Wiet vaporizer?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dit jaar gaan ik en mijn parntner wel nog es wat wietjes roken na een lange stop. Jointjes rollen met tabak of puur ben ik geen voorstander meer van. Wil het wat gezonder doen en zo weinig mogelijk verbrandingsstoffen binnen krijgen.
Ik zag online al een dik aanbod aan vaporizers. Kosten die hoogwaardige dingen toch een aardig centje om af en toe een blowtje doorheen te jagen. Nu is de interesse voor een vaporizer.

Zijn er hier leden die wiet vapen met een vaporizer? Is zo'n duur ding noodzakelijk voor smakelijk gebruik met een mooie high? En wat zijn goeie vaporizers?

Linkjes delen mag, weet dat dit in het verleden wel es besproken is maar vind niet meteen alle apparte posts.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb de focusvape pro S, met waterbubbler erbij. Prima tevreden over, 120 euro voor betaald dacht ik, met extra batterij.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb de focusvape pro S, met waterbubbler erbij. Prima tevreden over, 120 euro voor betaald dacht ik, met extra batterij.

Screenshot_20220120-160059_Chrome.jpg

Deze bedoel je? Ziet er inderdaad een leuk toestelletje uit. Ook handig dat de temperatuur willekeurig kan ingesteld worden tot 240 graden. Is het onderhoud makkelijk van deze?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bekijk bijlage 35677

Deze bedoel je? Ziet er inderdaad een leuk toestelletje uit. Ook handig dat de temperatuur willekeurig kan ingesteld worden tot 240 graden. Is het onderhoud makkelijk van deze?
Die ja! Ik vind het een fijn dingetje.

En onderhoud.. HAHA. Je hebt net tussen de regels door kunnen lezen dat ik mild teleurgesteld was dat er geen paddo's in m'n auto groeien, hoe denk je dat ik met m'n vaporizer om ga? 🤣

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Die ja! Ik vind het een fijn dingetje.

En onderhoud.. HAHA. Je hebt net tossen de regels door kunnen lezen dat ik mild teleurgesteld was dat er geen paddo's in m'n auto groeien, hoe denk je dat ik met m'n vaporizer om ga? 🤣

Ok dan gaat dat ding best wel lang meegaan dan als het jou overleeft 🤣.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ok dan gaat dat ding best wel lang meegaan dan als het jou overleeft 🤣.
Precies!

Nee grapje, ik maak de mijne echt wel eens schoon. Toch al twee keer in de driekwart jaar dat ik hem heb. Véél vaker dan m'n auto dus!

Nou kom ik op een avond ook niet veel verder dan drie hijsjes, op een heel wilde avond 5. En dat eens in de twee weken, mogelijk nog iets minder. Dussssss waarschijnlijk moet je hem als je wel beetje met ruggegraat hijst wel vaker schoonmaken. Tenzij je wil dat er paddestoelen in groeien dus 😁

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Wij hebben hier ook een vape en dat werkt goed.
Hangt er volledig vanaf hoeveel je rookt welke vape je zou "moeten" kopen. Als je veel rookt is het zeker een grotere investering waard. Als je puur thuis rookt en niet perse een portable vape wilt, dan zou ik zeker een desktop vape overwegen.

Vapen is gezonder en op de termijn ook goedkoper. Ook merk ik, door de afwezigheid van tabak, dat ik minder snel moe en stoned word met vapen en eerder een fijne high krijg.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Storz & Bickel is naar mijn mening hands down het beste vaporizer merk (ik ben fanschaap :tongueout:)

Ze zijn prijzig, maar het geld zeker waard! Schoonmaken is erg goed te doen en reserve onderdelen heb je in no time via de post binnen. De airflow is ook erg goed, wat de vape ervaring erg goed maakt.

Ik heb wel eens een 100 euro portable vaporizer (de storm) geprobeerd, maar ik vind de airflow matig, wat afdoet aan de ervaring, maar je wordt er wel knetter van. Verder op zich wel een prima model.

Als je een regelmatige smoker ben dan zou ik zeker investeren in een high end (Storz & Bickel! :tongueout:) model!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Precies!

Nee grapje, ik maak de mijne echt wel eens schoon. Toch al twee keer in de driekwart jaar dat ik hem heb. Véél vaker dan m'n auto dus!

Nou kom ik op een avond ook niet veel verder dan drie hijsjes, op een heel wilde avond 5. En dat eens in de twee weken, mogelijk nog iets minder. Dussssss waarschijnlijk moet je hem als je wel beetje met ruggegraat hijst wel vaker schoonmaken. Tenzij je wil dat er paddestoelen in groeien dus 😁

Ben iemand die het wel na 1 sessie meteen schoonmaakt ^_^.

We roken hier sowieso de sterkere soorten gewend maar na een dikke wietstop van 1 jaar zal dat ook niet meer dan enkele hijsjes zijn. Daarom dat ik vooral een middenweg zoek tussen de low budget en high end vapes.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wij hebben hier ook een vape en dat werkt goed.
Hangt er volledig vanaf hoeveel je rookt welke vape je zou "moeten" kopen. Als je veel rookt is het zeker een grotere investering waard. Als je puur thuis rookt en niet perse een portable vape wilt, dan zou ik zeker een desktop vape overwegen.

Zoveel gaat er niet gerookt worden. 1 keer om de zoveel weken om de tolerantie laag te houden. En meestal verplaatsen we ons dan wel naar buiten.

Vapen is gezonder en op de termijn ook goedkoper. Ook merk ik, door de afwezigheid van tabak, dat ik minder snel moe en stoned word met vapen en eerder een fijne high krijg.

Daarom wil ik het ook zo doen. En schijnt met 0.1 dat je best wel deftig high/stoned kan worden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Storz & Bickel is naar mijn mening hands down het beste vaporizer merk (ik ben fanschaap :tongueout:)

Ze zijn prijzig, maar het geld zeker waard! Schoonmaken is erg goed te doen en reserve onderdelen heb je in no time via de post binnen. De airflow is ook erg goed, wat de vape ervaring erg goed maakt.

Ik heb wel eens een 100 euro portable vaporizer (de storm) geprobeerd, maar ik vind de airflow matig, wat afdoet aan de ervaring, maar je wordt er wel knetter van. Verder op zich wel een prima model.

Als je een regelmatige smoker ben dan zou ik zeker investeren in een high end (Storz & Bickel! :tongueout:) model!

Die is vet prijzig ja 🤣.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zoveel gaat er niet gerookt worden. 1 keer om de zoveel weken om de tolerantie laag te houden. En meestal verplaatsen we ons dan wel naar buiten.

Daarom wil ik het ook zo doen. En schijnt met 0.1 dat je best wel deftig high/stoned kan worden.
Dan zal de focusvape echt wel voldoen hoor! Ik gebruik m ook wel binnen, dat ruik je dus niet. Ook mensen die erbij zijn niet. Miss iets kruidige wel, maar geen wietwalm

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dan zal de focusvape echt wel voldoen hoor! Ik gebruik m ook wel binnen, dat ruik je dus niet. Ook mensen die erbij zijn niet. Miss iets kruidige wel, maar geen wietwalm

Dat is ook wel een mooi voordeel! We deden het altijd buiten of in het tuinhuis omdat de geur van een joint de gehele woonkamer vult.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dan zou ik zelf de Arizer Pro 2 aanraden.
Vind hem onder andere erg prettig met de lange accuduur die hij heeft en de verschillende mondstukjes.

Qua prijs kwalitieit valt deze in de range van deze van plopje. Ook eentje om op het lijstje te plaatsen. Is de tempetatuur ook regelbaar per graden of in standen?

Alle suggesties zijn welkom. Ik vergelijk graag.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Qua prijs kwalitieit valt deze in de range van deze van plopje. Ook eentje om op het lijstje te plaatsen. Is de tempetatuur ook regelbaar per graden of in standen?

Alle suggesties zijn welkom. Ik vergelijk graag.

De temperatuur is regelbaar tot 220 graden dacht ik. Je kan hem zelf per graad warmer of kouder zetten.

Kleine Bosbeer

Experimenterende gebruiker
Zeer tevreden van de Arizer Air.

Ik gebruik nog steeds (al ruim 5jaar ondertussen) de eerste versie. Die heeft 5 vooraf ingestelde temperaturen, de nieuwe versie kan je per graad regelen.
Grootste voordeel leek mij toen de verwisselbare batterij. Wat -zeker in gezelschap- een voordeel is. Het toestel kan je anderzijds ook gebruiken terwijl de batterij oplaadt.

Den Air heeft nauwelijks onderhoud. Voor gebruik tik ik de kruimels er uit. En één keer in het jaar eens met isopropanol uitkuisen (als dat al nodig is). Enkel de glazen pijpjes kuis ik geregeld. De wiet-olie die zich daarin verzamelt na veelvuldig gebruik, laat ik eerst oplossen in melk (drie pijpjes die troebel zien van de olie zijn een goede dosis, lol) en daarna reinig ik ze in isopropanol-alcohol. Nauwelijks werk aan.

Er gaat een vrij beperkte hoeveelheid kruid in (enkel droog overigens). Wat mij betreft voldoende voor 1 of 2 personen.

Via adapters van EasyFlow kan je het toestel ook gebruiken met waterpijpen en andere bubblers, wat het verdampen toch wel intrigerender maakt. EF heeft ook glazen pijpjes met een verbeterde airflow (wat mij betreft het enige minpunt van de Arizer Air of beter: van de originele glazen pijpjes).

Goede smaak, goede high, handig in gebruik... zeker een aanrader.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Ik heb de Arizer Extreme Q en de Pax 3 vaporizer.

De Arizer Extreme Q omdat deze vrij goedkoop is voor een "desktop" vaporizer. Ik gebruik voornamelijk de ballon, ik vind die slang helemaal niks.
Ook leuk om zo'n ballon te delen in een groep met vrienden!

De Pax 3 is vooral een portable stealth vaporizer. Als je het model opzoekt heb je niet meteen door dat het een vape is. Ik vind dit persoonlijk een fantastische vape! Deze zou ik zo nog een keer kopen. De bijbehorende app is een leuke toevoeging.

Hiervoor ook de Flowermate v5 mini pro en de Boundless CFC gehad. Deze waren wat minder en ook wat goedkoper dan de bovenstaande vapes.
Ik citeer mijzelf even uit een ander topic! :)

Ik heb deze, bevalt heel goed, echter is het klemmetje aan de onderkant los geraakt nadat ik hem liet vallen, waardoor de batterij er steeds uit viel, maar een beetje duct tape heeft dat probleem ook verholpen :P Vooral als je op zoek bent naar iets wat niet al te duur is in aanschaf een prettig ding.

Vooral heel belangrijk om je wiet niet volledig op te roken tot het zwart wordt, dan komen er alsnog schadelijke stoffen vrij. Deze gaat automatisch na 4 a 5 minuten uit, ik zet hem dan 3 keer aan, dan is het echt wel klaar.

Verder gewoon elke keer als je de wiet vervangt goed schoonmaken, en eens in de zoveel tijd de onderdelen loshalen en een deep clean geven, er hoopt zich vanbinnen toch een hele hoop pikzooi op, en je merkt ook dat je wat harder moet zuigen als je dit niet doet. Ik haal hem dan gewoon helemaal uit elkaar en leg alle onderdelen een tijdje te weken in een sopje water+dreft, ff met een wattenstaafje de troep eraf wassen and ur good to go (niet het mondstukje vergeten, met een plat pincetje of een ander klein voorwerp kun je daar vaak ook veel troep uit schrapen)

PerfectChaos

Experimenterende gebruiker
Volledig eens met een Arizer Solo II, wat een top apparaat. Accuduur als een beest, en de glazen pijpjes zijn super makkelijk schoon te maken in een beetje IPA of spiritus. En de smaak... Heerlijk

Wellicht eens op Reddit r/vaporents kijken, daar wordt de Solo II ook geprezen (wat oudere posts).

Bovenaan