[Wiet+N2O] Uiteindelijk fout gaan

lokaas

Newbie
Ik heb laatst 2 keer wiet met lachgas balonnen geprobeerd. De eerste keer was heel apart, ik bevond me voor een korte tijd in 2 tegen elkaar in draaiende witte fractals. Omdat dit zo'n mooie ervaring was probeerde ik deze combinatie laatst weer.

Ik had 2 erg grote hits (2x bijgevuld) uit een puur pijpje gehaald en heb kort daarna toen ik de wiet begon te merken 2 balonnen genomen. Opnieuw een erg hevige korte trip die ik niet echt onder woorden kan brengen, erg intrigerend (kwam verbijsterd en "no way" roepend terug als mens). Daarna echter was ik helemaal raar geworden van de wiet (waarschijnlijk).

Oncontroleerbaar trillen en ongelovelijk duizelig en gedesorienteerd. Overall nogal paniekerig te noemen, nu heb dit al eerder gehad van wiet (spacecake in dat geval) en ben toen behoorlijk fout gegaan. Nu wist ik mijzelf mentaal nog enigszins onder controle te houden, en ook al wist ik dat ik er niet tegen moest vechten, was 1 kant van mij bang om psychotisch te worden terwijl ik rationeel nog wel wist dat het gewoon de wiet was en dat het over zou gaan. Uiteindelijk wat suiker gegeten en toen heb ik mezelf wel kunnen kalmeren en meer kunnen ontspannen.

Heeft iemand tips om dat angstige gevoel kwijt te raken bij de bewust wording dat je 'niet helemaal normaal' meer functioneerd?
Als ik drugs neem (ook bij XTC of MXE) geeft het mij altijd weer wat angst, terwijl ik weet dat het vaak irrationeel is en gewoon wil gaan met de flow.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Uit jouw post maak ik op dat je angst bij drugsgebruik waarschijnlijk voorkomt uit een angst de controle kwijt te raken. Als je met drugs gaat experimenteren zul je controle drang echt los moeten gaan laten, anders zal dat altijd overheersen. Sommige mensen kunnen dat niet en zijn dan ook simpelweg niet geschikt om drugs te gebruiken. Hoe dat voor jou zit zul je zelf moeten gaan uitzoeken, maar als de angsten blijven overheersen kun je gewoon beter niet gebruiken volgens mij. Niet dat je er meteen iets blijvends aan hoeft over te houden, maar uiteindelijk gebruik je neem ik aan voor de lol.

Wat je zelf al zegt, je zult je moeten overgeven aan de ervaring. En als je dan een keer minder gaat, blijf rustig en rationaliseer altijd in je hoofd want dat vervelende gevoel gaat vanzelf weer over. Een goede manier om rustig te blijven is diep in en uit ademen in een constant tempo. Tel tot 5 of tot 10 terwijl je in ademt en vervolgens weer tot 5 of tot 10 terwijl je uit ademt. Doe je dat een aantal minuten dan ga je vanzelf merken dat je weer rustig wordt.

Bovenaan