Wiet op jonge leeftijd.

Lyco

Newbie
Hallo iedereen!
Ik heb hier een paar vraagjes over Wiet gebruik op jonge leeftijd, eerst wat over mezelf vertellen.
Leeftijd: 13 bijna 14.
Omgeving: Plaats waar veel mensen op jonge leeftijd beginnen met roken, blowen, en Harddrugs.
Klas: Veel mensen gebruiken drugs en/of roken.
Dat was een beetje informatie over mezelf, zoals ik al zei veel vrienden van mij die roken en blowen waarbij sommige ook XTC gebruiken. Ik zelf ben nu bijna 14 en zit in de 2e klas, ik ben begonnen met roken op de helft van het 1e jaar ongeveer en rookte toen 2 sigaretten per week ongeveer, tot een maand geleden rookte ik elke schooldag 1 a 2 sigaretten maar, in het weekend ongeveer een pakje. Nu ben ik tot mezelf gekomen dat ik wou stoppen met roken wat al een keertje was mislukt. maar nu ben ik er echt klaar mee omdat ik me leven niet wil verpesten aan roken. En ben ik dus sinds gister gestopt met roken, wat me zeker gaat lukken ik post over een weekje of het goed gaat of niet en waarom etc. Iets anders is dat ik in de 1e ook een keertje heb geblowt, waarbij ik tot aan het einde van de eerste ongeveer 6 joints heb gerookt (gedeelt met vrienden). Nu zit ik in de 2e en blow ik door de weeks helemaal niet meer en in het weekend af en toe, als ik bijvoorbeeld een feest heb blow ik soms 2keer. Laten we het erop houden dat ik in een week 2joints rook. Laatst vroeg iemand aan mij om een keer een pil te gebruiken, waarop ik toen misschien had gezegt want ik zou er over na denken.

Kort samengevat als je geen zin had om het te lezen :tongueout: :
Leeftijd: 13 bijna 14 jaar.
Rookt: Een pakje per week, sinds gister gestopt. Begonnen in eind eerste.
Blowt: 2 Joints per week.
HardDrugs: Nee, wou het wel een keer doen omdat een vriend het aan mij vroeg.

Wat vinden jullie hiervan?
Stoppen met blowen of niet of minderen? Ik vind het namelijk wel gewoon lekker en leuk met vrienden enzo. En ja of nee tegen de XTC? (een helft)

Groeten

jaapi

Belezen gebruiker
ik zou met blowen even wachten tot je een jaar of 16/17 bent, en dan met mate.

harddrugs (dus ook xtc) is iets waar je beter over kan beslissen als je een jaar of 18 bent.

groeten :)

Lyco

Newbie
Bedankt voor je reactie Jaapi!
Ik zat er al aan te denken om geen HD te gebruiken, het enige is dat stoppen met blowen niet zo makkelijk voor mij is. Dat komt omdat toch al mijn vrienden blowen en kinderen in mijn klas blowen en als hun een joint hebben doe ik eigenlijk altijd wel een pof mee. Ik ga die pil toch niet nemen en dan Blowen gewoon erg met mate.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Heel verstandig van je om geen XTC te nemen op deze leeftijd. Blowen erg met mate is beter dan veel blowen, maar ook af en toe blowen is op jouw leeftijd niet erg verstandig. Wie als puber geregeld een joint rookt heeft op latere leeftijd meer kans om schizofreen te worden. Een 3 x zo grote kans zelfs bleek uit onderzoek. Het is niet zo verstandig om dit risivo zelf te gaan verdrievoudigen. En dat doe je wel als je blowt. Zeker als je voor je 15de begint. Cannabisgebruik is eigenlijk pas na je 21ste verantwoord. Dan kan het nog wel een acute psychose uitlokken, maar je vergroot dan niet meer het risico om schiofreen te worden.

edblok2

Bewuste gebruiker
Drugs Infolijn zei:
Blowen erg met mate is beter dan veel blowen, maar ook af en toe blowen is op jouw leeftijd niet erg verstandig. Wie als puber geregeld een joint rookt heeft op latere leeftijd meer kans om schizofreen te worden. Een 3 x zo grote kans zelfs bleek uit onderzoek. Het is niet zo verstandig om dit risivo zelf te gaan verdrievoudigen. En dat doe je wel als je blowt. Zeker als je voor je 15de begint. Cannabisgebruik is eigenlijk pas na je 21ste verantwoord. Dan kan het nog wel een acute psychose uitlokken, maar je vergroot dan niet meer het risico om schiofreen te worden.

Je kunt schizofrenie niet opwekken door blowen, wel versneld laten intreden.

Ik heb hetzelfde als jij (:
Ben zelf ook 14, zit in het 3de, ik blow dagelijks met vrienden, ik zie wiet niet echt als een drugs.
Zelf heb ik geen last van het blowen.
Wel voorzichtig zijn met het experimenteren met andere drugs, zelf neem ik soms xtc op feestjes, en in de vakanties experimenteer ik met paddo's en andere psychedelica. Iedereen reageert anders op drugs, ken je eigen grenzen.
Wiet en andere drugs kunnen soms wel aanleiding geven tot een aantal mentale aandoeningen als je deze op jonge leeftijd gebruikt, maar dit komt zelden voor.
Gebruik gewoon altijd je verstand, en gebruik wiet tot dat je 16-17 bent, want die chemische brol vind ik persoonlijk soms ook wat te sterk (:

Drugs Infolijn

Professional
Je kunt schizofrenie niet opwekken door blowen, wel versneld laten intreden.

Blowen is waarschijnlijk niet de enige 'opwekker', maar het kan zeker wel een belangrijke factor zijn waardoor schizofrenie getriggerd wordt. Ook mensen zonder duidelijke aanleg lijken door cannabisgebruik meer kans te hebben op het krijgen van schizofrenie. Jongeren lopen hierbij waarschijnlijk meer risico dan volwassenen. Hoe vaker er wordt gebruikt, hoe groter het risico.

edblok2

Bewuste gebruiker
Een drugspsychose (getriggerd door het gebruik van wiet) is wat anders dan schizofrenie. Er is nog geen enkel bewijs geleverd dat blowen schizofrenie veroorzaakt bij mensen die het zonder blowen niet zouden hebben gekregen (dwz er dus geen aanleg voor hebben).

Drugs Infolijn

Professional
Een drugspsychose (getriggerd door het gebruik van wiet) is wat anders dan schizofrenie. Er is nog geen enkel bewijs geleverd dat blowen schizofrenie veroorzaakt bij mensen die het zonder blowen niet zouden hebben gekregen (dwz er dus geen aanleg voor hebben).

Natuurlijk is een drugspsychose iets anders dan schizofrenie. Er is wel degelijk bewijs dat blowen schizofrenie kan veroorzaken. In het rapport Risicoschatting cannabis 2008 staat het volgende:

Hoewel er nog steeds enige onzekerheid bestaat omtrent de precieze relatie tussen
cannabisgebruik en psychische stoornissen kan er toch een aantal conclusies hieromtrent
worden getrokken:

Cannabisgebruik draagt bij aan het ontstaan van schizofrenie. Er zullen dus nieuwe
gevallen van schizofrenie voorkomen die er niet zouden zijn geweest als er geen
cannabis was gebruikt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In datzelfde rapport word ook gemeld dat 'ooit' gebruik zorgt voor een vergrote psychose kans van 1,4.

''Ooit-gebruik van cannabis (ongeacht frequentie) is geassocieerd met een vergroot
risico op een eerste psychose (ongeacht definitie) met een factor 1,4''

Ook staat er dat er dus niet de conclusie getrokken kan worden dat blowen schizofrenie kan veroorzaken, maar dat hierbij talloze andere variabele factoren betrokken zijn.

Het is een correct rapport, en dient dus ook juist geïnterpreteerd te worden.
Bewijs is het dus bij lange na niet.

En aangezien een groot gedeelte van de onderzoeken gebruikt voor dit rapport afkomstig is uit Nieuw-Zeeland, Australië, Engeland en de Verenigde staten neem ikzelf het maar met een korreltje zout.

Dat blowen en psychologische en psychotische stoornissen verband kunnen hebben geloof ik wel, maar zoals het rapport zelf al meld zijn er een hoop andere variabele cannabis- of niet cannabis gerelateerde factoren nodig om psychische- of psychotische stoornis te ontwikkelen.

Edit:
Drugs Infolijn zei:
Blowen is waarschijnlijk niet de enige 'opwekker', maar het kan zeker wel een belangrijke factor zijn waardoor schizofrenie getriggerd wordt. Ook mensen zonder duidelijke aanleg lijken door cannabisgebruik meer kans te hebben op het krijgen van schizofrenie. Jongeren lopen hierbij waarschijnlijk meer risico dan volwassenen. Hoe vaker er wordt gebruikt, hoe groter het risico.
Deze post over het hoofd gezien, daarin staat wat ik bedoel, sorry.

Heey,

Harddrugs NIET doen, is echt slecht op jou leeftijd! Bij harddrugs zoals xtc en dergelijken is gewoon aan getoond dat het je hersenen beschadig, je serotonine blaasjes putten helemaal uit, sluit dit uit!!
Ik ben op mijn 15e begonnen met blowen (ben nu 17) en deed het eens in de week, in de zonder vaker. Dan weer een maandje even je lichaam "bij laten komen" en dat doe ik nu nog steeds, 2 jaar dus. Ik merk geen veranderingen in mijn cijfers (ik doe havo) en gaat nu goed. Als ik wil stoppen kan ik gewoon stoppen.
Wat ik zou doen:
Stoppen met roken (sonde van je geld)
en af en toe een jointje kan geen kwaad, en je rookt geen hele, maar een paar hijsjes, kan geen kwaad naar mijn mening. Een antibiotica kuur van een maand is naar mijn mening VEEL schadelijker dan afentoe even een jointje roken. Door de stad fietsen is ook schadelijk voor je, al die CO2 uitstoot.... maarja zo gaan we niet denken, dan heb je geen leven.
Af entoe een paar hijsje kan geen kwaad dus. Overigens nog een tip: zou je alcohol benuttigen, wacht hier ook mee, en vermaak je dan met wiet een avond, is veel minder schadelijk, heb ik zelf ondervonden :wink:

sinslord

Belezen gebruiker
Wiet veroorzaakt geen Shizofrenie.

Wiet kan als je aanleg hebt voor shizofrenie het iderdaad triggeren, ik vindt shizofrenie van wiet krijgen dat stellen net zo dom als stellen dat men kanker krijgt van roken of dat je er 2 jaar eerder dood van kan gaan terwijl stress nog een grootere sluipende dood is.

THC kan shizofrenie triggeren, tegelijkertijd neemt BCD de kans op shizofrenie weer weg.
Dus het gaat erom dat je goed gegroeide plant hebt met een balans van. waar geen BCD tenkoste van THC is gepompt.

Net als de gateway theorie bij blowen... dus ik ben aan de alcohol gegaan omdat ik begonnen ben met melk? TROLOLOL

Ik kan een heel lijstje opnoemen fast food,alcohol,onveilig sex,cola enzenz is ook allemaal erg erg slecht voor je maar dat mogen we zonder probleem tot ons toe dienen.

en ik verwacht al dat men aankomt met: Ja maar ja maar ja maar die 100 shizofrenie opnames dan perjaar door wiet? EHMUM? DOOR WIET? Je bedoeld dan door de gang van zaken zoals hoe ons maatschappij naar wiet kijkt en hoe men de thc hoger pompt tenkoste van bcd... zo moeilijk is een beetje met gezond verstand kijken toch niet? laat je niets wijs maken en bang maken door RIVM of overheid of wat dan ook en zoek it allemaal zelf uit.

En daarnaast als je niet "normaal" functioneerd hebben ze honderden pillen voor je zoloft,praxil,prozac en dan is dat weer slecht voor je maag wanden dus weer een pill voor je maagwanden en dat is weer slecht voor je bloed druk dus weer een pill daarvoor ja das allemaal gezond en daar is een leeftijds beperking vaak onvoorstelbaar :)

En daarnaast sterven je hersencellen en lever van alcohol gebruik bij matig gebruik al,
Dus shizofrenie krijgen is de nieuwe angst maar dom worden van alcohol gebruik is noproblem of? ik vindt men moet wel adequaat blijven, ik maak me net zoveel zorgen om shizofrenie als dat iemand zorgen maakt om zijn hersencellen bij alcohol gebruik NIET DUS.

overigens vindt ik dat men moet beginnen met blowen van 12jaar dan kom je ook niet zo snell in gevecht en kan je ontspannen studeren en lekker slapen savonds.

Een fijne jaarwisseling Sheeple :)

edblok2

Bewuste gebruiker
toen je vertelde niet te geloven in het feit dat je kanker kunt krijgen van roken ben ik afgehaakt. Troll.

sinslord

Belezen gebruiker
Fijn dat je toch de moeite neemt te reageren ondanks dat je vindt dat ik een troll ben.

Ik wil toch even wat recht zetten.

Ik had namelijk dit gepost:
Wiet kan als je aanleg hebt voor shizofrenie het iderdaad triggeren, ik vindt shizofrenie van wiet krijgen dat stellen net zo dom als stellen dat men kanker krijgt van roken of dat je er 2 jaar eerder dood van kan gaan terwijl stress nog een grootere sluipende dood is.

Ik zeg inderdaad dat de conclusie die over wiet wordt getrokken net zo dom is als het stellen dat je per definitie kanker krijgt van roken.

Je kan het inderdaad verkeerd interpreteren of draaien zoals je wilt dat er staat.
Maar het gaat nu om wat ik bedoel te stellen, en wat ik daarme wil zeggen is simpel,
Het is een FEIT dat als je rookt dat je NIET per definitie kanker krijgt, het werkte een "beetje" hetzelfde als wiet, je moet al aanleg hebben voor die specifiek groep kanker en dat wordt dan door roken inderdaad opgewekt.

K-rbo

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 jaar geleden diagnose gekregen van psychose, daarna en/of schizofrenie door mijn psychiater, neem er ook medicatie voor(invega) en volgens hem komt het door mijn jeugdig cannabisgebruik(was14). Nu, sinds mijn 25ste heb ik praktisch niet meer geblowd (hoogstens 1 maal per maand paar trekjes van iemand) daar ik aan de heroine zat. Ben nu 36 en heb een jaar of drie last van die psychoses.Zou ik dan niet veel eerder last moeten krijgen als het door cannabis komt, of is het door die heroine(wat niet waarschijnlijk is).Ik denk eerder dat mijn drugsmisbruik toen ik jong was er niet veel mee te maken heeft, maar ik kan verkeerd zijn.Wie zal het me zeggen?

sinslord

Belezen gebruiker
Ik kan daar geen antwoord op geven, verder geloof ik wel dat de doktor zegt dat it door "drugs" komt omdat dat it meest simplistische is aan tewijzen, Maar wie weet? inderdaad zeg je zelf al "wie zal het me zeggen"...

Verder is er niet echt een doel/bedoeling uit je vraag tehalen meschien dat teverduidelijken?

Verder spijt het me tehoren.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sinslord, waar lees jij dan: NIet blowen!!! daar word je schizofrenisch van!!

Het is precies zoals jij zelf al stelt: Wiet roken hóeft niets te veroorzaken, maar vergroot de kans wel.
Draai het in het rook voorbeeld eens om.Bij een zware roker (>1 pakje p/d) die op zijn 40e een longtumor ontwikkeld heeft hoeft het niet van het roken te komen.
Maar had die beste man/vrouw nooit gerookt, dan was hij/zij nu waarschijnlijk nog wel schoon.

Met blowen en psychische stoornissen precies zo.
Psychose? Hoeft niet percé door drugs te komen, maar drugs kan zeker wel de 'druppel zijn die de emmer doet overlopen'.

sinslord zei:
overigens vindt ik dat men moet beginnen met blowen van 12jaar dan kom je ook niet zo snell in gevecht en kan je ontspannen studeren en lekker slapen savonds.

Máár, gelukkig bewijs je jezelf hier wel een wijs man.
Of is het enkel een uitdagende uitspraak? Ik kan mezelf namelijk niet voorstellen dat dit serieus bedoelt kán zijn.
Mocht dit wel zo zijn dat zou ik je willen adviseren te stoppen met al je middelen gebruik, retard.
Denk je dat die invloedrijke maatschappij beter wordt als iedereen vanaf zijn 12e levensjaar gaan blowen? Ik gok dat we dan half Nederland in de psychiatrie gaan krijgen..

sinslord

Belezen gebruiker
Hey peptalk,

Ja wat je zegt is precies wat ik wil stellen, waarom ik mijn comment poste is omdat er teveel gedaan wordt van "angsten" en met statestieken komen maar niet met redens zoals wat ik vertel over hoe dat in america gaat opgepakt met wiet is keuze celstraf/afkick kliniek zodat men kan zeggen en mensen bang maken van zieje wel zieje wel versalvend! terwijl 3% er vrijwillig zit en 97% door de systeem.

Verder over dat 12jarige comment is beetje meenend en beetje grap, maar das puur aangezien hoe ons maatschappij gesteld is tegenwoordig met stress/ruzies you know it makes life more respect,

+Psychiatry is al een pot nat tbh, als men buiten "normaal" is heb je al etiketje.
+ waar ik lees shizofrenie niet blowen, is ook meer maatschappelijk men zegt je krijgt it dus waarom doe je it? maar same counts voor alcohol je gebruikt zonder erbij na tedenken wat consequenties zijn, dus niet elkaar in groepjes delen van beter en slechter maar meer gezond verstand en bewust zijnde dat wil ik eigenlijk bereiken.

Alleen om nou een simpele mening meteen te veroordelen en retard noemen dan heb ik zo van rook een jointje ipv :) scheelt hoop stress voor beiden en geeft toch een meer volwassen beeld dan schelden om een mening.
Ja toch? :P

Ps je zegt it zelfde als ik probeer tevertellen alleen jij hebt goeie woord kennis ik ben erg slecht in nederlands dus ik weet dat mij interpreteren al lastiger is, alleen als "wijs man" zou rekening houden daarmee wel zo prettig zijn.

K-rbo

Experimenterende gebruiker
Wat ik wel positief vind is dat je jezelf op jonge leeftijd in vraag stelt over je gebruik en de gevolgen ervan.De meeste doen maar mee met de hoop zonder zich vragen te stellen om dan een paar jaar later te beseffen dat ze eigenlijk niet zoveel weten over het middel dat ze gebruiken. Daarom is het nut van dit forums meer dan eens bewezen...

War je vraag betreft over wat ik bedoel met m'n vorige post is dat ik niet zeker ben of weed m'n psychose getriggerd heeft of niet.Maar toevallig ben ik wel psychotisch en op jonge leeftijd begonnen met weed...

Blijf jezelf in vraag stellen en probeer niet teveel met de hoop mee te lopen, maar vorm je eigen mening :) succes

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sinslord zei:
Hey peptalk,

Ja wat je zegt is precies wat ik wil stellen, waarom ik mijn comment poste is omdat er teveel gedaan wordt van "angsten" en met statestieken komen maar niet met redens zoals wat ik vertel over hoe dat in america gaat opgepakt met wiet is keuze celstraf/afkick kliniek zodat men kan zeggen en mensen bang maken van zieje wel zieje wel versalvend! terwijl 3% er vrijwillig zit en 97% door de systeem.

Verder over dat 12jarige comment is beetje meenend en beetje grap, maar das puur aangezien hoe ons maatschappij gesteld is tegenwoordig met stress/ruzies you know it makes life more respect,

+Psychiatry is al een pot nat tbh, als men buiten "normaal" is heb je al etiketje.
+ waar ik lees shizofrenie niet blowen, is ook meer maatschappelijk men zegt je krijgt it dus waarom doe je it? maar same counts voor alcohol je gebruikt zonder erbij na tedenken wat consequenties zijn, dus niet elkaar in groepjes delen van beter en slechter maar meer gezond verstand en bewust zijnde dat wil ik eigenlijk bereiken.

Alleen om nou een simpele mening meteen te veroordelen en retard noemen dan heb ik zo van rook een jointje ipv :) scheelt hoop stress voor beiden en geeft toch een meer volwassen beeld dan schelden om een mening.
Ja toch? :P

Ps je zegt it zelfde als ik probeer tevertellen alleen jij hebt goeie woord kennis ik ben erg slecht in nederlands dus ik weet dat mij interpreteren al lastiger is, alleen als "wijs man" zou rekening houden daarmee wel zo prettig zijn.

Je Nederlands is inderdaad slecht, dus lastig te interpreteren. Sorry als ik dat niet doe op de manier die jij voor ogen had. Ik lees gewoon wat er staat.
Over die woorden keus: Bij de meeste browsers zit tegenwoordig een spellingscheck, die controleert (net als bij Word) of de woorden en zinsopbouw kloppen.

Over de inhoud van je post: Dat vele systemen bedacht door Amerikanen niet werken/bull shit zijn ben ik zeker mee eens. Feit is wel dat de gezondheidszorg, verslavingsinstellingen en drugspreventie niet zo hecht met de overheid werken maar veelal onafhankelijke organisaties zijn. Daarom kun je er vanuit gaan dat de cijfers gegeven door de drugs info lijn kloppen.
Dat betekend niet dat alles wat in % gegeven word waarheid is, en dat bij elk cijfertje dat bekend gemaakt word geen mening of eigen gedachte ontstaan kan..

Maar jouw manier van denken is nogal radicaal pro cannabis..
Ik ben zelf ook altijd erg sceptisch over zulke dingen, maar wil nog wel de plus én minkanten onder ogen komen.
Bij mensen die anti drugs zijn zien alleen schadelijke gevolgen van drugs: Slecht voor je gezondheid, verslavend enz.
Uiteraard is dit niet het enige aspect van bijv. cannabis, maar het hoort er helaas wel bij.
Hoewel het enorm kan helpen bij veel aandoeningen, heeft niet iedereen in elke situatie er baat bij. Zeker geen kinderen waarbij bepaalde hersengebieden, extreem beïnvloedbaar door cannabisgebruik, nog volop in ontwikkeling zijn.
Om iemand een retard te noemen is inderdaad niet zo netjes, excuses daarvoor.
Dat laat maar weer blijken dat cannabis toch wel lichtelijke ontwennigsverschijnselen kan geven wanneer een elke dag blower dat 1 dagje niet doet. :stoned:

sinslord

Belezen gebruiker
Kijk dat is nou perfect, zoals je dat nu doet zo zou de wereld perfect zijn zonder mensen teveroordelen voor een mening of wens of droom die een invidu heeft of zou hebben,
Maar eerder de kijkt naar waarom iemand zo een behoefte of mening heeft.

Hmm dan vraag ik me af he peptalk meschien dat jij mij er mee kan helpen,
Ik heb deze filmpje gezien ik zal linken: http://www.youtube.com/watch?v=Ec7VLmSPHEQ

Hier gaat ook een stuk over dat in het nieuws en andere mainstream wordt gebracht al enkel jaren dat cannabis dus gateway en bla bla is maar ook dat de wetgeving dat is dus overheid,
Iemand kan oppakken die naar de rechter sturen de rechter geeft die persoon dan een optie Of je gaat naar de gevangenis of je gaat naar een afkick-kliniek (om alleen al wiet roken), bedoel je dat de afkick-kliniek onafhaneklijk is? want it doet precies wat de overheid wilt en it geeft de overheid/media ook erkenning met deze gang van zaken doordat 97% van de mensen "on"vrijwillig erheen worden gestuurd en maar 3% uit vrijwilligheid aan daadwerkelijk zijn cannabis verslaving aan tekomen. en dit is precies wat ik eigenlijk probeer recht tezetten.

Kijk ik kan inderdaad die word programma gebruiken om mij duidelijker temaken maar een robot kan niet voor me denken it kan vertalen en verduidelijken maar is dat nogsteeds naar de verhaal die ik bedoel? dat maakt it voormij moeilijk.

Ik kan je goed begrijpen dat ik Radicaal pro cannabis overkom en ik zou mezelf tegenspreken als ik daar niet mee eens ben, vergeet niet dat mijn bedoeling is mensen te Decriminaliseren en meer vrijheid tegunnen en niet elkaar in groepjes duwen. Ik zal nooit iemand veroordelen die blowd/alcohol/coke/lsd/fastfood/medicatie of welke persoonlijke keuze je ook maakt ooits veroordelen van goed of slecht noch tenlasten zijn van.

Liever Wijsheid en hulp en eerlijkheid.

Helaas is ons maatschappij niet zo maar om nou simpel te accepteren dat dat nou eenmaals zo is daar ben ik niet voor geboren.

Ik kan proberen maar helaas niet meer. en helaas kom je dan al gauw genoeg pro "Onderwerp"over.

Zo werd ik al pro:
*Homo
*religie
*Wiet
eigenlijk kan je me Pro alles noemen zodra ik merk dat mensen op een front worden onderdrukt en niet meer onafhankelijk kunnen leven doordat.

Daarom zei ik ookal het intresseert mij net zoveel dat ik van wiet shizofrenie kan krijgen of kanker van tabak kan krijgen als dat men iemand die alcohol drinkt daarvan de schadelijke consequenties krijgt en das eigenlijk totaal NIET men maakt liever plezier en terecht.

Ik ben wel erg radicaal als het gaat om WEL of NIET het moet niet zijn dat men onderscheid maakt tussen dit kan wel maar dat kan niet, zo van gamen is slecht das passief maar stil voor de tv zitten de hele avond is wel normaal, begrijp je mijn manier van denken?

Het is jammer dat Passie voor it leven en natuur verdwenen is onder indoctrinatie van hoe je moet denken wat normaal is wat je moet kopen en maar blijven consumeren until you get consumed youreself.

Groetjes van Sins

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bluuh, het blijft moeilijk doorheen lezen hoor!

Maar ik snap je verhaal, maar heb even geen tijd lange reply te geven.
Je bent niet radicaal, maar kunt slecht tegen onrechtvaardigheid.

Dat filmpje zal ik later eens bekijken, maar ik me maak me niet zo''n zorgen meer over de USA met zijn war on drugs. Heel de us is aan het decriminaliseren, en medi wiet is al in veel landen te krijgen. Ook is het bezit(tot maximaal XXX) en gebruik van cannabis in veel staten (en zo ook veel europese landen) niet meer strafbaar.

Wat me meer laat nadenken is het huidige Nederlandse beleid, dat in de aankomende paar jaar down the drain gaat.
Ook krijg ik het idee dat 'Nederland' de laatste jaren steeds negatiever tegenover cannabis gebruik gaat kijken. Vooral door de media, gevolgd door slechte beslissingen van de overheid...

Paperplane.

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Bluuh, het blijft moeilijk doorheen lezen hoor!

Maar ik snap je verhaal, maar heb even geen tijd lange reply te geven.
Je bent niet radicaal, maar kunt slecht tegen onrechtvaardigheid.

Dat filmpje zal ik later eens bekijken, maar ik me maak me niet zo''n zorgen meer over de USA met zijn war on drugs. Heel de us is aan het decriminaliseren, en medi wiet is al in veel landen te krijgen. Ook is het bezit(tot maximaal XXX) en gebruik van cannabis in veel staten (en zo ook veel europese landen) niet meer strafbaar.
Wat me meer laat nadenken is het huidige Nederlandse beleid, dat in de aankomende paar jaar down the drain gaat.
Ook krijg ik het idee dat 'Nederland' de laatste jaren steeds negatiever tegenover cannabis gebruik gaat kijken. Vooral door de media, gevolgd door slechte beslissingen van de overheid...
Klopt, in californie krijg je als je tot 5gram-1 ounce wiet hebt maar 100 dollar boete. en onder 5 gram krijg je niet eens een boete.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sinslord zei:
*Slecht tegen Onrechtvaardigheid kunnen* Klinkt zo slecht nog niet :P :stoned:

Beter dan radicaal ja :wink:

@ paperplane,

Jup, en zo werkt het ook in Tjechië en Zwitserland, en het schijnt dat je als local in Berlijn (stad) ook niet strafbaar bent met bezit tot ... gram.

Het gaat dus overal de goede kant op, behalve in hét wietland bij uitstek:(
Straks rijden wij naar België of Duitsland voor ons wietje in plaats van andersom!

sinslord

Belezen gebruiker
Ik hoop dat je Ongelijk hebt Pep, geen vervoer :(

Mss toch maar kweekkasje halen bij de smart, als zo ver is?

Lyco

Newbie
Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de reactie's.
Ik ben nu al 11dagen gestopt met roken, sinds 1 Januari.
Blowen doe ik af en toe op feestjes, en 1 a 2 joints doordeweeks.
Ik bedacht me ineens dat als ik op deze leeftijd als xtc zou gaan nemen, wat zou er dan gaan gebeuren op me 18e? Allemaal dat soort vragen gingen door me heen. Dus ik hou het nu gewoon bij blowen.

groeten.

Bovenaan