Wiet niet leuk meer

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Hoi iedereen

Ikzelf was een stevige dailysmoker. Deed het graag, maar soms werd het was té.
Na een tijdje werd ik veel minder vlug stoned, en dat duurde dan ook alweer minder lang.
Tolerantie denk je.
Dus ik ben dan n tijdje fel geminderd met blowen. Aangezien ik er niet echt stoned meer van werd. Nu is het grote probleem: Stoned zijn is kut geworden. Als ik nu blow wordt ik niet meer in dat lekkere stoned -higher state of mind- maar ik word amper stoned, moet echt VEEL blowen voor ik stoned wordt, en dan nog is stoned zijn gewoon niet leuk meer. Vroeger liep ik dan rond met die typische glimlach, trage walk. En nu blijkt dat ik hier niet de enige mee ben, dat er nog mensen met hetzelfde probleem zitten; eerst veel blowen, dan stoppen en plots het effect van wiet helemaal verandert. Niemand heeft her echter een goeie verklaring voor, ook drugsinfoteam niet.
De voorbeelden:

Junk Deluxe schreef:wiet is raar
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?

Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt

en dan nog iemand die hetzelfde had.
Tolerantie heeft er niets mee te maken. Daarvoor heb ik net te lang geen wiet meer aangeraakt.

de vraag:
WAT IS DIT
HOE KOMT DIT
HOE VERHELP JE DIT
NOG IEMAND MET ERVARING HIERMEE?

Fidge

Bewuste gebruiker
Heb ik ook, het werkt gewoon niet meer. Ook niet na langer stoppen. Zelfs als slaapmiddel werkt het soms niet meer. Maar na een tijdje speed werkte het zoals op dag één. Gister, na drie dagen speed een jointje om te slapen kwam heerlijk aan. Die joint was eigenlijk niet nodig, ik sliep al bijna, meer gewoonte. Zo lekker dat ik nog lange tijd ben opgebleven en nog een tweede heb opgestoken

Pravim

Newbie
Ik heb ook al een tijdje last van het boven genoemde verschijnsel. Eerste jaren van blowen nooit last van gehad maar heb dit nu wel. Voel me inderdaad ongemakelijk en lichtelijk paranoia over hoe ik me moet gedragen af en toe. Blow eigenlijk nog steeds heel veel omdat ik me wel goed besef dat dit gevoel komt door het (te veel) blowen en kan me hier wel overheen zetten. Toch is het wel vervelend op momenten dus probeer ik in situaties waar ik me zo zal voelen na het blowen wat minder te roken of bijvoorbeeld alleen hasj omdat het daarbij minder is.
Ben zelf eigenlijk nooit echt gestopt, dus hierdoor is het niet veroorzaakt. Naar mijn idee kwam het door een minder fijne periode van mn leven waarin ik nog steeds veel blowde, want hierna is dit ontstaan.
Maar het blijft toch wel ontzettend lekker hoor :grin: :stoned: :mrgreen:

Sjupke

Newbie
Schijt aan! rook gewoon hashies, fack stoned zijn gewon chillen. dan ben je tenminste niet zo lam, maar chill je hem gewoon:grin:!

shrooms

Newbie
jep ik herken het :wink:
er bestaat niet echt een oplossing voor maar enkele tips zijn:
tijdje stoppen en dan terug herbeginnen
dure wiet kopen van bvb 12 euro of meer de gram
combineren met alcohol
veel blowen, of s'ochtends heeft ook wel iets meer effect
en proberen niet te veel eten na het gebruik want dan vind ik dat je high/stoned sneller verdwijnt
peace !

Drugsmeisje

Experimenterende gebruiker
komt waarschijnlijk door de thc die dan nog in je lichaam zit waardoor je minder stoned word.
ik smoke ook al heel lang , en het beste is , afwisseling houden, als je wiet weer op is koop elke keer andere wiet soort. Dat helpt wel je word altijd wel beetje stoned dan nog, oké niet zo erg meer als vroeger maar als nog wel beetje stoned :stoned: .
Wat ook goed is week stoppen met blowen en dan hasj gaan roken. gegarandeert dat je dan high word. of je maakt een mix joint van hasj en wiet ook goed te doen en je word er cookie van!! ik blow almiddels ook al 2 jaar dus ik weet wat ej voelt maar probeer het maar eens uit misschien helpt het ook bij jou :wink: !

Fantan

Experimenterende gebruiker
ik zou gewoon hasj gaan roken als ik jou was. word je niet zo fucked up stoned van als je word van wierie.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik zal proberen mijn steentje bij te dragen omdat ik ook een daily smoker ben.

Ik rook bewust alleen aan het eind van de avond wiet. Overdag blowen doe ik in principe niet, tenzij ik bijvoorbeeld 's avonds werk en ik ga nog langs een maat voor ik naar werk ga, maar zelfs dat komt maar HEEL zelden voor. Ik vind dat je optimaal van wiet kunt genieten als je 's avonds een jointje of een dopje rookt. Toen ik nog de hele dag rookte werd ik er gewoon een slacker van en de joints zijn dan ook helemaal niet lekker meer, alleen de eerste joint in de ochtend. Het is gewoon fijn om op te staan, je dagelijkse dingen te doen, te werken, boodschappen te doen, eten te koken en beetje het huis bijhouden en dan helemaal aan het einde van de dag met een filmpje of een muziekje erbij even lekker gaan zitten en gewoon je hoofd leeg te maken en geen zorgen te hebben. Die joint valt dan zooo lekker.

Om specifiek op het stoppen en daarna kut voelen van blowen in te gaan, ikzelf heb dat eigenlijk nooit ervaren. Ik ben meerdere malen gestopt voor een periode van 2 tot 4 maanden en 1x ben ik 1.5 jaar gestopt ivm met afronden studies en een ambitieuze stageplek. Daarna heb ik blowen weer opgepakt en genoot er van als voorheen. Ik heb wel een paar theorien over wat er zou kunnen spelen.

1- Het zou goed kunnen dat de periode dagelijks blowen geestelijk littekens heeft achtergelaten en dat je lichaam/geest nadat alle THC restanten verwerkt waren (duurt nogal even, het wordt opgeslagen in vetweefsels en dat bouwt zich op als je dagelijks blowt) een soort afweersysteem heeft achtergelaten. Stel de eerste weken/maanden na het stoppen voel je iets beter over jezelf en voel je een trots in het handelen in je leven zonder wiet. Misschien dat je onderbewustzijn protesteert als je weer begint te blowen omdat je er zo trots op was dat je gestopt was.
2- Je begint weer te hard. Onbewust doseer je hoger dan je zou moeten na een lange periode van niet roken. Als je jarenlang stevige joints gedraaid hebt en gewent bent er zo 1 of 2 op te roken en je stopt een half jaar, dan zul je als je weer begint waarschijnlijk uit gewoonte net zulke joints draaien als je vroeger gewent was. Probeer eens 2 of 3 goed hijsen te nemen van een joint en hem dan weg te leggen en even achteruit te gaan zitten, rook hem niet helemaal op.

Mijns inzien kun je 3 dingen proberen.

- Alleen aan het eind van de dag roken.
- Lager doseren, neem 2 of 3 hijsen van een joint zoals je gewent bent te draaien en leg hem weg.
- 2 Capsules 5-HTP nemen ongeveer een half uur voordat je gaat blowen. Google maar eens op 5-HTP en wiet. Interessante ervaringen.

W.F.L.

Badass junkie
Die 5-HTP is een slecht advies. 5-HTP wordt meteen omgezet naar serotonine en door een teveel aan 5-HTP kan serotonine-luiheid ontstaan (minder serotonine aanmaken op een natuurlijke manier).

Als je dagelijks blowt en je wilt dit probleem "oplossen" doe het dan niet met 5-HTP. Dat is gewoon niet om een lange periode dagelijks in te nemen. L-Tryptofaan kan wel.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik bedoelde ook niet voortaan voor iedere joint 2 capsules nemen. Gewoon een keer proberen om te kijken of je er dan anders stoned van word.

Ik dacht dat ik de enigste was met dat identieke gevoel.
Vroeger was ik een dailysmoker, ging altijd wel lekker op wiet, op een paar keren na. Sinds korte tijd blow ik minder en krijg de "feeling" van vroeger niet meer terug. Na een paar teugen ben ik al tamelijk stoned. Terwijl het soms niet relaxed is. Ik zat vaker stoned in de klas, en dan weet je totaal niet waar je mee bezig bent, krijg niets mee en ga me soms paranoïa gedragen ( ook niet de perfecte plaats om stoned te zijn ). Maar ik raad je aan om dan te stoppen met wiet, en hasj te proberen. Daar heb je geen last van de kenmerken die je benoemt. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie gehad en nog veel blow plezier!

GREETZ
JAPPIEKUSH

Bovenaan