Wiet verlsaving

Marof

Newbie
Beste mede drugsgenieters (goh, wat formeel..),

Ik ben een 20 jaar oude jongen die zo rond het eind van middelbare schooltijd in aanraking ben gekomen met wiet zoals de meeste van ons. Rond die tijd was ik net 17, het begon onschuldig maar een jaar later zat ik elke dag wel te blowen. Eerst was het ontzettend leuk, ik en mijn vrienden hebben er erg van genoten. Maar op een gegeven moment zag ik in dat iets mis was, we blowde alleen nog maar en zonder wiet hadden we geen zin. Steeds vaker werden we geïrriteerd om niks en maakten we andere blowers belachelijk en noemden hun junks (mensen projecteren zichzelf vaak onbewust op anderen).

Na 2 jaar elke dag geblowd te hebben heb ik de vriendschappen met mijn 3 boys afgehaakt om te stoppen, en nu ben ik ruim 6 weken gestopt. Het voelt best goed en ik kan me veel beter concentreren op school. Ik studeer aan de HBO dus dat vereist veel inspanning en moeite, ik denk dat dit niet met veel blowen te combineren is. Dus ik ben erg blij dat het nu zo goed gaat en volgens mij ga ik mijn eerste jaar halen.

De zomervakantie komt eraan en ik wil graag volop genieten daarvan als ik over ga! Daarom heb ik besloten om truffels te nemen voor de tweede keer (1e keer was 2 jaar terug) en ik kijk er erg naar uit. Daar heb ik verder ook geen problemen mee qua verslaving, maar ik vraag me nu af of het verstandig is om misschien nog te blowen in de vakantie? Ik ben hier om daarvoor advies te vragen.

TL;DR: Twee jaar elke dag geblowd, 6 weken afgekickt. Is het veilig om weer te blowen in mijn zomervakantie?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op Drugsforum :)

Ten eerste natuurlijk een schouderklopje, na zo'n periode stoppen vergt toch zeker wel wat doorzettingsvermogen!

Verder, de vraag die je stelt is de bekende vraag. Ik was verslaafd, nu niet meer. Kan ik af en toe nog veilig gebruiken? Het korte antwoord is nee. Het lange antwoord:

Als je sterk genoeg bent is het natuurlijk mogelijk om af en toe eens te blowen, maar je verleden laat wel duidelijk merken dat je verslavingsgevoelig bent en dus makkelijk in een verslaving vervalt. Het is een hele grote valkuil en dus ook echt wel een groot risico wat je neemt door weer te gaan blowen.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als wat jij verteld. Tegenwoordig blow ik weer af en toe, maar ik merk wel dat het echt oppassen is. Maandenlang blijft het bij eens in de één a twee weken, tot er een keer een slechte periode komt en ik nog wat hasj over heb van het weekend. Het is me nu twee keer gebeurd sinds ik gestopt ben, dat ik zo maar weer een week elke dag blow. Vervolgens realiseer ik mezelf wat er gebeurd en stop ik weer.

Ondanks dat ik dus écht niet meer elke dag wil blowen, lijkt er toch af en toe een moment te komen dat ik die kant wel weer op glij. Gelukkig heb ik het tot nu toe elke keer op tijd een halt kunnen toeroepen, maar eenmaal verslaafd geweest blijf je echt een risicogroep.

Mijn verhaal geld dus ook absoluut voor jou, ondanks dat je misschien het gevoel hebt dat je het wel aankunt. Je kunt dus op het randje gaan lopen, maar blijf wel bij elke stap realiseren dat je er niet vanaf wilt glijden...

Marof

Newbie
Hey Smartie thanks voor de reply. Ik had wel zo een verhaal verwacht, en het is een moeilijk iets om goed mee om te gaan. Vooral voor mensen als onszelf. Eigenlijk heb ik het nu te druk om hierover na te denken en ik kan pas over 2 weken weer misschien blowen want dan heb ik vakantie.

Bedankt voor je verhaal en tips, ik zal het gebruiken bij mijn besluit.

Bovenaan