeie base van nemen.
De smaak was dan idd niet even lekker, maar het gevoel wel.

waterpijp roken heb ik ook gedaan, maar niet echt vaak.
was niet echt mijn ding.

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Wat ik wel altijd deed, net als ra, is het pijpje naderhand leegschrapen.
Daar kon je dan altijd nog een goeie base van nemen.

Ging jij dan ook altijd schrapen met een metalen paraplusteeltje. Ik sloeg dan met iets hards één kant plat zodat ik een schepje had.
Dan schraapte ik zelfs zo hard dat er allemaal metaal bij kwam, maar weggooien, ho maar! (Hoezo junk :grin: ).

En ik moest soms wel inventief zijn bij gebrek aan folie; als de kinderen sliepen o.i.d. kon ik het huis niet meer uit.
Want dat heb ik nooit gedaan: dealers/mannen in huis, de kinderen alleen laten etc. Het bleef strikt gescheiden (voor zover je daarvan kan spreken bij verslaving, niet dus eigenlijk, dat zie ik nu wel in :wink: ).

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Meestal met zo'n kort nagelschaartje. of bij gebrek aan iets beter wat er ook maar in de buurt lag. zoals je zegt word je vanzelf bijzonder inventief! Mc Guyver is er niets bij :grin:
En idd pas stoppen als het metaal er mee af komt, just in case.
Want er zou maar eens iets achterblijven!
en dan met metaal en al vrolijk basen, en hijsen of je leven er vanaf hangt...

Wel knap dat je dat soort dingen toch op die manier nog gescheiden hebt kunnen houden, en toch je verantwoordelijkheden als moeder niet als een baksteen hebt laten vallen.
Zoals de kinderen niet alleen thuis laten, dat zijn net die dingen die de gebruikers die ik kende zonder te blikken of blozen dus wél doen. Alles moest wijken voor de dope, zelfs hun eigen kinderen. gebruiken waar de kinderen op zitten te kijken, mee in de auto naar de dealer stik van de kaart achter het stuur met kind ernaast. you name it. ik heb het velen zien doen of er van gehoord dat ze het deden.

Dus die dingen gescheiden houden is helamaal niet zo vanzelfsprekend wanneer je in die staat verkeerd. Feit dat jij het toch gedaan hebt is voor mij wel teken van karakter.
Moederinstinct en verantwoordelijkheidsgevoel heeft bij jou overwonnen :)

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Wel knap dat je dat soort dingen toch op die manier nog gescheiden hebt kunnen houden, en toch je verantwoordelijkheden als moeder niet als een baksteen hebt laten vallen.
Zoals de kinderen niet alleen thuis laten, dat zijn net die dingen die de gebruikers die ik kende zonder te blikken of blozen dus wél doen. Alles moest wijken voor de dope, zelfs hun eigen kinderen. gebruiken waar de kinderen op zitten te kijken, mee in de auto naar de dealer stik van de kaart achter het stuur met kind ernaast. you name it. ik heb het velen zien doen of er van gehoord dat ze het deden.

Dus die dingen gescheiden houden is helamaal niet zo vanzelfsprekend wanneer je in die staat verkeerd. Feit dat jij het toch gedaan hebt is voor mij wel teken van karakter.
Moederinstinct en verantwoordelijkheidsgevoel heeft bij jou overwonnen :)

Of dat zo knap was, weet ik niet. Mijn oudste 2 woonden toen maar de helft van de week bij mij. Als ze er niet waren, haalde ik zelf mijn dope. Als ze er wel waren, stopte mijn vaste dealer het elke dag in het postvakje/brievenbus van mijn flat. Ik betaalde hem dan terug als de kinderen weer weg waren.

Als ik heel eerlijk ben... :flushed: als ze wél fulltime bij me hadden gewoond in die tijd, was ik misschien ook zo'n moeder geworden zoals jij beschreef. Alhoewel, in de vakanties waren ze de helft bij mij... Dan was ik altijd clean van dope (wel Meet natuurlijk).

Ik denk dat mijn clean kunnen zijn echt afhankelijk was van of ik mijn kinderen bij me had of niet en dat is toch ook niet gezond...

Mijn oudste 2 zijn een week geleden weer voor 10 dagen naar hun vader vertrokken. In het verleden ging ik dan altijd weer meer Meet slikken of zelfs terugvallen, maar nu had ik die drang helemaal niet.

Ik kan nu ook prima alleen zijn, dat kon ik vroeger niet....

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Het komt wel eens voor dat er een stukje hars van de schaar, met het topje wiet meegaat.

Als je met zn 4en rookt, dan heb je ook vaak het zelfde gegeten, en het zelfde moment van de dag.

Kan ook aan het weer liggen, met warme vochtige lucht, zoals afgelopen dagen was, voel je je anders high dan als het koud is. Zit vaak tussen de oren.

Heroine maakt je trouwens "helder" high, anders dan met wiet.

Bovenaan