PepTalk zei:Het meeste effect uit het minste haal je door oraal de consumeren.
Of je dat dan met chocolademelk, cake, pizza of weet ik veel wat doet, maakt niet uit.
Een halve gram door de chocolademelk = even stoned als door een halve gram roken? Of even stoned maar dan veel langer...?PepTalk zei:Het meeste effect uit het minste haal je door oraal de consumeren.
Of je dat dan met chocolademelk, cake, pizza of weet ik veel wat doet, maakt niet uit.
Pieter210 zei:Een halve gram door de chocolademelk = even stoned als door een halve gram roken? Of even stoned maar dan veel langer...?
willemvaag zei:Ik zie altijd zoveel rook wegvliegen houdt het langer in dan goed voor me is. Denk vaak om een vaporizer aan te schaffen een goede degelijke mag misschien wat kosten maar ik wil geen tabak meer roken als het aan mij ligt. Nu heb ik een vraagje stel hem hier maar even wat zijn de voordelen aan vaporizen, maak me zorgen over de uitwerking ben bang dat ik niet meer lam stoned kan worden net als bij een normale joint. Maar zou ik dan als ik gaar wil worden en gooi er tabak bij in een verdamper en verdamp dat mee, werkt dat ook. Het gaat mij vooral omdat ik niet echt intenties heb om te stoppen met blowen maar wel met tabak roken. Wil oud en gezonder sterven heb al zoveel pep schade dus hoe minder schade hoe beter.. En ik zou me moeten schamen voor alle spelfouten die ik maak.
willemvaag zei:Dat wou ik weten of je er stoned mee kan worden maar nu heb ik genoeg aan een joint van 0.15 tot 0.2 max en dan wordt ik al goed stoned met de methadon erbij. Nu heb ik weer een vraag wat ik vast ook zo kan opzoeken maar heb niet veel zin om dat te doen. Hoeveel gooi je per keer dat je verdampt in de verdamper meer als kwart gram of ligt dat eraan wat je wilt voelen?
Smokey046 zei:Hey Pep, even een bijkomend vraagje,
Als je bv. een happy pizza maakt, proef je dan een invloed van de wiet die je erbij doet?
Bij cake was dit toen niet het geval, maar geld dit ook voor de rest?
En hoe lang moet de wiet dan in de olijfolie intrekken? Is bijvoorbeeld 5 minuten lang zat?dupont zei:Als het maar flink vet is kun je het gebruiken. Voor een pizza zou je ook kunnen opteren voor een olijfolie waar je je hash of wiet in laat trekken, evt met een spaans pepertje of een teentje knoflook... en dan over je pizza heen sprenkelen. Echt italiaans maar met een NL twist! Leef je uit![]()
Pieter210 zei:En hoe lang moet de wiet dan in de olijfolie intrekken? Is bijvoorbeeld 5 minuten lang zat?dupont zei:Als het maar flink vet is kun je het gebruiken. Voor een pizza zou je ook kunnen opteren voor een olijfolie waar je je hash of wiet in laat trekken, evt met een spaans pepertje of een teentje knoflook... en dan over je pizza heen sprenkelen. Echt italiaans maar met een NL twist! Leef je uit![]()
PepTalk zei:Een sprenkeltje olijfolie over de pizza gaat natuurlijk nooit werken..
Je gooit er hoogstens een el op (en da's al een hele vette pizza wanneer er ook kaas op zit) en daarin zit nooit genoeg om je stoned te krijgen.
dupont zei:Volgens mij kan deze post onderhand de crea topic in![]()
Zeer nuttig, dank!dupont zei:Pieter210 zei:En hoe lang moet de wiet dan in de olijfolie intrekken? Is bijvoorbeeld 5 minuten lang zat?dupont zei:Als het maar flink vet is kun je het gebruiken. Voor een pizza zou je ook kunnen opteren voor een olijfolie waar je je hash of wiet in laat trekken, evt met een spaans pepertje of een teentje knoflook... en dan over je pizza heen sprenkelen. Echt italiaans maar met een NL twist! Leef je uit![]()
Even wat bronnen op de internets geraadpleegd. Tijd van intrekken varieert van 30 min tot een etmaal (let op, mogelijk brandgevaar bij 24 uurs bereiding!). Een exacte temperatuur kon ik niet vinden maar de algemen consensus is: vooral niet te heet. Het kleinste pitje van je fornuis op de laagste stand gok ik zo, of als je dat niet vertrouwt kun je au bain marie proberen (pas op met droogkoken van de pan met water).
Hier is een aardige pagina over knipafval met boter, zou niet veel uit moeten maken AFAIK, met hash en olijfolie is eenvoudiger...: http://growguide.wietforum.nl/Wietboter
En een mooi uitgebreid artikel van Erowid, over het algemeen erg betrouwbaar (Engels) http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... cle1.shtml
Bevat naast recepten voor wietboter ook aanwijzingen voor verantwoord (wat haat ik dat woord eigenlijk) gebruik ervan.
Begin met een kleine hoeveelheid en test of je het wat vindt voordat je grammen tegelijk in pakjes boter of flessen olie gaat laten trekken.