Wiet Stilte

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ik heb iets ondervonden wat ik echt heel jammer vindt.

Als ik met 1 iemand anders ga blowen (als we dus met zn 2en zijn) soms ook zelfs als er meer zijn, en ik ben goed stoned ?

Dan ben ik altijd helemaal stil, en kijk ik alleen maar naar de wereld, en we praten amper. Ik zeg echt niets meer uit mezelf, ik word er helemaal stil van, en dat is echt jammer want daardoor is het eigenlijk best kut voor me om met anderen te blowen, omdat ik er dus zo kapot stil van wordt, dit was eerst nooit zo, ik werd normaal altijd wel wat praterig enzovoort.

Maar de laatste tijd wordt het dus altijd zo dat ik er veeeelste rustig en stil van wordt !

Kan ik hier iets aandoen ? waardoor ik van wiet niet elke keer helemaal stil wordt ?

Ik hoop echt dat iemand mij hier meer over kan vertellen. (Let op : de wiet die ik op zulke momenten rook, is behoorlijk sterk.)

Snowblind

Belezen gebruiker
Dat je dicht slaat kan met je stemming te maken hebben.
Heeft niet specifiek met wiet te maken. Zo word ik zelf regelmatig met stomheid geslagen als ik cocaïne snuif.
Kan dan geen fatsoenlijk woord meer uitslaan. Als ik maryuana rook krijg ik meer last van spraakverwarring: kies dan vaak verkeerde woorden. Vork i.p.v. mes, glas i.p.v. kopje. Dat soort storingen.

Kan ook met de soort wiet te maken hebben. Sommige planten geven een sedatieve, zeg maar kalmerende werking af, terwijl andere een meer (psycho-)actieve werking hebben. Misschien heb je wel een mega-kalmerende variant gepaft. :smoke:

Koekwaus026

Experimenterende gebruiker
Je moet niet te veel blowen, doe het bv alleen in de avond, of weekend, of drink er een biertje bij geloof me dan ga je meer praten :wink: good luck, maaaar ik moet erbij zeggen dat als je bv amnesia rookt, of opkomende OG kush, dat je wel stil word je heb dat zelf ook weleens als ik OG kush rook :wink: gz koekwaus

mario1223

Heb ik ook wel eens.. dan begin ik gewoon naar een bepaald punt te staren en dan zit ik makkelijk 5/10 min te staren na te denken... niet super leuk als je met een ander bent inderdaad.. kan ook betekenen dat wiet niet echt iets voor jou is of blow je regelmatig en langer? misschien beter om eens andere wiet te halen, als je sativa had toen je dichtsloeg koop je indica en andersom.. hoop dat ik je kan helpen

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nogal een bekend verschijnsel bij wiet. Wiet staat er nou niet bepaald om bekend dat je er heel sociaal van wordt, zeker als veel gaat blowen of sterke wiet hebt. Het verschilt ook zeker wel per wiet soortje. Persoonlijk wordt ik van sativa wat energieker en kan dan soms ook nog wel redelijk slap lullen, van indica wordt ik vaak erg loom en wil dan gewoon liggen en staren.

Dus probeer eens een minder sterk wietje of ander soortje, of probeer eens hasj. Anders zul je moeten accepteren dat wiet je niet sociaal maakt, gek is het niet wat dat geldt voor bijna iedereen.

Koekwaus026

Idd probeer eens wat hasj, ik rook nog alleen maar hasj tegenwoordig en ik weet precies wat jij bedoeld hasj daar in tegen bevalt me nu echt prima vooral de Temple Polm en Sahara.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan me nog herinneren dat ik zo'n 10 jaar terug voor 't eerst (en laatst) een vaporizer gebruikte. Ik had toen nog enkel ervaring met wat voorgedraaide jointjes roken en zelfs dat ging me slecht af (tabak roken vind ik niks). Meerdere van die grote zakken wietdamp geïnhaleerd toen en dat sloeg dus natuurlijk veel te hard in. Heb er toen de hele avond doodstil bijgezeten (in gezelschap van 4 man). Dat was de meest awkward avond van m'n leven. Ik had 0,0 sociale skills en voelde me een complete autist. Toen die anderen me wat vroegen kwamen er gewoon geen gedachten in me op, dus ik had gewoon letterlijk niets om terug te zeggen.

Ik heb het nog steeds wel een klein beetje met sterke wiet (Amnesia Haze), maar dat is niet zo erg en stelt niets voor bij die keer. Ik denk dat ik gewoon veel teveel had genomen toen.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Bekend verschijnsel van wiet inderdaad. Toen ik nog 24/7 zo skaffa als een aap had werd ik soms zelfs een beetje paranoia als ik in grote groepen was. Hasj werkt minder sedatief en een andere mogelijkheid is om gewoon minder te blowen.

mvematthaus

Belezen gebruiker
mario1223 zei:
Heb ik ook wel eens.. dan begin ik gewoon naar een bepaald punt te staren en dan zit ik makkelijk 5/10 min te staren na te denken... niet super leuk als je met een ander bent inderdaad.. kan ook betekenen dat wiet niet echt iets voor jou is of blow je regelmatig en langer? misschien beter om eens andere wiet te halen, als je sativa had toen je dichtsloeg koop je indica en andersom.. hoop dat ik je kan helpen

Precies dat, dan kan ik zooolang naar iets staren he !!

[b} "Ik ben 1 jaar lang wel verslaafd geweest aan wiet, en toen blowde ik dagelijks, maar sinds 5/6 maand blow ik alleen nog afentoe (1x per 2 week ofzo)"

Zou het kunnen dat omdat ik 1 jaar ZOVEEL geblowd heb, dat ik er nu alleen nog maar stil van word ? [/b]

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mvematthaus zei:
Dan ben ik altijd helemaal stil, en kijk ik alleen maar naar de wereld, en we praten amper.
mvematthaus zei:
Ik zeg echt niets meer uit mezelf, ik word er helemaal stil van
mvematthaus zei:
daardoor is het eigenlijk best kut voor me om met anderen te blowen, omdat ik er dus zo kapot stil van wordt
mvematthaus zei:
Maar de laatste tijd wordt het dus altijd zo dat ik er veeeelste rustig en stil van wordt !
mvematthaus zei:
Kan ik hier iets aandoen ? waardoor ik van wiet niet elke keer helemaal stil wordt ?
Allemachtig, je bent niet stil te krijgen...

Andijvie

Newbie
Ik zelf weet niet zo veel van wietsoorten af en de verschillende werkingen, maar ik herken jouw probleem. Bij mij is het echter alleen zo dat ik stil word wanneer ik dit zelf wil. Ik blow regelmatig met een groep jongens en af en toe ook eens met één goede vriend. Vaak kiezen wij hiervoor een plekje in het bos voor uit waar je ontzettend goed kunt relaxen. Wanneer ik weet dat ik 's avonds ga blowen, en wanneer ik dus de coffeeshop in wandel om wiet te halen dan kan ik mezelf al 'vertellen' wat ik vanavond wil doen. Wil ik over bepaalde dingen praten? Dan denk ik daar vantevoren gewoon aan. Wanneer ik gewoon lekker in mezelf wil zijn en wil nadenken over de wereld, filosofische gedachten, of wat dan ook, dan stel ik mezelf daar voor open. Soms doe ik dit wanneer ik met een groepje jongens ben, maar ook wanneer ik alleen blow of met één persoon.

Misschien een tip voor jou om er voor te zorgen dat je lekker kunt praten in plaats van nadenken en kijken:

- Neem iets lekkers te eten en drinken mee, (en regel dat anderen dit ook doen, anders ben je zo door je voedsel heen :P )
- Zorg voor muziek die jij fijn vindt. Wanneer ik graag wil 'spacen' luister ik naar psychedelische rock of deep house, wanneer ik echter wil kunnen lachen en praten dan luister ik meer 'vrolijkere' muziek zoals punkrock of trap/house, iets waar je 'actief' op kunt bewegen en/of meezingen. :rock:
- De juiste omgeving is denk ik ook een cruciaal punt. Wanneer wij in het bos blowen is het vaak stiller dan wanneer we op de skatebaan rondhangen. Op de skatebaan zie je vaker opmerkelijke dingen dan in het bos. Ik denk dat het dus ook aan de omgeving kan liggen. Je moet je er echter wel op je gemak voelen, want blowen op een plek waar jij je niet op je gemak voelt is niet echt bevorderlijk voor de sfeer.
- Wat ik bij mezelf trouwens ook op heb gemerkt is dat ik aanzienlijk meer praat wanneer ik een (paar) jointje(s) rook en daarna wat alcohol drink. Mijn lichaam voelt dan nog wel aan als een zandzak maar ik volg alles rondom mij heen wat actiever en dan is er dus ook meer gespreksstof.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en hoop dat ik iets kan leren van alle andere reacties in dit topic!

Bovenaan