Wiet versterkt bepaalde middelen!???

'De werkzame stoffen in cannabis versterken bepaalde andere drugs'

• Dat klopt

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, de ervaring verandert alleen, de feitelijke werking niet

• Nee, er is enkel een verslapping van de werking merkbaar

• Nee, er is helemaal geen verandering merkbaar

• Iets anders...

• Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .

BacingsPen

Badass junkie
Ik las op het ineternet dat wiet bepaalde middelen versterkt. Ik zette mijn vraagtekens bij het volgende:

– Het versuffende effect van onder andere alcohol, slaap- en
kalmeringsmiddelen en morfine-achtige pijnstillers wordt versterkt
door cannabis.

Is dat wel zo? Versterkt cannabis daadwerkelijk middelen als alcohol? Naar mijn ervaring versterkt het effect niet maar veranderdt alleen. Je wordt anders dronken of stoned, stronken(wat ik overigens meer dronken dan stoned vind maar goed)

Hoe denken jullie hierover?

heidrun

Belezen gebruiker
ik vind dat alcohol en wiet elkaar zeker versterken.
van andere dingen weet ik heb niet.
soms heb ik ook wel het idee, dat als een pilletje uit begint te werken en je dan een joint rookt, dat het weer een beetje terug komt.

FuTuRe

Experimenterende gebruiker
combinatie alcohol en wiet werkt gewoon niet ( iig bij mij )
je kunt er zo naar van worde en dan heb je nix meer aan je avond :wink:

Emo

Bewuste gebruiker
voor mij juist wel, ik vind het wel flex eigenlijk
alleen niet teveel maar gewoon met mate :beer:

Krs

Bewuste gebruiker
als ik heb gedronken en daarna jointje ben ik volgende dag minder brak. Heb ook eens gehoord dat als je blowt in een paddo trip dat de trip dan langer aanhoudt maar of dat waar is :confused:

BacingsPen

Badass junkie
Daar geloof ik best in, bij paddo's en pillen wordt de trip weer iets verlengt lijkt me(cannabis stimuleert tenslote bepaalde processen in de hersenen die bij pillen en paddo's ook veroorzaakt worden) En dat heeft in ieder geval allemaal met neurotransmitters te maken(bij XTC en wiet in ieder geval(bij paddo's ook lijkt me maar dat weet ik niet zeker)

Balon, kom je het ons even vertellen?:P

Johnny

Newbie
jazeker is dat zo, combinatie cannabis en alcohol is de manier van out gaan, wel degelijk link, eerst zuipen dan blowen thuuuuuuuuu

eerst blowen dan zuipen, neuh, tijdens het blowen zuipen, mss

de een heeft een rustgevend effect, de ander een oppeppend effect, ga maar na wat er gebeurd met je hersenen, laat staan met je lichaam, ik houd het bij een joint :wave:

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Ja weed heeft zeker een ander effect in combinatie met andere drugs bv: blowen op LSd en paddo's versterkt je trip en op XTc wordt je dan voor korte tijd extra happy je krijgt een UP, met Alcohol heb je inderdaad een ander gevoel van dronken zijn. Maar ik zou het niet aanraden in combinatie met coke omdat het 2 verschillende gevoelen zijn, liever die gevoelens appart dan door elkaar... :mrgreen:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Stelling: 'De werkzame stoffen in cannabis versterkt bepaalde andere drugs'

1. Dat klopt
2. Nee, het effect van sommige drugs wordt alleen veranderd
3. Alleen bij sommige drugs(denk aan XTC)

De poll is een beetje slecht. Antwoord 3 valt onder antwoord 1 (zie stelling) en antwoord 2 kan onder antwoord 3 en 1 vallen, als de verandering een versterking betreft...

BacingsPen

Badass junkie
Whaha, ja daar kwam ik acheraf ook achter lol:P Ik geloof dat wiet mij niet altijd goed doet :grin:

Maja, ik kon hem maar niet veranderen, is dat eigenlijk mogelijk? Kan jij hem anders voor me veranderen?

Bal0n

Badass junkie
THC versterkt gevoelens sowieso. In combinatie met emoties-veranderende middelen zou dat dus kunnen worden versterkt.

Ik weet niet of er ook daadwerkelijk studies zijn gemaakt over het versterken van andere eigenschappen van bepaalde drugs met weed. Misschien omdat de roes wat sterker wordt, wordt de andere drugs als heviger ervaren?

BacingsPen

Badass junkie
ja dat zou inderdaad heel goed kunnen! of het zit gewoon tussen je oren! je denkt alleen maar dat het effect versterkt. Dat zou bij alcohol wel dingen verklaren. Je bent gewoon stoned maar omdat je bijvoorbeeld ook nog teveel gedronken hebt kan je bijna niet meer lopen, dat komt voornamelijk door de drank en niet door de wiet. Als je alleen dronken ben besef je dat niet goed. Wiet doet (spreel uit ervaring :P ) je bepaalde dingen beseffen die anders niet tot je doordringen. Als je dronken en stoned ben heb je dus eerder het besef dat je dronken ben en je gaat je daarom ook meer dronken voelen en ook zo gedragen. Dat lijkt mij een logisch gevolg van de cannabis bij alcohol.

Dat zou dus betekenen dat bepaalde mensen na het gebruik van een jointje meer mate kunnen houden met hun alcohol omdat ze beseffen dat het effect dat ze waarnemen bij een volgende glas nog heviger zal zijn!
Ghehe, ik ga het eens uittesten:P

Bovenaan