Wietboter voor 2

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Hoi,

ik en een vriend van me willen voor de eerste maal wiet eten. We blowen regelmatig, ik altijd puur met een pijpje sinds ik niet meer rook :hearteyes:

Nu heb ik een goed recept gevonden voor wietboter en we gaan er 2 gram ingooien (dus 1 gram per persoon, en alles moet die avond op zijn! Onze ouders mogen geen bewijzen vinden...)

Dus we hebben wietboter met twee gram wiet voor twee personen. Nu vind ik een cake bakken om dan ieders de helft te eten (om onze gram binnen te hebben) geen goed idee. Maar wat dan? We hebben een simpel gerechtje nodig, waar we de boter in kunnen gebruiken zodat we ieders de helft kunnen opeten om aan onze gram te geraken. Ideetjes?

Alvast bedankt,

T

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Chocolademousse...(voor 2 personen gewoon de helft van het recept maken)

Ingrediënten
Voor 4 personen

25O gr pure chocolade ( minstens 75% cacao)
25 gr boter
4 eieren

Bereiding
Breek de chocolade in kleine stukjes.
Plaats een kom in een warmwaterbad (bain marie) en laat de chocolade hierin smelten.
Voeg kleine stukjes boter toe.
Breek de eieren en scheid de dooiers van de eiwitten.
Verwijder de kom met chocolade/boter van het vuur.
Meng de eierdooiers goed onder de chocolade/boter totdat je een smeuïge massa hebt.
Klop de eiwitten stijf en spatel die hier dan voorzichtig onder.
Giet de mousse in individuele kommetjes en zet deze in de koelkast voor 2 à 3 uur.

Spatzi

Belezen gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
1 gram per persoon lijkt me idd wat teveel...
Heb dat eens geprobeerd met een spacecake, en dat was toch behoorlijk hard gaan :openmouth: .

Haha, dat klinkt bekend! 6 uur diep in slaap gelegen op de bank bij een maat, en wakker geworden met echt knetterende koppijn. Was nie leuk... :sunglasses:

Bovenaan