Wietas is hard.

Wietje

Belezen gebruiker
Hey allemaal,

Een tijdje geleden had ik wiet gekocht van een bron waar ik normaal nooit wiet koop.

De wiet zag er goed uit, en rook ook goed..

Maar wanneer ik hem probeerde te grinden met men vingers, merkte ik dat
er geen plak (THC) was die op men vingers bleef kleven, ik voelde wel iets, maar het was raar
en voelde zelfs een beetje koud(?) aan.. in alle geval niet zoals het hoort!

Ook was de wiet steenhard als hij verbrand was, ik kon hem niet aftikken, en afdraaien
ging ook moeizaam..

Ik vond het nogal vreemd, was deze bespoten met het één of ander?

Het effect was er wel, maar toch :rolleyes:

Iemand die hier iets meer over weet?

Peace! :stoned:

Wietje

Belezen gebruiker
Wiet hoort niet te plakken?
Ik denk da ge mij verkeerd verstaan hebt..

Als ge wiet grind tusse u vingers, dan voelde toch die THC plakke??

Anders heb jij wel héél rare wiet altijd :)

Niet alle wiet plakt, nee. Sommige (zowel slappe als sterke) wietsoorten laten amper kruimels achter op je handen, terwijl er bij diezelfde soort van een andere shop soms de topjes nog aan je vingers blijven kleven. Voor zover je jouw wiet omschrijft lijkt het me niks om zorgen over te maken, al is harde as meer typerend voor hasj of onopgemerkte takjes.

Het is in ieder geval niet zo dat de korrels op je vingers de hoeveel thc bepalen.

Wietje

Belezen gebruiker
Feit, maar ik ken doorsnee wiet wel, en dit was niet normaal, anders zou ik er geen topic over starten.
En ik zeg niet dat de plakkerigheid het aantal thc bepaald :confused:
ik bedoel die korreltjes/plak die jij ook bedoeld. die je soms hebt, soms minder, maar dit voelde gewoon heel vreemd aan, helemaal niet plakkerig, maar duidelijk wel iets

ik kan niet goed uitleggen hoe het voelde aan men vingers.
En de wiet was goed gegrind, dus takjes.. nope.
en het was echt extreem hard, nog nooit meegemaakt..
Misschien was ie gewoon nat, maar dan nog =/
ik weet het niet..
:)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je natte wiet rookt, veranderd en niets tot weinig aan de structuur van de as. ( bij puur roken dan).

Was het effect boven of beneden gemiddeld? Heb zelf ook wel eens hele harde wiet gehad maar deze was ook erg sterk. Een gram leek ook erg weinig, maar de wiet was ERG compact.

Wat de harde as veroorzaakt weet ik niet, heb daar zelfs met hasj geen last van, eveneens puur gerookt, bij een joint krijg je inderdaad van die harde brokjes. Wat er naar mijn inziens op wijst dat het onvolledig is verbrand.

Harde as zou met natte wiet in een joint dus kunnen ( onvolledige verbranding door de vochtigheid) maar dit zou je bij het crushen duidelijk moeten merken. Ook plakt de nattere wiet juist meer aan mijn vingers..

Wietje

Belezen gebruiker
Bedankt voor de mooie uitleg, ik vrees dat hij bewerkt was met iets, waarom weet ik niet..
Het effect was ongeveer gemiddeld, en het kan idd ook wel zijn dat hij heel compact was, had namelijk veel betaald voor een gram of 4, 5 ..

Achja, ik leef nog, das hetgeen wat telt zeker? :)

peace!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wietje zei:
Bedankt voor de mooie uitleg, ik vrees dat hij bewerkt was met iets, waarom weet ik niet..
Het effect was ongeveer gemiddeld, en het kan idd ook wel zijn dat hij heel compact was, had namelijk veel betaald voor een gram of 4, 5 ..

Achja, ik leef nog, das hetgeen wat telt zeker? :)

peace!

Nahjah, als je 4 tot 5 gram 'bespoten' wiet heb gerookt, lijkt me dat niet goed voor gezondheid.
(Hoewel dat blowen dat nooit is)

Naar mijn weten word er maar zelden echt op zo'n manier met wiet gekloot, misschien is wat haarlak oid. Maar dit zie/ruik/voel je toch echt wel.

L

Lid 6909

Gast
Bij een vriend van mijn op school in Haarlem hebben ze een test gedaan met wiet. Er werd in deze test bij 10 coffeeshops een random soort wiet gehaald en onderzocht.

Wat bleek?
Bij 8 van de 10 shops werden versnijdingsingsmiddelen gevonden in de wiet. Deze varieerden van haarlak naar ijzerslijpsel tot glasstof. Dus bij maar 2!!! coffeeshops werd 'normale' wiet aangetroffen. Welke shops dit precies waren weet ik niet, maar ik vond de uitslag van de proef wel verontrustend.

Misschien kun je hier wat mee.

- lutje

Wietje

Belezen gebruiker
Jep. Dat is het gevaar ook he, loodvergiftiging ofzo.

Danku belgische overheid, om mij in deze positie te duwen -_-

dégoutant vindek het gewoon, maarja, voor geld zal altijd over lijken gegaan worden..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wietje zei:
Jep. Dat is het gevaar ook he, loodvergiftiging ofzo.

Danku belgische overheid, om mij in deze positie te duwen -_-

dégoutant vindek het gewoon, maarja, voor geld zal altijd over lijken gegaan worden..

Tja, blijkbaar komt het dus zelfs bij coffeeshops vaak voor dat er rommel tussenzit.

Maar dingen zoals ijzerslijpsel en haarlak zou ik toch echt merken hoor.

Hier nog nooit zoiets meegemaakt, zeker niet bij de shops.

Beanhead

Badass junkie
Het is al lang geleden als ik nog van die "brick weed" heb gehad. Echt als een betonblok blijft de as dan aan je joint hangen.

Ja dan is er inderdaad iets opgespoten :angry:

Wietje

Belezen gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:
daarom kweek ik het liever zelf :grin: is ook veel lekkerder dan uit de shop zit meer liefde en verzorging in

ja maar die mogelijk heeft niet iedereen :tongueout: al zou ik het wel O zo graag doen! :(

en voor een foto is het al wel even te laat =)

cropp

Badass junkie
SmokeMe zei:
Wiet hoort ook niet te plakken
zeker wel, wiet hoor je op te kunnen tillen door er even op te drukken met je vingers, alleen moet je het dan gewoon een nacht drogen onder een lamp...

voor zulke wiet als jij beschrijft zijn er grinders/crushers of hoe je ze wilt noemen, idiaal, mocht dat niet helpen is het niet droog genoeg...

SmokeMe

Belezen gebruiker
zeker wel, wiet hoor je op te kunnen tillen door er even op te drukken met je vingers, alleen moet je het dan gewoon een nacht drogen onder een lamp...

En daar na plakt ie dus niet meer
Wiet die plakt is vieze natte zooi

En wiet onder een lamp drogen is erg onnozel

Biertje

Bewuste gebruiker
Ik weet via via dat sommige kwekers er spul op spuiten zodat de wiet geen gewicht verliest als het gedroogd is, en dit schijnt niet heel goed voor je te zijn. Wetenschappelijk bewijs heb ik niet, maar het klinkt wel best verontrustend.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SmokeMe zei:

En daar na plakt ie dus niet meer
Wiet die plakt is vieze natte zooi

En wiet onder een lamp drogen is erg onnozel

Goede wiet plakt zeker wel, als je erg droge wiet hebt en je crusht die hou je van dat poeder over.
Dat zakt in je jointje helemaal naar 1 kant en zorgt dan voor ongelijke verbranding. In een pijp oid. gaat er een gedeelte door het screentje heen en komt dus in je longen.

Wiet onder een lamp drogen is inderdaad niet het beste voor je toppies.

Bovenaan