Wiet verslaving en honger/dorst

fr4s13r

Newbie
Afkicken van wiet. Doe het nu!
Hierbij moet u niet denken aan de drang om high te worden, maar echt een fysieke drang, zoals honger en dorst.

Ik las dit in de topic "tips om af te kicken".
Moet ik hierbij gaan denken aan het niet honger en dorst hebben wanneer je niet blowt?
blow zelf al 7/8 jaar. maar niet echt constant soms iedere dag of meerder keren per dag. en soms dagen achter mekaar niet. kan niet echt zeggen dat ik moeite heb om er dagen mee te stoppen. vind het wel moeilijk om nee te zeggen tegen een jointje als er gelegenheid tot is.

Maar last dit stukje over honger en dorst en heb zelf laatste tijd wel dat ik minder eetlust heb en dagen achter mekaar vrij weinig hoef te eten, maar heb hier nooit echt bij stilgestaan dat dit wel eens door het blowen kon komen.

pwooppwoop

Experimenterende gebruiker
en waar heb je dat dan gelezen?
zit er zelf ook al lange tijd mee dat ik echt een pak minder eet als vroeger maar toch zelden honger heb, eigenlijk ook nooit bij stilgestaan dat dat wel is door het blowen zou kunnen komen
is trouwens ook al meerdere jaren geleden dat ik nog is een dagje niets heb geblowd

wazig

Newbie
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Eerst at ik op een werkdag 8 boterhammen en tegewoordig hooguit 5.'
Heb wel eens gedacht van hmm miss komt dit door het dagelijks blowen.
Maar heb er idd ook niet echt bij stilgestaan.
Dit blijf ik even in de gaten houden!

grun

Mijn ervaring is na 10 jaar actieve verslaving dat me eetlust er enorm op vooruit gegaan is, ook smaakt eten me weer.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het blowen de reden zou kunnen zijn. Ik ben 17 en gebruik nu ongeveer anderhalfjaar dagelijks. Zo'n jaar geleden merkte ik dat de zin in eten verdween en dat het eten onder de middag tijdverspilling leek. Soms had en heb ik met een boterham of 2 al voldoende. Maar vaak eet ik gewoon niet tijdens de middag. Wetende dat ik ook nooit ontbijt maak ik me er wel zorgen om. Ik voel ook dat ik minder kan eten. Na een warme maaltijd zit ik echt gewoon vol. Met drinken heb ik geen probleem. Maar ik ga er nu nog meer op letten en wanneer ik merk dat ik gewicht begin te verliezen zal ik toch iets moeten doen..

Bedankt voor je post! Ik was er niet naar op zoek maar nu ik het gevonden heb voel ik me beter :)

Anton

Dan begin ik morgen te blowen... want ik zuip mij de hele dag te pletter :beer:

2,5 liter is toch wel het minimum voor mij volgens mij.... :confused: En dan heb ik het niet over alcohol, maar cola, melk, water, crystal clear enz...

pinnes

Belezen gebruiker
Het schijnt dat weinig eten de levensverwachting doet stijgen. Ikzelf krijg altijd honger en dorst als ik heb geblowd. Niet tobben!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dat is toch gek hé, dat je ondanks alle vreetkicks die je van blowen krijgt, de meeste die hard blowers (dan praat ik over een aantal keer per dag) toch afvallen? Niet iedereen heeft dit natuurlijk, maar van blowen kan je echt heel mager worden. Ondanks al dat eten dus.

Hoe dan ook, ik vind dat een wietverslaving niet vergeleken kan worden met honger of dorst. Het is wel een zelfde soort gevoel. Je mist iets, maar dat is niet de thc. Het is de honger naar het stoned zijn. Gelukkig is deze honger minder erg dan echte honger. Hij wordt niet erger, je kan er niet aan dood gaan, en hij komt in vlagen. Als je echte honger hebt, zul je merken dat de honger blijft. En blijft. En blijft. En naarmate de tijd verstrijkt, zal de honger heviger en heviger worden. Grote kans dat je na 3 dagen zult smeken om te eten.

Stel je toch voor dat de wiet-honger, of eigenlijk dus de wietroes-honger, erger en erger zou worden, en je na 3 dagen bijna het gevoel krijgt dood te gaan?

PS: De wietroes-honger wordt erger, maar zal snel afzwakken. Je lichaam heeft het niet nodig, dus als het op n gegeven moment merkt dat het gewoon z'n zin niet gaat krijgen, zwakt het af. Dus ongeveer na een paar uur, minuten etc.

batm

Tijdens jarenlang dagelijks blowen, bemerkte ook ik dat mijn eetlust steeds minder werd. Niet van de een op de andere maand, maar heel langzaam en gestaag. Nu ik ben gestopt, eet ik regelmatiger, gezonder en met meer trek en smaak. Dat het blowen je smaakpapullen vervlakt, is een feit. Je hebt meer behoefte in zoeter, zouter of pittiger voedsel. Dat minder eten je levensverwachting verhoogt, is deels waar. Gezond, regelmatig eten met veel groenten en fruit, visolie en olijfolie en niet te veel vlees verhoogd je levensverwachting en verkleint de kans op welvaartsziekten zoals kanker en suikerziekte.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
batm zei:
Tijdens jarenlang dagelijks blowen, bemerkte ook ik dat mijn eetlust steeds minder werd. Niet van de een op de andere maand, maar heel langzaam en gestaag. Nu ik ben gestopt, eet ik regelmatiger, gezonder en met meer trek en smaak. Dat het blowen je smaakpapullen vervlakt, is een feit. Je hebt meer behoefte in zoeter, zouter of pittiger voedsel.

Bij mij is het juist het omgekeerde,vroeger nooit echt veel last gehad van vreetbuien na te blowen. Het laatste jaar heb ik elke keer als ik geblowd heb een vreetaanval tot op het extreme af.
Bij mij zet blowen me smaakpapillen juist open ipv dan dat het afvlakt.
Alles smaakt veel lekkerder door en heb juist minder nood aan zoeter,zouter,pittiger,... voedsel omdat het blowen me smaak al meer dan genoeg versterkt.
Als ik dan bv cola drink is me dat veels te zoet dan wanneer ik dat nuchter drink.

grts

batm

Oké, maar dat is omdat je waarschijnlijk niet meer dagelijks blowt?. Ik denk dat als je lange tijd (15 jaar) dagelijks blowt de trek in eten minder wordt. Dat zag ik ook veel bij hardcore blowers toen ik in een coffeeshop werkte.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik rook dagelijks, heb immers een wietverslaving.
Verder rook ik zo'n 12jaartjes wiet.

Wanneer ik niet blow dan heb ik zo goed als geen eetlust, het lijkt wel of ik blowen moet om me maag te laten werken.
Alles smaakt me ook beter/lekkerder na het blowen.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dat klopt man, heb ik ook. Is echt kut want kmoet aankomen val echt af. Op een gegeven moment heb je ook niet echt vreetkicks. Tis eerder normale honger geworden

Justin

Newbie
Toch vraag ik me nu af of het erg schadelijk is. Ik rook nu 2 jaar vast wiet en ben 16 jaar oud. Ik was al mager van mezelf maar volgens mij kom ik ook niet aan, ik val daarentegen ook niet af.

Bovenaan